PDA

Volledige versie bekijken : Vreemde IE bug

SaphuA
%Europe/Berlin %530 %2006, 13:43
Excuus voor al mijn vragen, maar ik kom echt de vreemdste dingen tegen ;)

Ik ben bezig met een horizontaal meun te maken, door alle a-tags als een blok weer te geven. Dit werkt allemaal goed, en dit heb ik al eens eerder gedaan, maar vreemd genoeg werkt het script opeens niet meer waneer ik meer dan 7 a-tags in mijn menu zet. In Firefox werkt dit echter wel.

Ik heb een test versie bijgevoegt in de hoop dat iemand kan kijken en kan zien wat er aan de hand is.

Dit is de layout:
- Body
- 2 divjes met elk een iframe. De width van je divjes = aantalItems*80 (Waarbij 80 de breedte is van een item)
- De iframes laden beiden een html bestand in voor het menu, de ene heeft 7 items (klein.html), de andere 10 (groot.html).

Ik vind dit erg vreemd, omdat alleen het aantal items veranderd en verder niets.

Bedankt,
~Sph

mknol
%Europe/Berlin %548 %2006, 14:09
ik zie het probleem niet?

SaphuA
%Europe/Berlin %553 %2006, 14:17
Ok, ik heb een screenshot gemaakt van het probleem.

De boventste is hoe het in iexplorer wordt weergegeven, zoals je ziet mist hij rechts een menuitem. Maar dit gebeurt alleen waneer ik meer als 7 menuitems gebruik (met 7 items werkt het dus wel). In firefox werkt het echter wel goed, ook met 10 items.

didgsound
%Europe/Berlin %217 %2006, 06:13
Als je je blok breedte 79 maakt, dan heb je er wel 10.
Als je .groot 803 breed maakt heb ook 10 links.
Ergens worden er pixels toegevoegd, mogelijk iframe handeling door IE.

SaphuA
%Europe/Berlin %297 %2006, 08:09
Yup, das toch raar?

~Sph

mrijsdijk
%Europe/Berlin %340 %2006, 09:09
Yup, das toch raar?

~Sph

maar waar

BernardV
%Europe/Berlin %450 %2006, 11:48
Misschien ligt het aan de borders.. volgens mij plaatst IE de borders anders dan de rest van de browsers.

mrijsdijk
%Europe/Berlin %523 %2006, 13:33
Misschien ligt het aan de borders.. volgens mij plaatst IE de borders anders dan de rest van de browsers.

klopt

ie zet hem zeg maar binnen de aangegeven breedte en hoogte en de rest behandeld zoals een border hoort behandeld te worden namelijk om de aangegeven breedte en hoogte heen.