Volledige versie bekijken : Oppervlakte berekenen
Vanero
%Europe/Berlin %369 %2006, 09:51
Hoi,
Ik wil graag een applicatie (laten) maken, maar allereerst ik vraag me af of het wel mogelijk is in flash.
Het moet een programma worden waarin de gebruiker een tekening kan maken met rondjes, vierkantjes etc. Het programma moet vervolgens uitrekenen wat de oppervlakte is van het getekende deel. Hierbij moet ook rekening gehouden worden dat overlappende stukken niet dubbel geteld worden etc.
Is dit uberhapt mogelijk?
Teun
Dauntless
%Europe/Berlin %373 %2006, 09:57
Met Flash 8 is dat wel mogelijk ja.
Als je die applicatie wilt laten maken, post je hem best in 'werk aangeboden'.
Hend
%Europe/Berlin %355 %2006, 09:32
Is dat mogelijk ja? Ik zit namelijk zelf ook al een tijdje te zoeken naar het berekenen van oppervlaktes zonder dubbeltellingen. Ik heb dit al geprobeerd d.m.v. geselecteerde tiles die in een array gezet worden, maar om die bij de invoer telkens te controleren op dubbele tilenamen kostte teveel rekenkracht en dan liep alles vast.
D.m.v. hittest is er volgens mij ook niet te berekenen hoeveel overlap er precies plaatsvindt tussen twee objecten. Dus als iemand een hint kan geven, dan hoor ik het graag.
tvdveen
%Europe/Berlin %529 %2006, 13:42
Dit soort dingen zul je moeten oplossen met wiskunde :P
kijk eens op:
http://www.wisfaq.nl/showrecord3.asp?id=11987
of:
http://www.wisfaq.nl/showrecord3.asp?id=24000
succes ermee!
Hend
%Europe/Berlin %558 %2006, 14:24
Het berekenen van een oppervlakte moet nog wel lukken. Mijn probleem is dat wanneer je 2 objecten over elkaar heen tekent, er overlappende oppervlaktes zijn. Die moet je zien te definiëren om te zorgen dat ze slechts één maal meegerekend te worden. Volgens mij kan dat door te kijken of er onderliggende objecten (tiles of pixels) geselecteerd zijn, omdat die dan slechts één keer geselecteerd worden. Je telt dan gewoon het aantal geselecteerde tiles en je hebt je oppervlakte. Maar goed, dat is me dus nog niet gelukt.
Bestaat er misschien een mogelijkheid om de oppervlakte van een complex lineTo-object te berekenen? Dan zou het misschien ook nog kunnen.
Hend
%Europe/Berlin %429 %2006, 10:18
Het is me inmiddels gelukt om de oppervlakte te berekenen aan de hand van onderliggende tiles zoals ik in m'n laatste post schreef. Aan de hand van de coördinaten van een getekende rechthoek verandert ie voor de onderliggende tiles een bepaalde variabele. Als ik dan twee rechthoeken gedeeltelijk over elkaar teken, betekent dit dat voor de tiles van het overlappende deel de variabelen 2x naar dezelfde waarde verandert worden en dat maakt niet uit. Door vervolgens het totale aantal tiles te tellen waarvan de variabele die waarde heeft, kan ik de oppervlakte berekenen.
Werkt dus schitterend, maar niet voor de internet-applicatie die ik wil maken waarbij de tiles nog maar 2 bij 2 pixels groot zijn. Het opbouwen van een veld van 70.000 van deze tiles duurt simpelweg te lang en loopt bovendien vast. Dus ben ik weer afgestapt van het werken met tiles. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een functie die de coördinaten of de oppervlakte van het overlappende gebied van twee getekende movieclips kan definiëren. Is dit dan echt niet mogelijk zonder te kijken naar onderliggende eenheden?
Alvast bedankt weer.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.