Volledige versie bekijken : hoe de waarde van een blueprint bepalen
Philippe Mes
%Europe/Berlin %901 %2006, 22:38
Hey weet iemand een gemakkelijke manier om de waarde van een blueprint te bepalen.
INKA
%Europe/Berlin %973 %2006, 00:21
units setup!
bv 1unit=1cm.
unit staat dan voor pixel.
onder eigenschappen blueprint kijken naar het pixelaantal.
Philippe Mes
%Europe/Berlin %284 %2006, 07:49
Ja ok maar als je er dan 3 hebt dus een top een front en een side view hoe zorg je dan dat de afstanden kloppen (is dit gewoon zoeken tot je het hebt of is hier een andere techniek voor)
bedankt
INKA
%Europe/Berlin %462 %2006, 12:06
als je bv een blueprint hebt,dan breng je die eerst in een bewerkingsprog(fotoshop,fireworks), je snijdt bv de top uit zo kort mogelijk langs de lijnen van de topvieuw en maak er een aparte afbeelding van,dit doe je ook met de andere views.
Soms zit er verschil in de views(top/front) van enkele pixels, dit los je op door de pic,s op een plane te zetten, die dezelfde afmetingen hebben, (er wordt dus 1 plane een beetje gescaled.)
http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/bpsetup/
inka
Philippe Mes
%Europe/Berlin %497 %2006, 12:55
men top en right view zijn nu juist maar men top view klopt niet echt moet ik spelen met de viewport settings om dit goed te krijgen en moet ik dan ergens op letten.
INKA
%Europe/Berlin %574 %2006, 14:47
als je de blueprints uitgelijnd hebt, en volgens de tut opgezet moeten ze goed staan,alles wat je nu moet doen is surface maken en vertics schuiven om alles op de goede plaats te krijgen in ALLE 3 de views.
Ik zie trouwens geen blueprints in je perpectief view?
inka
ps. zo te zien werk je met nurbs,waarom?
Philippe Mes
%Europe/Berlin %621 %2006, 15:54
Ik heb alles goed opgezet en ik doe alles zoals het er staat.In de tut staat die ook verkeert maar legt niet uit hoe hij dan goed moet staan of hoe hij aan de waarde van elke view komt voordat hij nogmaar begint met de opzet.
Daarmee dat ik deze vraag stel :).
Blueprints in perspective view heb ik nog nooit gezien in c4d ( ik laad alles in in andere view maar niet in perspective view)
Waarom ik werk met nurbs , in de tut staat dit zo beschreven
Alvast bedankt
mech7
%Europe/Berlin %627 %2006, 16:03
het kan wel in perspective view met cinema.. maar volgens mij moet je dan gewoon plane aanmaken en dan die bg als texture derop pleuren :) Je kan natuurlijk ook gewoon eerst even resizen in photoshop.
INKA
%Europe/Berlin %744 %2006, 18:51
ok, ff moeilijk,de waaardes van je blueprints worden bepaald naargelang de uitsnijding/crop van je gehele print.
Je hebt een topview van bv 500x250 pixels dus de plane(enkelzijdige poly) wordt ook zo groot.
De siteview moet zijn 500pix en kan bv 200pix hoog zijn, dus je left/right view plane moet dan 500x200 zijn.
Je frontview plane wordt dan 250x200,net als evt je backview.
Trouwens als je de 3 planes opgezet/uitgelijnd hebt moeten die automatisch in je perpectief te zien zijn,anders is er iets fout, of een optie staat uit!
inka
mech7
%Europe/Berlin %405 %2006, 10:43
volgens mij kan je hem in cinema als bg zetten en dan zie je hem niet in perspective, maar weet niet meer zeker is heel lang geleden dat ik met cinema heb gewerkt :p
INKA
%Europe/Berlin %676 %2006, 17:14
blueprints moet je niet in je bg zetten,omdat je dan die formaat verschillen krijgt.
Devega
%Europe/Berlin %402 %2006, 10:39
euhm
niet elke tekening is perfect uitgelijnt :)
alles op planes zetten
deze planes de resolutie waarde in groote geven
bijv 400x300
zo blijft je aspect ratio ok van je texture
ook al doe je dit is het nog gen garrantie dat de tekening klopt met front / side / top view
"aangezien je er vanuit kan gaan dat het door een noob is getekent 9/10x"
DeadlyOutlaw
%Europe/Berlin %990 %2006, 00:46
Maak een plane, gooi er een uv map op, klik vervolgens "fit bitmap", selecteer je blueprint image. Maak de plane dezelfde grootte als die van de uv map!
Ronald
Devega
%Europe/Berlin %448 %2006, 11:45
fit bitmap houd geen rekening met schaal dat weet je he ?. wat fit bitmap doet is de kleinste size variatie te pakken daarop de aspect ratio aan te houden
dit betekent dat je schaalvariatie krijgt in tekeningen. wat je dan weer handmatig aan moet passen met scale tool ?
verkeerde werkwijze imo
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.