PDA

Volledige versie bekijken : FlashFiles.nl is niet de voortzetting van FlashFocus

Team FlashFocus
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
Recent heeft Dynamic Zones een nieuwsbrief uitgestuurd naar de 60.000 FlashFocus-members waarin zij doen voorkomen dat de community voortgezet zal worden onder de naam FlashFiles met Flashfiles.nl als website.

FlashFocus bestaat echter nog steeds en heeft slechts de overstap gemaakt naar een nieuwe server en een nieuw beheersysteem. De reden hiervan was dat de vereniging, die door de organisatie achter FlashFocus is opgericht, onafhankelijk wilde zijn van Dynamic Zones.

Voor de leden van FlashFocus community is dus niets veranderd behalve dat zij zich opnieuw moeten registreren op het nieuwe systeem. De reden hiervan is dat de ledendatabase niet meegenomen kon worden naar de nieuwe server.

Dynamic Zones wil doen geloven dat FlashFiles de voorzetting is van de FlashFocus community omdat dit bedrijf alle content en de ledendatabase van FlashFocus in handen heeft want FlashFocus stond voorheen bij Dynamic Zones op een server en Dynamic Zones sponsorde ook het Content Management Systeem. De FlashFocus content is nu gepubliceerd onder de naam FlashFiles terwijl het oorspronkelijk afkomstig is van FlashFocus.

De leden van FlashFocus zijn hierdoor gedupeerd want hun werken zijn gepubliceerd op FlashFiles zonder dat zij daarvoor toestemming hebben verleent. Bovendien hebben de leden van FlashFocus geen enkel zicht meer op wat er met hun e-mailadressen gebeurt.
Dit is reden tot ongerustheid omdat Dynamic Zones in het verleden al nieuwsbrieven met promotie voor hun eigen producten verstuurde uit naam van FlashFocus. De organisatie van FlashFocus had hiervoor geen toestemming gegeven en wist er zelfs niets vanaf.

Daarnaast is Dynamic Zones een bedrijf met winstoogmerk. Vereniging FlashFocus daarentegen is een non-profit organisatie die slechts de belangen van de leden van de FlashFocus community op het oog heeft.

De leden van FlashFocus kunnen bij FlashFiles het verzoek neerleggen tot verwijdering van hun bestanden. Daartoe heeft vereniging FlashFocus een e-mail opgesteld. Deze is te downloaden op http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=203

Het complete FlashFocus team van moderators blijft actief op flashfocus.nl, en uiteraard willen we iedereen aansporen om zich opnieuw te registreren op het nieuwe systeem van FlashFocus.nl.

Vereniging FlashFocus betreurt de gang van zaken en zal alles in het werk stellen om de leden te ondersteunen bij het verwijderd krijgen van hun bestanden op FlashFiles.nl.

Sapience
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:51
Ik had op flashfiles.nl overal op het forum berichten gepost dat de mensen terug naar flashfocus.nl moesten en dat de boel gejat was. Nu is mijn IP dus verbannen, en *modknip- slecht plan* Als iedereen dat nou doet (ik bedoel hun forum volzetten met "dieven!!" posts) dan bieden ze misschien hun excuses aan.

Hartsema
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
Ik had op flashfiles.nl overal op het forum berichten gepost dat de mensen terug naar flashfocus.nl moesten en dat de boel gejat was. Nu is mijn IP dus verbannen, en *modknip*. Als iedereen dat nou doet (ik bedoel hun forum volzetten met "dieven!!" posts) dan bieden ze misschien hun excuses aan.

moet je niet doen op zo'n manier. Je moet gewoon profesioneel oplossen en aangifte doen.

Richard
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:25
Ik had op flashfiles.nl overal op het forum berichten gepost dat de mensen terug naar flashfocus.nl moesten en dat de boel gejat was. Nu is mijn IP dus verbannen, en *modknip- slecht plan* Als iedereen dat nou doet (ik bedoel hun forum volzetten met "dieven!!" posts) dan bieden ze misschien hun excuses aan.
Sapience, reageer aub niet zo kinderachtig.

designhulp.nl
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
Daarnaast is Dynamic Zones een bedrijf met winstoogmerk. Vereniging FlashFocus daarentegen is een non-profit organisatie die slechts de belangen van de leden van de FlashFocus community op het oog heeft.
Beetje dubbelzinnig geformuleerd, alsof een bedrijf met winstoogmerk geen oog voor de belangen van de leden zou hebben.
Vaak heeft een rendabele onderneming meer mogelijkheden om de de belangen van de leden te behartigen.

De reden hiervan is dat de ledendatabase niet meegenomen kon worden naar de nieuwe server
Dan vindt ik dat het beheer van FlashFocus dit eerder aan had moeten geven met een regeltje als bv:
"Het email adres dat je opgeeft en de content die je inbrengt wordt opgeslagen in de database van dynamic zones die wij niet in beheer hebben en wij kunnen dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor enig misbruik met deze (persoons)informatie."
Dat zou voor iedereen duidelijker zijn geweest.

Maar goed, begrijp me niet verkeerd, dit is geen actie om op te komen voor welke partij dan ook, maar deze hachelijke situatie had voorkomen kunnen worden want als ik me niet vergis speelt dit al veel langer.

Richard
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Beetje dubbelzinnig geformuleerd, alsof een bedrijf met winstoogmerk geen oog voor de belangen van de leden zou hebben.
Vaak heeft een rendabele onderneming meer mogelijkheden om de de belangen van de leden te behartigen.

Dat kan inderdaad. Maar juist dit botste in ons geval. Wij wilden vooruitgang. Maar omdat Dynamic Zones aan FlashFocus niet verdienen kon deden ze niets. FlashFocus had altijd de laagste prioriteit. Daarom gebeurde er al zo'n 2 jaar niets meer.

Dan vindt ik dat het beheer van FlashFocus dit eerder aan had moeten geven met een regeltje als bv:
"Het email adres dat je opgeeft en de content die je inbrengt wordt opgeslagen in de database van dynamic zones die wij niet in beheer hebben en wij kunnen dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor enig misbruik met deze (persoons)informatie."
Dat zou voor iedereen duidelijker zijn geweest.

Wij konden dat niet omdat we niet bij deze bestanden konden. Wij hadden geen enkele invloed op dergelijke dingen. En denk maar niet dat DZ er dat op ons verzoek in zou hebben gezet.

Maar goed, begrijp me niet verkeerd, dit is geen actie om op te komen voor welke partij dan ook, maar deze hachelijke situatie had voorkomen kunnen worden want als ik me niet vergis speelt dit al veel langer.
Het ligt dus iets complexer als je denkt. Wij vinden dit niet leuk, wij zijn achteruit gegaan.
Maar het was de enige mogelijkheid die nog open was. Er zijn pogingen gedaan om het onderhoud door DZ uit te laten voeren. Er zijn zelfs afspraken gemaakt maar die werden niet nagekomen. We hebben voorgesteld om een onderhoudscontract te maken. Nee dat wilde men ook niet. Toen het duidelijk werd dat er op die manier niets ging gebeuren hebben besloten om op onszelf te gaan. We hebben een aangetekende brief gestuurd met een aanbod voor DZ in ruil voor die database.

Dat aanbod bestond uit een bepaald aantal nieuwsbrieven die DZ naar onze leden kon sturen.
Verder stond erin dat wij ons niet negatief uit zouden laten over Dynamic Zones gedurende de periode van een aantal jaar. Zij waren het daar niet mee eens.

Daarom hebben wij om een tegenvoorstel gevraagd, want we stonden nog wel open voor onderhandelingen. Echter een tegenvoorstel wilde men niet doen. Wel een bijeenkomst om erover te praten. Diverse afspraken zijn gemaakt voor een meeting. Telkens ging dit op het laatste moment niet door omdat het bij hun even te druk was ofzo.
Tenslotte hadden we geen zin meer om nog langer aan het lijntje gehouden te worden en hebben we dit in gang gezet.

Dus ja, wij werden steeds meer naar dit punt geduwd. We zagen geen andere mogelijkheid meer om nog vooruit te komen.

Pointer
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
Het viel mij per direct al op, naar aanleiding van de mail dat er iets niet deugde.
Lay-out van flashfiles viel me tegen, en was direct het tegenovergestelde van wat ik van flashfocus gewent ben, qua design/ opmaak/ structuur van de site, DMV MSN kwam ik er dus ook achter dat er idd meer gaande was.
De manier waarop: Valt me beetje tegen, ook namens "zo'n proffesioneel/ugh" - bedrijf.
Hopenlijk krijgt flashfocus, de actieve leden weer terug, en zal men niet meer omkijken naar FlashFiles, Beetje dubbel zinnig. -ook- Van wat er te halen is, waar er over gesproken wordt-
Aan de andere kant, als je naar kirupa kijkt, en naar andere fora, heb je dit weer niet zo snel.
Dit is dan ook niet in het Nederlands maargoed.

Big up, voor het FF team die zijn best doet, aanpak in verbetering van FlashFocus in het algemeen, en het terug winnen van zijn gasten.

Greetz://
http://home.student.utwente.nl/l.d.meijerink/Option/signature.swf

A3D
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:40
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu kiezen wie mijn content mag hebben?...George of een (mij volledig onbekende) Zone Founder die Richard schijnt te heten ... en Richard die heeft een grote grijze baard en een hoop hulp Pieten zeker ? :) ...ik mag hopen dat er nu juridisch het een en ander Goed is geregeld...en kan verder alleen maar stellen dat dit weer een goede reden er bij is om alles in je eigen weblog weg te stoppen...dan kan over het eigendoms recht en wie er mooi weer mag spelen met jou content in iedergeval geen twijfel bestaan...Ik wens beide partijen het allerbeste!

Richard
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:49
Adrie, voorheen was ik TanteFrolic.
En die baard is er onlangs afgegaan, hoewel ik wel een sik begin te krijgen van al dit gedoe. ;)

In iedergeval, de content is van de leden. De vereniging behartigd zoals je weet de belangen van de leden. Wij proberen er voor te zorgen dat de leden op een prettige manier kennis kunnen uitwisselen.

RenderingRebel
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:59
ik mis je oude nickname

VAW
%Europe/Berlin %101 %2005, 03:26
Reaped, ik die van jou ook man!

Shivan
%Europe/Berlin %406 %2005, 10:44
Het is toch altijd lastig bij een ruzie te bepalen wie ergens recht op heeft, dit is alleen juridisch op te lossen vaak. Je ziet het bij familie ruzies, scheidingen en onder vrienden. Als je samen iets hebt gekocht willen beide het altijd hebben.

Ik heb zelf met een website samen met vrienden ook gehad, er was een meningverschil tussen de oprichters en toen is de groep uit elkaar gevallen en de website was een half jaar later offline.

Mitch
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:28
Flashfocus heeft op dit mement zeker de grootste steun, we hebben nu de mogelijkheid om onze persoonlijke informatie van flashfiles te halen. Maar we hebben niet de mogelijkheid om onze persoonlijke informatie aan flashfocus.nl te geven.

Ik vind dat niet te vergelijken is met een familie ruzie, het is meer iets zoals een ruzie tussen creatiefe mensen en de mensen achter de schermen die geld willen verdienen (iedereen wilt geld verdienen maar niet iedereen wilt geld verdienen met dingen die ze niet leuk vinden).

Ik ken maar één voordeel van flashfiles opnoemen op dit moment en dat is hun database, verder is het allemaal een schaamteloze vertoning met hun template als layout. Hoe kan je dan jezelf de beste flash site van Nederland noemen.

Het bewijs van de grootte steun aan flashfocus is te zien aan de snel groeiende members en de vele posts die worden gepost. Op flashfiles ligt het er een beetje dood bij.

TheDutch
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
En gelukkig zijn al mijn accounts plus content verwijderd. Mijn bijdragen verdienen ze niet...

BDisOKE
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:08
Op flashfiles ligt het er een beetje dood bij.

Jaa... maar Shivan post zich een slag in de ronte! :D

Mitch
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:05
Jaa... maar Shivan post zich een slag in de ronte! :D

Whahahaha wat een hoopvol mannetje is het toch! Straks moet ie tegen zichzelf lullen :p

Shivan
%Europe/Berlin %206 %2005, 05:57
Gelukkig hebben we al veel aanmeldingen voor de manager posities, dus hoef niet zo zeer veel te doen.

het is meer iets zoals een ruzie tussen creatiefe mensen en de mensen achter de schermen die geld willen verdienen (iedereen wilt geld verdienen maar niet iedereen wilt geld verdienen met dingen die ze niet leuk vinden).

En meestal winnen daar de mensen achter de schermen.

Ik ken maar één voordeel van flashfiles opnoemen op dit moment en dat is hun database, verder is het allemaal een schaamteloze vertoning met hun template als layout. Hoe kan je dan jezelf de beste flash site van Nederland noemen.

De layout is geen standaard template is door een jonge designer ontworpen. FlashFocus heeft besloten zijn oude template van een paar jaar oud te gebruiken ipv een nieuwe frisse start te maken.

Het bewijs van de grootte steun aan flashfocus is te zien aan de snel groeiende members en de vele posts die worden gepost. Op flashfiles ligt het er een beetje dood bij.

Het is dat de statistieken niet aanstaan, anders zou je toch wel anders gemerkt hebben. Op dit moment is de meeste drukte op beide sites de discussie van de splitsing, bij FlashFiles wordt momenteel een aantal gebruikers verwijdert waardoor deze topics verdwijnen en het een vertekend beeld geeft.

Het is op dit moment alleen de harde kern van een paar tiental gebruikers die overgestapt zijn hier naartoe. Het aantal afmeldingen valt dan ook reuze mee ondanks de drukte die er hier wordt gemaakt door een paar gebruikers.

MAKR
%Europe/Berlin %233 %2005, 06:36
Shivan, ik vind jou maar een raar mannetje :mad:

Gelukkig hebben we al veel aanmeldingen voor de manager posities, dus hoef niet zo zeer veel te doen.Ik had me ook aangemeld... de enige positie die ze nog over hebben is: Chef-Copyright-schender. de directeur positie was al bezet

FlashFocus heeft besloten zijn oude template van een paar jaar oud te gebruiken ipv een nieuwe frisse start te maken.Uh :eek: het huide design is nog geen jaar oud :confused:
En waarom zou FlashFocus een nieuwe start moeten maken? Zij zijn begonnen met deze Community, en jullie proberen het af te pakken door de DB in beslag te nemen etc.

JULLIE zijn degene die een nieuwe start moeten maken! en dat doe je door je eigen leden te werven, en je eigen content aan te vullen! en niet dat van een andere community over te nemen/te stelen, alleen omdat meneertje Goerge toevallig mede oprichter was!

ik heb je dat al in een hoop topics zien uitkramen, en volgens mij is dat ook het enigste waarmee jij vind dat jullie gelijk hebben, en zullen krijgen...

Het aantal afmeldingen valt dan ook reuze mee ondanks de drukte die er hier wordt gemaakt door een paar gebruikers.
Je doet net alsof het niets is, als je ineens te zien/horen krijgt dat alle moeite die je gedaan hebt voor FlashFocus, op een andere site te vinden is, dan waar je de moeite voor gedaan had! en daarna nog moet gaan smeken om je zooi terug te krijgen!!!

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %390 %2005, 10:22
Het is op dit moment alleen de harde kern van een paar tiental gebruikers die overgestapt zijn hier naartoe. Het aantal afmeldingen valt dan ook reuze mee ondanks de drukte die er hier wordt gemaakt door een paar gebruikers.
Ik kan je wel zeggen hoe dit komt, dit komt doordat jullie naar ALLE gebruikers een mail hebben gestuurd en FlashFocus alleen naar de gebruikers die dit aangevinkt hadden dat dat mocht. De meeste gebruikers bij jullie zijn dus in de veronderstelling dat die site daaro echt de voortzetting is van FlashFocus, als jullie echt lef en durf zouden hebben dan had je ook de mogelijkheid om naar FlashFocus te gaan in het nieuwsbericht gezet.

Ennuh er zijn ook genoeg members die al tijden niet meer online zijn geweest dus het is natuurlijk een hele kromme vergelijking zoiezo. En toch knap dat jij "Leden: 1,410" enkele tientallen noemt. En dat er mensen zijn die niet de moeite nemen om hun berichten bij jullie te verwijderen is weer wat anders.

Mitch
%Europe/Berlin %398 %2005, 10:34
Het is dat de statistieken niet aanstaan, anders zou je toch wel anders gemerkt hebben. Op dit moment is de meeste drukte op beide sites de discussie van de splitsing, bij FlashFiles wordt momenteel een aantal gebruikers verwijdert waardoor deze topics verdwijnen en het een vertekend beeld geeft.

Whaha laat me ff lachen :p tel is de post op van alle andere topics dan kom je uit op meer dan dat gezeik over flashfiles. En hier komen nog nuttige post, jij loopt naar alleen beetje paniekerig te posten om alles bij elkaar te houden. En jullie denken dat jullie de grootste communitie worden?

Whahaha

Mitch
%Europe/Berlin %400 %2005, 10:36
Oja flashfocus: Onderwerpen: 367, Posts: 2.589, Leden: 1.410 (and still rising)

Dus het grootste deel van deze mensen komt om te zeiken op flashfiles? Dat is dan niet zo'n goed teken voor jullie. Want dan is onze harde kern best wel groot, terwijl jij het enkele 10 tallen noemnde.

Shivan
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
Oja flashfocus: Onderwerpen: 367, Posts: 2.589, Leden: 1.410 (and still rising)

Dus het grootste deel van deze mensen komt om te zeiken op flashfiles? Dat is dan niet zo'n goed teken voor jullie. Want dan is onze harde kern best wel groot, terwijl jij het enkele 10 tallen noemnde.

Ik heb het over de personen die verwijdert willen worden op FlashFiles, dat bereikt de 100 nog niet. Op dit moment is het leden aantal op FlashFiles 94.635.

Mitch
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:05
Lol en die 94.635 leden heb je zeker aan flashfiles te danken :) hoeveel zullen er nog actief op zijn. En veel mensen gaan zich niet eens aanmelden die willen gewoon een goed actief forum, met mensen die er verstand van hebben.

En jij hebt zelf gezegd dat het grootste deel van de members hier komt zeiken over dit probleem, dan kan je er op uit maken dat flashfiles niet echt populair zijn.

Eigenlijk ken je ook zeggen dat de inmiddels 1.426 leden allemaal actief zijn, hoeveel positieve members hebben jullie? Met zo'n krachtige database die in de jaren is opgebouwd?

Roenes
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
Ik heb het over de personen die verwijdert willen worden op FlashFiles, dat bereikt de 100 nog niet. Op dit moment is het leden aantal op FlashFiles 94.635.Jah maar dat was minimaal al 90000 voor deze overstap gok ik. Ik weet niet de precieze cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat in die paar dagen tijd dat FFiles veel nieuwe leden heeft gekregen.

De layout is geen standaard template is door een jonge designer ontworpen. FlashFocus heeft besloten zijn oude template van een paar jaar oud te gebruiken ipv een nieuwe frisse start te maken.Voor flashfocus maakt het niet uit hoe oud een template is ondanks dat deze vrij nieuw is. Aangezien flashfocus gewoon op dezelfde weg verder gaat als voorheen en alleen het achterliggende systeem veranderd is er ook geen reden om iets te veranderen in het uiterlijk.

En daar komt bij, op deze manier is een site herkenbaar. Kijk naar andere grote sites, hoevaak veranderen die van uiterlijk? En dan bedoel ik sites als bv MM, Tweakers, FOK, 2Advanced etc etc :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:19
Jah maar dat was minimaal al 90000 voor deze overstap gok ik.
LOL ja en daarvan zijn er waarschijnlijk zo'n 60.000 leden van de tijd voordat FlashFocus bestond (FlashFreaks/Flashplein dus), en ja al die members die hun wachtwoord vergeten en dus dubbele accounts hebben. En dan zijn er nog zo'n 10.000 die waarschijnlijk nooit wat gepost hebben en/of 1 enkele post voor een vacature oid.

EDIT: en je denkt toch echt niet dat 90.000 mensen de moeite nemen om hun posts te laten verwijderen.... mensen zijn lui hoor en hebben wel wat beters te doen

Mitch
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
Vet grappig k keek net ff op flashfiles en zag dat er echt bijna niet werd gepost. Ik had ook niet anders verwacht.

VAW
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:05
Ik heb het over de personen die verwijdert willen worden op FlashFiles, dat bereikt de 100 nog niet. Op dit moment is het leden aantal op FlashFiles 94.635.
wel raar dat als ik nu op de site van FFi kijk, dat er maar 11711 leden zijn. Toch net iets meer afvallers dan gedacht?

Dauntless
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:06
wel raar dat als ik nu op de site van FFi kijk, dat er maar 11711 leden zijn. Toch net iets meer afvallers dan gedacht?
11711 is het aantal leden dat iets gepost heeft, niet het totaal aantal leden. En ben je daar trots op? Daar heb je er zeker 5 eerlijk van gevonden! :)

VAW
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:16
11711 is het aantal leden dat iets gepost heeft, niet het totaal aantal leden. En ben je daar trots op? Daar heb je er zeker 5 eerlijk van gevonden! :)

Ah ow, nu je het zegt. Maar die andere 80.000 hebben zich enkel ooit eens aangemeld op FlashFreaks om één .fla te downloaden. Dus, die zijn toch al lang verdwenen. En van die 11.000 zullen er idd niet zo heel veel échte FFi'ers zijn.

Sapience
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
Ach, flash files... tja ik weet niet. ben er van verbannen sinds ik een kritiekpost op het forum heb gezet... zwakkelingen. Als je de boel jat, dan moet je ook tegen kritiek kunnen, vindt ik. Toen ik op tweakers kritiek uitte op een moderator (die erg onaardig was) kwam daar een gezonde discussie van. al is dat niet helemaal relevant, tweakers jat nix. :rolleyes:

nah, óf flashfiles gaat een keer down, óf flashfocus... ik hoop de eerste ;)

BDisOKE
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:40
Wij gaan zeker niet down. :cool:

matzo
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
sorry wat ik zei was dan totaal fout, mijn verontschuldigingen BdisOSKE, ik dacht dat je van dynamic zones was, dat was heel onbeleefd geweest. maar als jij van FFocus bent dan is het alleen geruststellen dat FFocus niet down gaat, aangezien de vorige zei:'ik hoop het eerst' >dus dat FFiles down ging. het was grof geweest als FFiles dat had gezegd, dan was het ja anders.... . Maar dat iemand van Flash Focus dat nu zegt is perfect normaal. nogmaals sorry!! (PS ik vind het een opluchting dat FlashFocus nog doorgaat en zich niet heeft laten ontredderen. + zone managers was wel een beetje verwarrend immers Dynamic ZONES===>dus dacht ik effe dat je van dynamic was *sorry* maar het is ook zo verwarrend allemaal :confused: )

TheSilentWitness
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:09
Uhm, verkeerde forum?

Shivan
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
wel ik denk dat een hoop van de geregistreerden bij FlashFiles gewoon de database willen bekijken, zoals ik. Ik vind het een schandaal dat dynamic zones zo onsportief is. vanaf ze de database weggooien of flashfocus een deel van de tut. weet terug te krijgen op de server zet ik flashfiles in de lijst van verbannen URL's bij norton Internet security. En de layout is van FlashFiles niet slecht in de eerste pagina maar ik krijg er kopijn van en de layout gaat helemaal naar de knoppen bij tutorials en zo. dus Flashfiles achtergrond is ronduit *ut. En de grote geldbonzen van dynamic zones gaan dreigen, 'Wij gaan zeker niet down. :cool: ' oei moeten we nu bang zijn. en wat als we nu eens een te grote ping verzenden naar jullie IP adres. ik heb nog een 95, ik kan nog te grote Pings verzenden. HAHAHA (dan ligt jullie IP plat als jullie het nog niet wisten) :mad:

En wij vonden het juist onsportief van de Zone Managers om even in het weekend een nieuwe site te starten zonder Dynamic Zones op de hoogte te stellen. Toen dit ontdekt was hebben we geprobeert zo snel mogelijk FlashFiles te lanceren.

Wij gaan zeker niet down is ietsdat hier door de FlashFocus crew is gezegt, niet door Dynamic Zones. Ik denk ook dat FlashFocus wel blijft bestaan ondanks dit alles.

Dauntless
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
En wij vonden het juist onsportief van de Zone Managers om even in het weekend een nieuwe site te starten zonder Dynamic Zones op de hoogte te stellen.
Kom dan eens een f*cking afspraak na ipv altijd af te bellen! :mad: :mad: :mad:

MAKR
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
Wij gaan zeker niet down is ietsdat hier door de FlashFocus crew is gezegt, niet door Dynamic Zones.Dit is niet door de crew gezegt. zij zijn de enigste die het nog redelijk netjes houden :D

Sapience
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:57
Kom dan eens een f*cking afspraak na ipv altijd af te bellen! :mad: :mad: :mad:

Sorry, ik sta volledig achter flashfocus, maar als je zulk taalgebruikt zou ik ook de afspraken afzeggen, maar je hebt volkomen gelijk!!! FLASHFOCUS RULES

Dauntless
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
Mijn reactie heeft niets te maken met de afspraken zelf... Als zij willen afzeggen is dat hun ding, maar dan moeten ze niet zeggen dat we 'zonder verwittiging' zijn overgestapt ;)

Mitch
%Europe/Berlin %819 %2005, 20:39
Als je iets niet weet, maar wat je wel is hebt gepost op de vorige database moet je het gewoon onieuw vragen. Hierdoor groeit de nieuwe database ook, nu we die database niet hebben moeten we een betere opbouwen.

Laiverd
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
Gaan we een beetje lekker met z'n allen? Ik heb mezelf niet afgemeld bij Flashfiles; ik sta er nu wel met een fake emailadres en ben niet van plan dat account ooit te gebruiken. Wat dat betreft is dus de database met geregistreerde leden van Flashfiles vervuild; ik beschouw mezelf daar niet als geregistreerd. Als Flashfiles met dat gegeven creatief wil boekhouden, vind ik dat best. Ik begrijp niet zo goed dat mensen hier daarover in discussie gaan. Lijkt een beetje op wat kleine jongetjes onderling wel eens doen: wedstrijdjes in wie het verst kan plassen. Of wat oudere jongens wel eens doen; wie heeft de grootste ... Boeiend dus; maar niet echt.

De reden dat ik me niet expliciet heb afgemeld is:
1. dingen die ik daar heb gepost kunnen nog steeds ten goede komen aan mensen die antwoorden zoeken en die volledig buiten dit conflict staan. Door mijn posts te laten verwijderen, zou ik die mensen ook benadelen
2. gewoon geen zin in de hassle

Ik sluit me bij Mitch aan in dat we hier een goede database met informatie moeten krijgen. Ik zou alleen al om die reden iedereen dan ook willen aanraden om bv. duidelijke topic titels te gebruiken, zodat posts ook daadwerkelijk kunnen worden teruggevonden. Een titel als "hellup" daar heeft niemand wat aan, en bovendien is de roep om hulp wel duidelijk, anders post je hier niet.
Verder zou ik iedereen willen vragen zo ver mogelijk te blijven van onzinnige posts in de zin van "Goh, dat heb ik nou ook" en een beetje on topic te blijven. Ik zou het niet erg vinden als zonemanagers hier ook een beetje een oogje op houden, net als de andere 'gewone' leden.

John

Dauntless
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Lijkt een beetje op wat kleine jongetjes onderling wel eens doen: wedstrijdjes in wie het verst kan plassen. Of wat oudere jongens wel eens doen; wie heeft de grootste ... Boeiend dus; maar niet echt.
Dat ze onze database 'gestolen' hebben, daar zijn we natuurlijk niet blij mee, maar veel belangrijker is : ze geven ze ook niet aan ons! Heel de database die wij hebben opgebouwd wordt ons gewoon afgenomen...

Mitch
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:08
We moeten ook niet uit oog verliesen wat het doel is van dit forum. Members de gelegenheid geven om dingen over flash te leren en hun talend uit te breiden.

Het gaat mij der maar om bij flashfiles dat ik totaal hun idee niet steun van zo'n flash resource site. Zo staat er op hun site onder andere:

"Op zoek naar een bepaald script om even snel te copy/pasten? Bijvoorbeeld een preloader, het gebruik van loadvars, of een bepaalde keyboard interactie?"

Het is de bedoeling om aan te zetten tot leren.

En ik gun ze mijn gegevens gewoon niet want hun gebruiken uiteindelijk puur mijn persoonlijke informatie om geld mee te verdienen. En hebben ongevraagd mijn gegevens gejat.

Verder heb ik geen problemen dat ze een eigen site opstarten.

(ik vind je vergelijking met haantjes gedrag onzin, ze moeten gewoon verwachten dat veel members versteld zijn van zo'n actie en daarop reageren met enige pit ;) )

Ronald C.
%Europe/Berlin %846 %2005, 21:18
Vet grappig k keek net ff op flashfiles en zag dat er echt bijna niet werd gepost. Ik had ook niet anders verwacht.

Nu staan er opeens wel allemaal topics op. Volgens mij hebben ze de datum van oude topics veranderd, want nu is het net of er vorig weekend gewoon is doorgepost. Bizar!

Roenes
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
"Op zoek naar een bepaald script om even snel te copy/pasten? Bijvoorbeeld een preloader, het gebruik van loadvars, of een bepaalde keyboard interactie?"
Niet om het een of ander mitch, maar was dit niet het inleidende tekstje wat FlashFocus altijd gebruikte bij het ASD? :D
Oftewel: het hele ASD is gemaakt om snel mensen van kant-en-klare scripts te voorzien. Dat FlashFiles dit ook heeft en hun daarop aanvallen is een beetje onterecht.

Wat ik overigens wel terecht vind waarop flashfiles wordt aangevallen, is de manier waarop zij aan hun content zijn gekomen. Het komt er simpelweg op neer dat ze de content gebruiken die op de vroegere FlashFocus site stond. Hierover ga ik me niet meer verder uitspreken want dat heb ik in vorige posts van mij al gedaan.

Maar laiverd, ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar over je kant laat gaan. De manier waarop dan. Ik bedoel, ik heb zelf niet veel items toegevoegd aan FlashFocus maar wel 3000+ forumposts gedaan waarin veel bruikbare info staat. Als ik van FlashFiles netjes een mailtje had gekregen met de vraag of ik het goed vond dat zij deze info van mij ook op hun site publiceerde, dan had ik het allang best gevonden. Ik bedoel: het maakt mij niet zo heel veel uit waar bruikbare flash-info staat zolang deze maar makkelijk gevonden kan worden. Maar aangezien ze zonder enige notie zomaar alles op hun site publiceren onder een andere sitenaam gaat me te ver.

En ik kan me niet voorstellen dat jij dat ook zomaar goedkeurt :)

matzo
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
ow sorry ik kan al die mensen ook niet uit elkaar houden

Roenes
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
Nu staan er opeens wel allemaal topics op. Volgens mij hebben ze de datum van oude topics veranderd, want nu is het net of er vorig weekend gewoon is doorgepost. Bizar!Moet je voor de gein eens oudere topics doorlezen. Sommige antwoorden slaan nergens meer op omdat er antwoorden van vroegere members zijn verwijderd. Soms staan er antwoorden van mensen die op zichzelf reageren :D

Nytrax
%Europe/Berlin %849 %2005, 21:23
Ik zat toevallig ook net te kijken ja, sommige topics is echt helemaal nix meer van te volgen :D

Dauntless
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:28
Om het nu nog leuk te maken kan je zeggen: "Deze vraag komt 5x per week voor, gelieve te zoeken!" ;)

Laiverd
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:02
En ik kan me niet voorstellen dat jij dat ook zomaar goedkeurtNatuurlijk doe ik dat ook niet, en wat Flashfiles doet vind ik ook wat laag-bij-de-gronds. Ik ben ook best iemand die zich hard wil maken voor principes, maar in dit geval is het sop me de kool niet waard. Ik hecht op een bepaalde manier, en ondanks somtijdse ergernissen, aan Flashfocus, en zie dus ook liever hier mensen verschijnen dan dat ze naar Flashfiles gaan. Maar bottomline hecht ik er meer aan dat mensen die een vraag hebben, geholpen worden. En het maakt me niet uit waar ze die vraag stellen. Er zijn voor mij persoonlijk belangrijker dingen dan hierin meevechten.

En bovendien:wat er nu gebeurt bij Flashfiles n.a.v. de mail die gestuurd wordt, is gewoon dat de database langzamerhand geleegd wordt. Het helpt niet mee om hier de database te vullen, en dus zijn al die posts definitef verloren en de tutorials en fla's ook, tenzij de originele posters ze nog hebben en hier plaatsen. Dat is gewoon kapitaalvernietiging en per definitie zonde. Als je het echt goed wilt doen eis je - desnoods via een rechter - alle gegevens uit de database op in een formaat dat de gegevens weer toegankelijk gemaakt kunnen worden. De hele emailactie van nu - hoe goed ik ook de frustratie begrijp die erachter ligt - leidt helemaal nergens toe, behalve de persoonlijke genoegdoening van de mensen die hun gegegevens daar niet willen hebben staan. En dat is overigens hun goed recht, zolang maar duidelijk is dat ze daarmee niet per se het belang van de Flash community dienen.

Uit sommige posts spreekt ook een angst dat Flashfiles gaat 'winnen' omdat ze die database hebben. Tegen die mensen zou ik willen zeggen; zorg gewoon dat je het hier beter doet als je 'winnen' zo belangrijk vindt.

John

Tenshu
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:08
Mja FlashFocus redt het wel, als je kijkt naar de statestieken van FlashFocus dan zie je tog dat er in een korte tijd heel veel leden zlid zijn geworden hier. Bij flashfiles.nl wordt er minder gepost.

En door wat DZ heeft gedaan gaat hun wel erg schaden. In eerste instantie dacht ik echt dat het flashfiles.nl is gaan heten, maar enige tijd later toen ben ik toch naar FlashFocus gegaan en zag het meteen. Ik weet niet wat er allemaal speelden, maar ik weet wel 1 ding dat het niet netjes is om een database te gebruiken van een andere site ook al is het CMS systeem van jou de database blijft van die site. (verbeter het als ik het fout heb)

Groetjes Mike

Roenes
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:24
@Laiverd: ik begrijp goed wat je bedoelt en op bepaalde punten ben ik het ook zeker met je eens. Al die posts die verloren gaan is idd zonde. Daar staat zoveel bruikbaars in wat nu wegvalt. Fla's en tuts en zo valt mee omdat daar backup's van zijn gemaakt. Het zou alsnog mooi zijn als FFocus via de rechter alsnog de database kan opeisen (hier is vast wel een backup van met alle gegevens van iedereen) zodat die data blijft bestaan.

Van een andere kant is het voor sommige onderwerpen wel goed dat deze opnieuw aan de orde komen. Vaak zocht je via de zoekfunctie en vond je antwoorden met F4 syntax en dat is er nu op deze site helemaal uit. Wat dat betreft heeft het een klein voordeel.

Maarjah, ik heb me mail verstuurd en ben daar verwijderd en ga me er niet al te druk om maken. Ik wil gewoon mijn steentje bijdragen hier op het forum en de site en ga ervan uit dat de zm/zf'ers doen wat zij nodig achten in het belang van FlashFocus en zijn leden. :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
@Roenes/Laiverd
Ik ben het inderdaad eens met Roenes, ik vind het heerlijk dat we hier beginnen met een schone lei, oude code en oude methodes kunnen we nu tenminste gelijk verbeteren. En als je kijkt dat je op de 'simpele' onderwerpen toch alweer goed kunt zoeken en dan ook alweer meerdere topics vindt, dat is natuurlijk gewoon een topprestatie van de leden.

Daarnaast zou ik ook willen zeggen, heb je waardevolle posts die je heel graag wilt bewaren, kopieer ze dan gewoon naar deze website, zoals ik bijvoorbeeld met de links en wat informatie over Macromedia Flex gedaan heb. Ik wilde deze simpel gewoon niet kwijt en wil graag dat mensen als ze daar iets over zoeken in ieder geval één topic kunnen vinden.

matzo
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
ik wil mij anders wel bezig houden tijdens de vakantie met handige info van FFiles forum te kopiëren naar FF. maar gaat dat wel helpen?, voor zij ons gaan uitmaken als dieven (het zou een omgekeerde wereld zijn, maar toch). misschien is het het beste als je gewoon nog eens gaat overleggen. of eerst langs allebei de kanten de wonden laat helen en dan binnen een half jaar weer gaat communiceren. en dan gewoon zien dat FFiles dat half jaar overleeft. want als het aan de FFocus mensen ligt gaat FFocus zeker niet down -wat mij ten zeerste oplucht, want hoewel mijn vorige post het niet liet uitschijnen sta ik aan de kant van FFocus, in de vorige post zat een hoop vergissing-. (let op, ik lig wel niet te wensen dat FFiles down gaat. maar ze moeten gewoon geen databases gaan 'stelen'(hoewel 'stelen' misschien niet het meest diplomatiek correcte woord is)). Ik hoop dat het nog goed gaat komen zonder gerechtelijk 'gezever'. SUCCES!!!

robvaneck
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:43
jo0o0o0o0ow,

Ik blijf mooi bij FlashFocus, flashfiles is lelijk en heeft geen rustige lay-out zoals Focus. Alleen gay van mijn posts ik had er net 300 :P haha
jammer van de content, maarja zolang we de lay-out hebben zullen de meeste members hier blijven denk

Mitch
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:52
Je kan niet zeggen dat het slecht gaat met flashfocus. Er moet nog veel gedaan worden maar de members blijven binnenstromen en ze hebben een actief forum. Een goeie database zal dus wel redelijk snel opgebouwd worden, wij members moeten ze daar maar een handje mee helpen :)

Dus stuur leuke fla's op en misschien wel een tutorial.

wimpers
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
... Het helpt niet mee om hier de database te vullen, en dus zijn al die posts definitef verloren en de tutorials en fla's ook, tenzij de originele posters ze nog hebben en hier plaatsen. Dat is gewoon kapitaalvernietiging en per definitie zonde. Als je het echt goed wilt doen eis je - desnoods via een rechter - alle gegevens uit de database op in een formaat dat de gegevens weer toegankelijk gemaakt kunnen worden.

Laiverd, als ik je kan gerust stellen ... er is wel degelijk een backup van het forum, dus de berichten staann niet offline. Dus als een rechter beslist dat FFo evenveel recht had op de db als DZ dan komt die volle databank onze richting uitgehuppeld. Bovendien hebben ze bij DZ een mirror draaien voor vroegere testwerk.

Fla's en tutorials hebben we gebackupped dus die gaan zeker niet verloren. Alleen is het nu wat druk met die overgang om alles online te gooien.

General_Gekko
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:05
ik hoop ten eerste dat nu mijn gegevens gespaard blijven... en ik hoop ook dat FF nu gewoon een nieuw en veeeeell beter csm gaat maaken wat veel beter werkt dan de vorige en eigelijk zou ik het ook luek vinden als er een nieuwe layout komt.... verder met dat gezeik met FFile is er niet iets waar mee we ze masaal voor de rechter kunnen sleepen...privacy schending of zo(ik heb daar geen verstand van dus mischien weeten jullie iets)..

Maximus
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:42
Ik voel me behoorlijk misleid door Dynamic Zones/flashfiles. De mail die ze naar me verstuurde was heel onduidelijk en schepte verwarring. Het was niet duidelijk af het nu een email afkomstig van Dynamic Zones was of afkomstig van de mensen die oorspronkelijk Flashfocus runde. Ze deden alsof zij de Flash community vertegenwoordigden terwijl ik wel degelijk gekozen heb voor flashfocus.

Shame on you Dynamic Zones/flashfiles :mad:

General_Gekko
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:46
mischien is het handig om op tros radar een topic te starten omdat er zo veel mensen zijn misleid en hun gegevens zijn gebruikt tegen hun wil in...

Tok Tok
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:52
Tis allemaal wel leuk om te lezen dit "geruzie" alleen komt het nou uiteindelijk nog wel goed met Flashfocus??? Ik vind het namelijk heel erg jammer flashfocus.nl was een site waar ik toch wel bijna dagelijks kwam en ook het meeste kwam.

Ik had net eindelijk een fla bij de beste Fla's staan en nu gebeurt dit. :(

WAAROM?

nouja ik blijf iig hier op flashfocus en heb al een mailtje gestuurt dat flashfiles mijn bestanden moet verwijderen!

Ik wil flashfocus terug zoals het was!!! :)

Mitch
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
Flashfocus wordt alleen maar beter hoor :D

BDisOKE
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:46
flashfocus.nl was een site waar ik toch wel bijna dagelijks kwam en ook het meeste kwam.

En dat moet je zeker ook blijven doen!
Het team van zonemanagers werkt er elke dag hard aan om te zorgen dat het beter word!
En ook de members zijn heel erg actief allemaal.
De bedoeling is dat het straks allemaal nog beter is dan de oude site.
En dat merk je nu al in de nieuwe functionaliteiten van het forum. :)

HM_Jammer
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
Jongens, ik vind dit allemaal echt toppie van jullie! Zoals jullie hiermee omgaan, het is en blijft natuurlijk een 'minder fijne streek' om het zo maar eens te zeggen, maar bij de pakken neerzitten? Ho maar! Ik denk dat het allemaal wel goedkomt hiero! Aan de mentaliteit zal het niet liggen!
Greetz,
Pieter

Cowerd
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:31
lol ik ben nu ook ge banned van flashfiles:P
maar..
als ze zoveel mensen bannen..

Waarom maken ze dan niet een mooie scherm dat je bent gebanned?:P

VAW
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:18
Nu ben ik toch benieuwd hoe het eigenlijk met die zaak zit? Mag FlashFiles nu een fikse boete betalen ofzo? Of wordt het allemaal maar in de waterput gegooid?

Richard
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:23
Nu ben ik toch benieuwd hoe het eigenlijk met die zaak zit? Mag FlashFiles nu een fikse boete betalen ofzo? Of wordt het allemaal maar in de waterput gegooid?
We kunnen niets meedelen op dit moment. Ambtelijke molens draaien niet zo snel als we zouden willen helaas.

VAW
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:33
Maar dat betekend toch dat men er mee bezig is :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
We zijn er zeker mee bezig.
Diefstal laten we niet zomaar over onze kant gaan.

Flashingback
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
Zeker goed om te horen ik dacht dat het al opgegeven was.

Pimm
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:36
Ik ben het met FB eens, ik heb al twee mails gestuurd dat ze of mijn spullen eraf moeten halen of mij moeten betalen en ze hebben er geen gehoor aan gegeven...

Richard
%Europe/Berlin %952 %2005, 23:52
Hey Pimm, gebruik je onze standaard mail? Probeer het nogeens en dan met lees/ontvangsbevestiging. Stuur mij even een PB als je na een week geen reactie hebt.

Dopefish
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:59
Is er nog nieuws over deze hele zaak?

ninetynine
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03
nu hebben ze ook nog een nieuw domein
http://www.mediaelements2005.com/

tastitostelli
%Europe/Berlin %310 %2006, 08:26
Een beetje laat.... maar ik snapte er niks meer van wat er nou precies aan de hand was een paar jaar terug...... toen ben ik maar weggebleven omdat ik ook niemand meer zag op flashfiles.nl . Ik dacht ook dat flashfocus dicht ging. Maar nu zie ik dat al het gespuis hier weer rond hangt :D

Ik hoop dat jullie mij nog kennen :P

Dauntless
%Europe/Berlin %320 %2006, 08:41
Yo Tastitostelli!

Lang geleden!
Kom je nu terug actief ff'en ? :)

tastitostelli
%Europe/Berlin %322 %2006, 08:43
Hey Dauntless!

Ja druk met school. Ik zal m'n best doen.... (ben eigenlijk niet veel meer met flash bezig) :#

Dauntless
%Europe/Berlin %323 %2006, 08:46
Hey Dauntless!

Ja druk met school. Ik zal m'n best doen.... (ben eigenlijk niet veel meer met flash bezig) :#
Dat wil toch niet zeggen dat je hier niet gezellig kan rondhangen? :D.

Flashgirl
%Europe/Berlin %379 %2006, 10:05
Heeey Tastitostelli! Ja, tuurlijk kennen we je nog :) ! We gaan gewoon door met FlashFocus hoor :D ! Gezellig dat je weer komt forummen! :) Sommige members hebben bij de overgang hun naam veranderd, maar zijn hier nog wel, dat is even puzzelen in het begin. In de KoffieLounge staat ergens een heel oude topic waarin mensen laten weten welke gebruikersnaam ze vroeger hanteerden en welke nu. De zoekfunctie werkt tegenwoordig fantastisch :D dus die zul je denk ik wel kunnen vinden.

tastitostelli
%Europe/Berlin %396 %2006, 10:31
Hee thanks Flashgirl, ik zal even zoeken :)

Jelle
%Europe/Berlin %479 %2006, 12:30
In de KoffieLounge staat ergens een heel oude topic waarin mensen laten weten welke gebruikersnaam ze vroeger hanteerden en welke nu
De zoekfunctie gaat als een warm mes door boter:
http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=112&highlight=nickname

Ea.Z
%Europe/Berlin %748 %2006, 18:57
hier gaan we weer voor een 'oude bekenden'-topic :D

welcome back :D

Roenes
%Europe/Berlin %799 %2006, 20:11
hier gaan we weer voor een 'oude bekenden'-topic :DDaar lijkt het wel op ;)

En natuurlijk kennen we tasti nog ;) Welcome back :)