PDA

Volledige versie bekijken : SWF in browser

pgr83
%Europe/Berlin %134 %2005, 04:13
Ik heb een SWF file gemaakt dat een XML document inleest wat op een ander domein staat en vervolgens enige informatie hieruit haalt en in een textfield neerzet, als ik deze test in Flash zelf doet deze et gewoon, ook als ik het SWF file lokaal open in IE of in FF werkt alles zoals het moet. Zodra ik het SWF file upload naar een server en ik roep het file aan in mn browser dan laat hij die opgehaalde informatie niet zien in het textfield.

Heeft dit te maken met het feit dat het XML bestand van een ander domein komt ??

Roenes
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
Heeft dit te maken met het feit dat het XML bestand van een ander domein komt ??Jepz! Hier doet flash heel moeilijk over in het algemeen. Volgens mij kun je nog wel gaan klooien met domain cross policy's maar hoe dat precies zit weet ik uit mijn hoofd niet. Daarvoor zul je even in de help van flash moeten duiken :)

pgr83
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:24
thanx voor de uitleg, ik heb het opgelost door met een php script het XML bestand op te halen van een ander domein en het met de juiste XML headers laten lijken alsof het php script een XML file is.

Flash haalt nu het php script op en blijft hierdoor binnen zijn eigen domein, en alles werkt perfect.

Laiverd
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
Zou je me/ons wellicht willen laten zien hoe je dat doet? Heb nl. zelf binnenkort met iets vergelijkbaars te maken, en voordat ik nou het wiel opnieuw ga uitvinden ;)

Txn,
John

pgr83
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
<?PHP
$xml = file_get_contents($_GET['url']);
header('Content-type: application/xhtml+xml');
header('Content-size: '.strlen($xml));
echo $xml;
?>

Nu gewoon het php file aanroepen met een Get variabele url in de URL.

getxml.php?url=<locatie van je xml file op internet>

Roenes
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:27
Mooie oplossing moet ik zeggen. Ik ben ook erg benieuwd naar de manier waarop :)

//Edit
En de manier waarop is al geplaatst ;)