Volledige versie bekijken : veel as voor games
allan
%Europe/Berlin %474 %2006, 12:23
hoi ff's
ik ben een game aan het maken waarbij je heel veel geld moet verdiennen en zo rijk mogelijk er uit te zien, zoals : een palijs met meer dan 100 kamers hebben de duurtste en betste kleding dragen meer dan 500 miljoen hebben etc...
vraag 1
daarbij wil ik ook real live time hebben (daar heb ik al een code voor)
var weekArray = new Array('zondag', 'maandag', 'dinsdag', 'woensdag', 'donderdag', 'vrijdag', 'zaterdag');
var maandArray = new Array('januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli', 'augustus', 'september', 'oktober', 'november', 'december');
function tijdUpdate() {
Vandaag = new Date();
tellerDag = Vandaag.getDate();
jaar = Vandaag.getFullYear();
naamDag = weekArray[Vandaag.getDay()];
maand = maandArray[Vandaag.getMonth()];
uur = Vandaag.getHours();
minuten = Vandaag.getMinutes();
if (minuten<10) {
minuten = "0"+minuten;
}
seconden = Vandaag.getSeconds();
if (seconden<10) {
seconden = "0"+seconden;
}
display.text = naamDag+": "+tellerDag+" "+maand+" "+jaar+" "+uur+" : "+minuten+" : "+seconden;
delete Vandaag;
}
tijdUpdate();
setInterval(tijdUpdate, 900);
Date.prototype.dagenInMaand = function() {
var dagInMaand = new Array(31, 28, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31)
if (this.schrikkeljaar() == true) {
dagenInmaand[1] = 29}
return dagenInmaand[this.getUTCMonth()];
}
Date.prototype.schrikkeljaar = function() {
var Jaar = this.getUTCFullYear()
if (((Jaar%4) == 0) && ((Jaar%100) != 0) || ((Jaar%400) == 0)) {
return (true);
} else {
return (false);
}
};
maar ik wil in het spel ook dingen doen als een kranten wijk dat de kranten altijd om 9 uur komen bijvoorbeeld maar hoe moet dat?
vraag 2
in de bijlage heb ik een save score gezet maar ik wil dat die ook de data van de kranten wijk kan opslaan en dat die een plaatje kan opslaan maar ik weet totaal niet hoe ik had deze van het internet af gehaalt
eagle
%Europe/Berlin %574 %2006, 14:47
Ik stel voor dat je eerst wat tutorials leest over php, mysql, xml (eventueel sockets), vooralleer je jezelf in een project dat je (nog) niet aankan. Begin eerst met iets kleiner.
Veel succes nog!
allan
%Europe/Berlin %579 %2006, 14:54
Ik stel voor dat je eerst wat tutorials leest over php, mysql, xml (eventueel sockets), vooralleer je jezelf in een project dat je (nog) niet aankan. Begin eerst met iets kleiner.
Veel succes nog!
ik kan het wel aan, alleen ik wil er absoluut geen php, mysql, html, java en xml in.
gowoon alleen flash dat andere vind ik maar irri, en trouwens ik heb socket servers niet nodig het is een spel voor je zelf en niet online.
alleen dat wat ik vroeg weet ik nog niet.
ik ben al aan het proberen om een speciale toolbar te maken met opties dat je iets kan pakken, neerleggen en doen met iets en het lukt al wel een beetje maar ik ben pas net begonnen
eagle
%Europe/Berlin %606 %2006, 15:32
Het is wel een beetje kortzichtig om te denken dat je geen php, mysql of xml nodig zal hebben. Ik begrijp dat het lastig is nieuwe talen te leren, maar je moet daar gewoon doorbijten.
Je kan namelijk geen data laten opslaan door flash, maw, flash kan geen bestanden schrijven naar de computer (op enkele uitzonderingen na). Je hebt daar een serversided taal zoals php of asp nodig. Deze communiceert dan met je database (mysql) om zo je gegevens handig te structureren. Om helemaal proper te werken kan je dan de gegevens die tussen je php pagina en je flash applicatie vloeien in een xml formaat verzenden.
Dauntless
%Europe/Berlin %653 %2006, 16:41
Om helemaal proper te werken kan je dan de gegevens die tussen je php pagina en je flash applicatie vloeien in een xml formaat verzenden.
Als je echt proper zou willen werken, doe je het via AMFPHP. En dan moet je nog niet eens een nieuwe taal (xml) leren :).
eagle
%Europe/Berlin %716 %2006, 18:11
Als je echt proper zou willen werken, doe je het via AMFPHP. En dan moet je nog niet eens een nieuwe taal (xml) leren :).
En als je HELEMAAL proper wil werken, werk je met een socket, waar je de transmissies schrijft in xml. :p
Dauntless
%Europe/Berlin %725 %2006, 18:24
't Is toch geen multiplayer game ? Waarom zou je dan een socket willen gebruiken ?
allan
%Europe/Berlin %727 %2006, 18:28
't Is toch geen multiplayer game ? Waarom zou je dan een socket willen gebruiken ?
je heb gelijk maar ik heb geen boek over die dingen en ik weet ook geen sites daarover (met google krijg ik alleen onzin van wat er van gekomen is maar geen tuts) weten jullie michien een paar goeie site daarvoor?
oja je zegt dat je met flash niet dingen kan opslaan waarom kan dat dan wel in mijn bijlage bovenaan? want die staat in verbinding met een server maar niet zichtbaar en alleen flash
eagle
%Europe/Berlin %752 %2006, 19:03
Idd, dat was ik dus vergeten...
Anyway, zoals je zelf zegt allen, staat je flash in verbinding met een server. De server doet dan ook het uitlezen en opslaan van bestanden.
allan
%Europe/Berlin %785 %2006, 19:51
hoi ff's
vraag 1
real live time (daar heb ik al een code voor)
var weekArray = new Array('zondag', 'maandag', 'dinsdag', 'woensdag', 'donderdag', 'vrijdag', 'zaterdag');
var maandArray = new Array('januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli', 'augustus', 'september', 'oktober', 'november', 'december');
function tijdUpdate() {
Vandaag = new Date();
if (minuten<10) {
minuten = "0"+minuten;
}
if (seconden<10) {
seconden = "0"+seconden;
}
display.text = naamDag+": "+tellerDag+" "+maand+" "+jaar+" "+uur+" : "+minuten+" : "+seconden;
delete Vandaag;
}
tijdUpdate();
dagenInmaand[1] = 29}
}
return (true);
} else {
return (false);
}
};
maar ik wil in het spel ook dingen doen als een kranten wijk dat de kranten altijd om 9 uur komen bijvoorbeeld maar hoe moet dat?
weet je daar mischien een antwoord op?
Dauntless
%Europe/Berlin %791 %2006, 19:59
Heb je die code zelf geschreven?
Hoe je er voor zorgt dat de kranten om 9 uur komen hangt compleet van je spel af. Als ik zou zeggen hoe je dat zou moeten doen, zou ik al een hele game voor je hebben moeten maken.
(Als je die bovenstaande code zelf geschreven hebt, kan het nog lukken, maar anders zou ik toch met wat kleinere dingetjes eerst beginnen)
allan
%Europe/Berlin %815 %2006, 20:35
Heb je die code zelf geschreven?
(Als je die bovenstaande code zelf geschreven hebt, kan het nog lukken, maar anders zou ik toch met wat kleinere dingetjes eerst beginnen)
nee boven staad dat ik het van internet had maar ik snap hem totaal ook van :
dat is het maximum dagen van de maanden
dagenInmaand[1] = 29}
[as]
dat is voor het schrikkeljaar dat als dat het is dat dan februari 29 dagen heeft op het maximum en ander gewoon 28
[as]Vandaag = new Date();
die haalt de tijd, datum etc van je computer
dat is de array met de namen van de maanden en dagen
return (true);
} else {
return (false);
}
};
dat is de data voor het schrikkel jaar dat betekend dat iedere 4 jaar van het totaal aantal jaren een schrikkel jaar is en dat hij op die functie over gaat en daarna weer terug
delete Vandaag;
die vind ik het makkelijkste dit zet in het textveld display alle data
maar je zegt dat er dan al een heel spel voor moet zijn, dan ga ik eerst effe maken voor de krantenwijk zodat ik daarna weer verder kan want ik denk dat dit wel kan
function tijdUpdate() {
Vandaag = new Date();
if (minuten<10) {
minuten = "0"+minuten;
}
if (seconden<10) {
seconden = "0"+seconden;
}
delete Vandaag;
}
tijdUpdate();
dagenInmaand[1] = 29}
}
return (true);
} else {
return (false);
}
};
//effe erbij in
fuction (krant) {
if (knop.DOWN) {
//dit weet ik niet maar iets dat de functie (tijd) activeert
}else {
delete function (tijd)
}
}
function (tijd) {
if (uur = "9") { //of "09"
kranten.hide false
} else {
kranten.hide true
}
}
en dan heb ik een speciaal plekje voor de kranten die dan beginnen als kranten.hide flase
ik heb het nog niet geprobeert maar dat ga ik wel doen
-------------------------------------------------------------------------
hij geeft 6 fouten en als ik die verbeter dan geeft hij mooer of minder fouten
keuken
%Europe/Berlin %445 %2006, 11:41
het is:
instancevanjeMC._visible = false;
Maar zoals hier al gezegd is... Je begint best met iets eenvoudiger.
Rome wasn't build in one day (en een flashgame ook niet)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.