PDA

Volledige versie bekijken : laadschermpje voor flash

tukkerjob
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:27
hej mensen,
ik heb een vraagje.
ik heb dus een deel van een website met flash gemaakt(het menu) en omdat niet alle mensen even snel internet hebben kan het voor hun soms wel ff duren voordat dat menu is geladen(ikzelf heb er geen probleem mee). kan je daar misschien ook een laadschermpje of iets dergelijks voor zetten?? zodat de mensen kunnen zien hoelang ze nog moeten wachten?
alvast bedankt
groeten job

ps heir kunnen jullie de site zien

klikje (http://home.versatel.nl/l.vreeswijk/nieuwesite/UntitledFrameset-1.htm)

Mitch
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
Heej,

Je kan er zeker een laadscherm voor zetten dat kan je doen door een lege frame ervoor te zetten en daarop te zetten loading. Echt dynamisch is dat alleen niet, en geeft de bezoeker weinig informatie.

Een laadbalk is veel beter daarvoor. Dat kan door met middel van

trace(_root.getBytesLoaded() + "\n" + _root.getBytesTotal());

Een video tutorial over alles daarvan staat op http://www.gotoandlearn.com/index2.html

*dit topic hoort meer thuis bij AS

tukkerjob
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
okee dank u

Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Die videotutorial was waar ik al al die tijd naar zocht. :D

MrLampie
%Europe/Berlin %990 %2005, 00:45
Ik ben net begonnen met Flash en ik ben zover gekomen dat ik een header heb gemaakt in Flash waar foto's voorbij komen scrollen.
Nu had ik hetzelfde probleempje zoals hierboven, het laden verschilt per pc dus heb ik er een preloader in gezet. Tot zover geen probleem, dat komt nu.

Als alle fotos voorbij zijn gekomen dan is het de bedoeling dat hi weer vanaf het begin verder gaat, de loop dus. Alleen laat hij eerst de preloader weer zien, als je HIER (http://66.197.161.133/~saendenz/testnieuw.htm) kijkt dan zie je wat ik bedoel. Is dit op te lossen?

En ik weet ook niet hoe ik een link kan maken op email, dat wanneer iemand er op klikt dat hij dan een email opent (mailto: )

Als iemand me daar ook mee kan helpen zou mooi zijn.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %996 %2005, 00:54
aan het einde van je movie zegge met een gotoAndPlay(...) naar welk frame hij moet gaan.. lijkt me redelijk logisch..
zoek maar eens op email op het forum.. want dat is echt wellis gevraagt hoor.. ;)

MrLampie
%Europe/Berlin %029 %2005, 01:42
Oke dan, het probleem is opgelost met de preloader, voor de gemiddelde gebruiker was het idd een eitje..maja..ik ben er net 2 dagen mee bezig en voor mij is nog niet alles zo logisch.

Uiteraard had ik al gezocht op email, maar ik krijg het niet voor elkaar..ik zie wel de code die ik moet gebruiken, ik krijg het alleen niet voor elkaar om een "doorzichtige" button (geen idee hoe ik het moet omschrijven) op die plaats krijg en dan die code toe te voegen.

Misschien ook heel simpel, maar zoals gezegd..een beginner sorry :o

Flasher
%Europe/Berlin %393 %2005, 10:25
je kan een transparante button maken door een nieuw symbool te maken van het type 'button', en in dat symbool alleen op het 'hit' (4e) frame iets te tekenen. Als je hem dan op de stage plaatst is hij lichtblauw en halfdoorzichtig, in de swf zie je hem helemaal niet.
je kan er dan code op zetten met

on(release){} //op de button
//of
instanceNaamVanDeButton.onRelease = function() {} //op een frame
//de code zet je dan in beide gevallen tussen de { --- }
//tip: gebruik de 2e manier

MrLampie
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:48
Ik krijg het niet voor elkaar.. :mad:

Ik krijg deze error:

**Error** Scene=Scene 1, layer=fotos, frame=3:Line 1: Syntax error.
instanceMailButton.onRelease = function() {mailto:zaterdag1@saenden.nl}

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

theFlashWizard
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:39
instanceMailButton moet je dus vervangen voor de instance name van mail button
en gebruik getURL, zoek die maaris zelf op in flash help..

brunogoossens
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:35
instanceMailButton.onRelease = function() {getURL("mailto:zaterdag1@saenden.nl", _blanc);}

Ea.Z
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:22
instanceMailButton.onRelease = function() {getURL("mailto:zaterdag1@saenden.nl", _blanc);}

moet zijn

instanceMailButton.onRelease = function() {
getURL("mailto:zaterdag1@saenden.nl", "_blank")
;}

rackdoll
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
je kan die "blank" weglaten trouwens..