Volledige versie bekijken : DoFSCommand & JS
ocdaan
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
Hoi Allemaal,
Ik voel me gelijk thuis hier op het nieuwe forum, was ff in de war waarom m'n account niet meer werkte maargoed, ik ben terug ;) maar genoeg offtopic, mag nu wel een keertje toch? hehe (heb trouwens ff een lekijke post achtergelaten op het flashfiles gebeuren, stelletje assholes)
Ik heb een JS functie die mij gegevens terug geeft dmv een DoFSCommand. Punt is dat ik het niet helemaal lekker kan sturen. Het werkt overigens prima. Met het loadvar object kan je bv onData bla bla doen. Is dit ook mogelijk met het DoFSCommand zodat het iets beheersbaarder word?
Thanx :)
ocdaan
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
Het is errug rustig op het forum, ik heb de funtie niet verder uitgebreid, het werkt prima zo....
Het is niet meer nodig, maar als iemand nog een idee heeft.... altijd welkom natuurlijk.
Folkert
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:21
heb je de wellicht hier (http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=D7491&print=true) iets aan ? Begrijp je vraag niet helemaal eerlijk gezegd dat is ook waarom er (van mij althans uit) geen antwoord stond ;)
ocdaan
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
Hey Folkert
Ja, dat is idd wat ik zocht. min of meer. Ik ben er nu niet gelijk ingedoken omdat ik de movie al klaar heb. Ik zal er binnenkort wel even naar kijken als dit echt een verbeteringis. Volgens mij is het nogal omslachtig, maar mss dat er veel meer mogelijk is en mss dat dit beter ondersteund word door de vesrchillende browsers en platformen. Ik heb namelijk nog niet uitgebeid getest hoe mijn oplossing zich gedraagd op andere platformen.
Ik zal het even verder uitleggen wat ik heb gedaan, mss heeft iemand anders er ook nog wat aan.
Probleem was: Een flash-movie in een asp pagina met 2 setjes radio buttons (buiten flash dus he). De flash movie handeld iets af en roept een nieuwe pagina aan. Maar de info van die radio buttons (form info) moet ook in flash aanwezig zijn om mee te sturen naar de volgende pagina. Ik heb dus een script gemaakt/gejat waarmee ik met het DoFSCommmand een vb/js functie in de asp pagina aanroep die op z'n beurt weer een js aanroept om de form info uit te lezen en terug te sturen naar flash.
stukje code:
if (navigator.appName && navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1 &&
navigator.userAgent.indexOf("Windows") != -1 && navigator.userAgent.indexOf("Windows 3.1") == -1) {
document.write('<SCRIPT LANGUAGE=VBScript\> \n');
document.write('on error resume next \n');
document.write('Sub bb_FSCommand(ByVal command, ByVal args)\n');
document.write(' call bb_DoFSCommand(command, args)\n');
document.write('end sub\n');
document.write('</SCRIPT\> \n');
}
function bb_DoFSCommand(command, args)
{
var flashObj = (document.bb == null) ? window.bb : document.bb;
if (command == "Check")
{
flashObj.SetVariable("test", "1");
}
}
In flash roep je die functies aan dmv : fscommand("Check", 0);
Zo iets duidelijker? groet ;-)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.