Volledige versie bekijken : Lagen naar 1 laag
zuyp
%Europe/Berlin %449 %2006, 11:47
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn layers in photoshop tot een layer kan maken?
Alvast bedankt
ingieminie
%Europe/Berlin %484 %2006, 12:36
Selecteer de lagen die je wilt samenvoegen, en klik dan op ctrl+e (merge down)
smarf
%Europe/Berlin %494 %2006, 12:52
Dan ga je naar je Layer schermpje (als deze nog niet open staat, dan kies je in het menu de knop “Windows” en dan “Layer”) en dan ga je op de layer staan die je met de andere layer wilt samenvoegen.
Dan druk je op je rechtermuisknop en nu heb je de keuze uit drie opties:
“Merge Down” -> Hier voegt de laag waar je met je muis op staat zich samen, met de laag er onder.
“Merge Visible” -> Hier mee voegen alle lagen waar het oogje van aangevinkt staat (dus zichtbaar zijn) zich samen.
“Flatten Image” -> Deze maakt van alle lagen 1 laag (dit kan onhandig zijn wanneer je doorzichtige delen hebt in je plaatje, want die slippen dan ook dicht).
Deze zelfde opties kan je natuurlijk ook kiezen door in het menu de knop layers in te drukken of door de shortcutjes te gebruiken zoals Ingieminie net al zei
Ctrl + E : Merge down
Shift + Ctrl + E : Merge visible
en volgens mij is er niet eentje voor Flatten..
Lators
Flashgirl
%Europe/Berlin %938 %2006, 23:30
ctrl+alt+shift+N+E (tsjonge, wat een hoop toetsjes) is de 'short'cut voor het mergen van al je zichtbare layers naar een nieuwe layer, terwijl je oorspronkelijke layers gewoon intact blijven :) . Één van mijn favoriete shortcuts :D . Try it out, you'll love it.
zuyp
%Europe/Berlin %543 %2006, 14:02
die was inderdaad geweldig
dankjewel!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.