Volledige versie bekijken : oplossing gevraagd
creative86
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:37
solved
mech7
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:46
Je kan een LIMIT op je query zetten..
creative86
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:25
Er staat namelijk een cms achter dus er kan op elke linkse pagina meer info komen daarom da ik weet da er een leegte gaat komen aan de rechterzijde en die wil laten opvullen door de shouts als linkse pagina een vaste waarde van hoogte had dan had ik het al lang gefixed maar dat is dus niet zo
mech7
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
doe je met een limit laatste 10 shouts en dan met een get, dmv van switch statement alle shouts laten zien dit is toch wat je wilt :confused:
creative86
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:57
ik wil gewoon dat er zich bepaald aantal shouts tonen aan de hand van hoeveel text er aan de linker kant staat, dus als mijn vlak hoogte 200px is moet men rechtse vlak ook 200 px zijn waar dan de shouts in staan staan er meer shouts in die meer dan hoogte 200px zijn dan zie je die uiteraard niet dus dat wil ik bereiken...
creative86
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:08
ik wil gewoon dat er zich bepaald aantal shouts tonen aan de hand van hoeveel text er aan de linker kant staat, dus als mijn vlak hoogte 200px is moet men rechtse vlak ook 200 px zijn waar dan de shouts in staan staan er meer shouts in die meer dan hoogte 200px zijn dan zie je die uiteraard niet dus dat wil ik bereiken...
mech7
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
Is praktisch onmogelijk... :rolleyes: of je moet super ingewikkeld gaan doen door alle letters in de text te gaan tellen, maar dan nog heb je een probleem waar het andere letter types betreft, vet gedrukte en hoofdletters...
Dit alles is ok niet echt bevordelijk voor je performance :confused:
Wat je veel beter kan doen is gewoon de maat mee laten gaan en een zooi shouts laten zien met scroll als het er veel zijn en als de text klein is laat krijg je gewoon geen scroll.
moflwm
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:11
leek me ook praktisch onmogelijk... daarom heb ik het geprobeerd :) ik denk dat dit je op weg kan helpen: http://home.scarlet.be/~plinius1/ff/praktischonmogelijk.html
ik heb dus 2 div's, een met de content en een die aangepast moet worden aan de lengte van de ander. Dan javascript:
var maatdiv = document.getElementById("maatdiv");
var aangepastediv = document.getElementById("aangepastediv");
var toheight = maatdiv.offsetHeight;
while (aangepastediv.offsetHeight < toheight) {
aangepastediv.innerHTML += "<p>Extra berichten</p>";
}
Wat ik dus zou doen in jouw geval:
- eerst een standaard aantal berichten inladen (voor browsers die geen javascript ondersteunen)
- dan een javascript array inladen met een hoop berichten
- de standaardberichten wissen en darn de berichten uit die array er een voor een bij plakken (het laatst toegevoegde bericht zal het waarschijnlijk iets te lang maken, verwijder die dan weer)
om het precies even lang te maken, kun je nog de volgende code erbij zetten:
aangepastediv.style.height = toheight + "px";
dat je met een frame werkt maakt het wel iets ingewikkelder, maar deze aanpak zou moeten werken :)
succes!
mech7
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:17
Maar hoe bereken je dan de breaks? paragrafen en ik neem aan images aangezien meeste shouts ook smillies bevatten? Alhowel je smillies wel kan floaten en dan zelfde hoogste als line height kan geven, lijkt het me toch moeilijk om die break te vinden, aangezien niet elk woord even lang is.
leek me ook praktisch onmogelijk... daarom heb ik het geprobeerd :) ik denk dat dit je op weg kan helpen: http://home.scarlet.be/~plinius1/ff/praktischonmogelijk.html
ik heb dus 2 div's, een met de content en een die aangepast moet worden aan de lengte van de ander. Dan javascript:
var maatdiv = document.getElementById("maatdiv");
var aangepastediv = document.getElementById("aangepastediv");
var toheight = maatdiv.offsetHeight;
while (aangepastediv.offsetHeight < toheight) {
aangepastediv.innerHTML += "<p>Extra berichten</p>";
}
Wat ik dus zou doen in jouw geval:
- eerst een standaard aantal berichten inladen (voor browsers die geen javascript ondersteunen)
- dan een javascript array inladen met een hoop berichten
- de standaardberichten wissen en darn de berichten uit die array er een voor een bij plakken (het laatst toegevoegde bericht zal het waarschijnlijk iets te lang maken, verwijder die dan weer)
om het precies even lang te maken, kun je nog de volgende code erbij zetten:
aangepastediv.style.height = toheight + "px";
dat je met een frame werkt maakt het wel iets ingewikkelder, maar deze aanpak zou moeten werken :)
succes!
moflwm
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
Maar hoe bereken je dan de breaks?
niet :)
div.offsetHeight geeft de huidige hoogte van die div weer.
while(div.offsetHeight < deHeightDieHetMoetHebben) {
// voeg een nieuw bericht toe
}
telkens als je een nieuw bericht hebt toegevoegd, wordt div.offsetHeight opnieuw berekend. en zolang je de maximum lengte niet hebt overschreden, zet je er een bericht bij.
ipv het laatste bericht dan weer weg te doen kun je ook de content aanpassen:
content.style.height = div.offsetHeight+"px";
of zoiets...
mech7
%Europe/Berlin %412 %2005, 10:53
Ja dus dan weet je nog niet hoe hoog de shouts zijn en hoeveel je erin moet laden ;) de 2 divjes gelijk krijgen is het probleem niet :p
niet :)
div.offsetHeight geeft de huidige hoogte van die div weer.
while(div.offsetHeight < deHeightDieHetMoetHebben) {
// voeg een nieuw bericht toe
}
telkens als je een nieuw bericht hebt toegevoegd, wordt div.offsetHeight opnieuw berekend. en zolang je de maximum lengte niet hebt overschreden, zet je er een bericht bij.
ipv het laatste bericht dan weer weg te doen kun je ook de content aanpassen:
content.style.height = div.offsetHeight+"px";
of zoiets...
mknol
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
doe een scrollbalk in je div en mensen kunnen erin scrollen, dat scheelt een hoop moeite. Stel dat er 200 berichten op een dag binnenkomen en ik was nr. 20 dan is mijn bericht dus meteen verdwenen? Maak gewoon met pagina nummers, dan kan iedereen alles nalezen. Of is dat te makkelijk gezegt?
mech7
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:12
Nope is idd de beste oplossing..
doe een scrollbalk in je div en mensen kunnen erin scrollen, dat scheelt een hoop moeite. Stel dat er 200 berichten op een dag binnenkomen en ik was nr. 20 dan is mijn bericht dus meteen verdwenen? Maak gewoon met pagina nummers, dan kan iedereen alles nalezen. Of is dat te makkelijk gezegt?
creative86
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:01
Beste ff
bedankt voor de hulp het werkt perfect zoals jullie het hier gepost hebben
net wat ik wou en indien ze alle posts willen lezen moeten ze op shoutarchief klikken
dat ben ik er nu nog aan het bijzetten zo kunnen ze de reeds geposte shouts in de linkerkolom nalezen
bedankt voor jullie hulp hier alvast de links
http://www.bosdam.be/test
creative86
%Europe/Berlin %104 %2005, 03:29
Bedankt voor al jullie hulp best FF
maar het werkt prima en zoals het hoort
naast de knap post a shout komt nu nog shoutarchief waar ze alle shouts kunnen nalezen
resultaat http://www.bosdam.be/test
ciao
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.