PDA

Volledige versie bekijken : BlijBlauw³

BlijBlauw
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:15
3 maanden later dan de planning was, maar het is eindelijk zover.
Ik heb mijn nieuwe site online gezet, BlijBlauw versie 3.

www.blijblauw.com (http://www.blijblauw.com)

Wat vinden jullie ervan?

Gr Erik

ath92
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:30
ik vind hem op het eeeste gezicht niet echt cool, maar als je verder gaat naar bijv. werk dan zitten er toch hele vette elementen in, maar het is een beetje dezelfde stijl als je ouwe site, kwa kleur en fonts dan, maar verder lijp!

Stuf
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
ik vind hm vet..
k moest wel een beetje wennen aan je navigatie.. maar t ziet er allemaal goed uit..

alleen zou een ander font beter zijn lijkt me..

keep going..

Jordy
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:11
de tekst van "welkom bij blijblauw" op de home pagina is wat wazig. en onderin ook bij fps e.d.

Stef
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:50
Leuke site, ondanks dat ik het ontwerp niet al te origineel vind.

Je gast.BlijBlauw3 knop werkt niet helemaal goed. Wanneer ik hieroverheen ga en met mijn cursor blijf staan gaat deze erg shaken!

Verder ben ik ook niet weg van de stijl die je hebt gebruikt, maar dat is een kwestie van smaak... Beetje te standaard.

Als ik verderga op de site spreken de 3D elementen mij erg aan! Leuk gedaan...

Misschien nog even aandacht aan geluid besteden?

Ga zo door!

latino
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
ik vind hem wel vet..hoe heb je die 3d dingen gedaan?

BlijBlauw
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:20
Geluid is idd nog een punt, daar moet ik nog naar kijken.

De 3d objecten zijn gemaakt met 3dsmax, daarna geimporteerd in Swift 3D en ge-exporteerd als swf. Dan gewoon in Flash importeren en nog een beetje bewerken.

lizz
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
Ik vind het wel mooi gedaan. Wel jammer dat je de kleine afbeelding bij werk.blijblauw3 niet kunt vergroten.

Niek_M
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:25
3d effecten zijn wel erg gaaf gelukt, en na mijn mening zou je misschien nog eens moeten kijken naar een ander lettertype.
Verder niet veel op aan te merken :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:48
Er zitten wel een aantal leuke 3D dingen in...
Maar het geheel komt zo... 1999 over... roterende blokjes met reflectie als menu. :D
Verder vind ik de rand die er omheen zit en de bloemen daarachter erg nasty...
Ik zou ook proberen je menu op een plaats te houden.
Klik nu even door je site en heb hem al op 3 verschillende plaatsen gezien en elke keer met een ander uiterlijk... maakt het er niet duidelijker op voor de doorsnee internetter. :)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
het is miss voor een doorsnee gebruiker niet handig (dat menu) maar het lijkt mij toch duidelijk wat als menu bedoeld is, je hoeft geen minuut te zoeken neem ik aan :P

en hij is eigenlijk ook niet bedoeld voor een doorsnee gebruiker ;)

Maar bedankt voor de comment.

Iemand nog tips om het minder 1999 te maken?

Larsvu
%Europe/Berlin %317 %2005, 08:36
Er zitten leuke elementen in je website, maar je 3D is bijna je hele vormgeving. Op zich niets mis mee, maar in dit geval blijft de rest zo saai daardoor.

En persoonlijk vind ik die bloemetjes erg seventies in een nineties jasje.

BlackAdder
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
Wanneer je op de site terecht komt, krijg je een intro-afbeelding te zien. De kwaliteit hiervan laat te wensen over, matige JPEG-kwaliteit. Dit kan al snel storend gaan werken..

Verder ben ik niet echt dol op de overmaat van spiegelingen. Wanneer je bijvoorbeeld bij werk.blijblauw kijkt klopt de spiegeling ook niet naar mijn idee. De spiegeling van 'werk-blijblauw' zou onder het vijvertje moeten staan. Toch zou ik deze gewoon weglaten. Bij de knoppen linksonder geeft het daarentegen weer een leuk effect.
Misschien maakt een horizon d.m.v. een gradient het geheel iets natuurlijker.
Verder zijn de knoppen naar 2D,3D,schetsen,etc.. niet echt makkelijk te vinden, anders gezegd, niet echt duidelijk dat het knoppen zijn.

Het gastenboek ziet er leuk uit! Vrij uniek en met duidelijke functies, mail-pagina werkt ook duidelijk.

Ga zo door, ziet er goed uit.

Groet,
Nils

'][' ][ ]v[
%Europe/Berlin %336 %2005, 09:04
Echt een vette site man, vooral het gastenboek is inspirerend :D Leuk idee om dat op die manier te doen, voor de rest echt weer mooie BlijBlauw :)

tobisan
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
wat is er mis met 1999 :p haha

Euhm voordat ik je post las zag ik de link en het heette Blij blauw...Nu word ik niet zo heel blij van dat blauwe :p (of ben ik nu flauw bezig :o) Nee maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel...ik had een andere blauw gekozen denk ik

veel suc6

En oja...misschien als je een vrolijkere blauw kiest...is het contrast tussen die bloemen rand en het blauw wat minder groot...en past het waarschijnlijk meer bij elkaar...want die bloemen rand vind ik ook niet zo geweldig staan ;)

mknol
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
Wat mij opvalt aan deze site:
- Chek deze site eens in firefox. Hij preload niet, blijft op het eerste frame hangen. Werkt dus niet overal op.
- #2F86F2 = blij blauw
- Scrollbalken zijn koel als ze een functie hebben, deze scrollen niet.
- Mis een beetje een algemene navigatie..
- 3D boom is wel erg koel.

Flash Dreams
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
Ik heb niet veel toe te voegen, maar laat even horen wat ik ervan vind.

* Navigatie ziet er leuk uit, maar het is wel even prutsen hoe alles werkt,
waardoor het niet echt de toegangelijkheid vergroot.
* 3D animaties zijn supper gemaakt, alleen gaat het wat vervelen als je telkens 5sec
moet wachten voor het infaden van een menu intem.

haampie
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:21
mss heeft het hier niets mee te maken maar je kan er ook geld aan verdienen met 'google adsense'. even voor de duidelijkheid: er zit dan net zo'n banner als helemaal bovenaan bij flashfocus. als je op die link klikt verdient google een beetje geld en flashfocus krijgt er dan een deel van

BlijBlauw
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
* 3D animaties zijn supper gemaakt, alleen gaat het wat vervelen als je telkens 5sec
moet wachten voor het infaden van een menu intem.

daarom staat er bij de stats ook 'skip intro' ;)

Koen!
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
mss heeft het hier niets mee te maken maar je kan er ook geld aan verdienen met 'google adsense'. even voor de duidelijkheid: er zit dan net zo'n banner als helemaal bovenaan bij flashfocus. als je op die link klikt verdient google een beetje geld en flashfocus krijgt er dan een deel van
En dat zou er dan ook f-ing lelijk uitzien ;)

Vooral op een portfolio site geen banners plakken...

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
die navigatie is erg ondruidelijk .. maar wel mooi vind ik alles gemaakt, de navigatie ook , maar ik moet steeds zoeken waar de knopjes zitten, eerst opende ik de site en heb ik hem weggeklikt, ik vond dat er weinig opstond, toen las ik hierboven wat dingetjes en bleken er ook dingen op te staan als 'werk', ik nog eens kijken, had ik het hele menu niet gezien [:o)]

BlijBlauw
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:37
- veel zeiden dat ze de bloemen rand niet mooi vonden. Heb nu een andere gemaakt. Beter of te druk?
- home is veranderd. Geen vage tekst meer. In dat lege vierkant komt nog een 3d-bloem met een vlinder (mijn logo)
- kleine afbeeldingen bij werk zijn nu te vergroten
- hoe haal ik die scrollbalk weg?

Larsvu
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Zo is die echt stukken beter. Grappig he, een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.