PDA

Volledige versie bekijken : rechthoek tekenen tween

expuddle
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
hoi,

Ik ben nieuw in de Flash wereld en ik heb wat hulp nodig. Ik gebruik Flash MX en ik wil een opzich simpele animatie maken. De animatie is dat een rechthoek getekent wordt. Uiteindlijk zullen er meerdere rechthoeken in mijn filmpje getekent worden, maar het lukt me niet eens om een te tekenen. Moet ik nou voor iedere lijn van de rechthoek een nieuw symbool gebruiken? Ik kom nu de error tegen: "shape tweening will not occur on layers containing symbols or grouped objects". Ik kom er niet uit...alvast bedankt voor advies!

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %470 %2005, 12:18
Ik neem aan dat je de lijnen van de rechthoek wil tekenen, dat kan je doen alsvolgt:

- ga naar frame1
- teken daar een lijn even lang als de lengte van je rechthoek (bijv. 500px)
- kopieer deze lijn naar frame10
- ga terug naar frame1
- klik op de lijn en maak deze lijn 1 px lang
- klik nu weer op frame1 en selecteer bij properties een shape tween

Op deze manier heb je simpel een lijn geanimeerd die wordt getekend, houd er wel rekening mee dat je elke lijn die je op deze manier tekent in een aparte layer neerzet, anders gaan ze door mekaar heen lopen en dan ziet het er ineens heel anders uit.

De Error die je overigens krijgt komt omdat Shape tweening dus alleen met lijnen/vierkanten/rondjes/etc kan gebeuren en niet met Symbolen, voor het animeren van symbolen (1 per layer) gebruik je Motion tweening.