elmolosthisblanket
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
Zijn er experts die met het volgende raad weten?
Vanuit een menu roep ik zes items op de stage waar ik later zes swf's in ga laden...
function opengroup1(){
for(i=1; i<=6; i++){
_root.attachMovie("item","a"+i,i);
with(["a"+i]){
_root["a"+i]._x=100+10*i;
_root["a"+i]._y=100+20*i;
}
}
}
Ze krijgen dus de instanties 'a1' t/m 'a6' mee.
Ik heb IN de mc 'item' een knop ("idr") gemaakt met de instructie dat ze sleepbaar zijn, en dat ik ze in een vuilnisbakje ("wb") kan gooien of in een 'docking station' ("ds") kan neerzetten:
idr.onPress=function(){
this._parent.startDrag("");
}
idr.onRelease=function(){
this._parent.stopDrag();
}
//relatie met wastebin en dockingstation
this.onEnterFrame=function(){
if(_root.wb.hitTest(this)){
_visible=false;
}if(_root.ds.hitTest(this)){
_alpha=50;
_x=_root.ds._x;
_y=_root.ds._y
this.idr.stopDrag();
}
}
Alles werkt prima: Als ik een item in de wastebin gooi, verdwijnt hij. Als ik een item in de 'docking station' gooi wordt zijn _alpha=50, hij kleeft netjes aan het station, alleen...wat nou zo jammer is...al mijn andere vijf items zijn ook niet meer te verslepen vanuit hun huidige postitie (misschien gedurende 1 frame), en mijn gedockte item raakt vaak toch weer los en volgt toch nog mijn muis. Vreemd, omdat de andere vijf items wel gewoon op _alpha=100 blijven en niet ineens met zijn allen ook in het docking station gaan staan.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Vanuit een menu roep ik zes items op de stage waar ik later zes swf's in ga laden...
function opengroup1(){
for(i=1; i<=6; i++){
_root.attachMovie("item","a"+i,i);
with(["a"+i]){
_root["a"+i]._x=100+10*i;
_root["a"+i]._y=100+20*i;
}
}
}
Ze krijgen dus de instanties 'a1' t/m 'a6' mee.
Ik heb IN de mc 'item' een knop ("idr") gemaakt met de instructie dat ze sleepbaar zijn, en dat ik ze in een vuilnisbakje ("wb") kan gooien of in een 'docking station' ("ds") kan neerzetten:
idr.onPress=function(){
this._parent.startDrag("");
}
idr.onRelease=function(){
this._parent.stopDrag();
}
//relatie met wastebin en dockingstation
this.onEnterFrame=function(){
if(_root.wb.hitTest(this)){
_visible=false;
}if(_root.ds.hitTest(this)){
_alpha=50;
_x=_root.ds._x;
_y=_root.ds._y
this.idr.stopDrag();
}
}
Alles werkt prima: Als ik een item in de wastebin gooi, verdwijnt hij. Als ik een item in de 'docking station' gooi wordt zijn _alpha=50, hij kleeft netjes aan het station, alleen...wat nou zo jammer is...al mijn andere vijf items zijn ook niet meer te verslepen vanuit hun huidige postitie (misschien gedurende 1 frame), en mijn gedockte item raakt vaak toch weer los en volgt toch nog mijn muis. Vreemd, omdat de andere vijf items wel gewoon op _alpha=100 blijven en niet ineens met zijn allen ook in het docking station gaan staan.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.