PDA

Volledige versie bekijken : [ Discussie ] Verwijderen Topics

Gerrit55
%Europe/Berlin %801 %2005, 20:13
Waarom worden verkeerde (of dubbele) berichten niet verwijderd van het forum ipv ze op slot te zetten?

Waarom worden berichten die over precies hetzelfde gaan niet samengevoegd?

Waarom wordt door de ZM'ers oogluikend toegestaan dat er zoveel off-topic ge-oh'ed wordt?

Waarom wordt er geen verpichting ingesteld om je vragen in beschaafd ABN te stellen, waar soms geen kabel (laat staan een touw) aan vast te knopen is?

Dauntless
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:28
Ik begrijp je frustratie... Ik was eigenlijk nu juist ook aan het nadenken dat we strenger zouden moeten zijn... (echt!). Ikzelf ben vanaf nu dan ook van plan om wel degelijk strenger te ZIJN.

Berichten die over hetzelfde gaan samenvoegen" ... Da's nogal moeilijk... Dan moet je elke vraag over tween gaan samenzetten en elke vraag over getURL... Ik denk dat het meer nut heeft om de user te zeggen dat hij eens zou moeten zoeken op het forum...

Waarom worden verkeerde (of dubbele) berichten niet verwijderd van het forum ipv ze op slot te zetten?
Heb je hier een voorbeeld van? Ook lijkt het mij beter om een topic te laten staan en op slot te doen, zo zien mensen hem staan en weten ze vanaf dan ook dat dat iets verkeerd was en gaan ze het waarschijnlijk niet zelf doen (zoals bv een crosspost).

Waarom wordt er geen verpichting ingesteld om je vragen in beschaafd ABN te stellen, waar soms geen kabel (laat staan een touw) aan vast te knopen is?
Dit zou inderdaad ook veel strenger behandelt moeten worden... De laatste tijd is het echt geen doen meer :s . Ik zal hier vanaf nu ook beter op letten :).

Je hebt eigenlijk op zowat elk punt gelijk... Ik ga vanaf nu ook strenger zijn...

Mitch
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:50
Er wordt hier zeker rekening mee gehouden. Maar er zijn op dit moment ook een aantal zm op vakantie, ik ben nu ook pas net een dag terug.

The_One
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
Ik begin me hier ook steeds meer te irriteren. Mensen vergeten ook vaak de interpunctie-tekens! :(

flashfreak
%Europe/Berlin %996 %2005, 00:54
tja, wat wil je nederlanders :p , neen, jullie hebben gelijk er wordt te veel dialect gesproken, ook de leestekens, vooral door de iewat jongere leden is me opgevallen.

Roenes
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:22
Waarom worden verkeerde (of dubbele) berichten niet verwijderd van het forum ipv ze op slot te zetten?Hier zie ik het nut niet van in. Als je ze op slot gooit en doorverwijst dan zien andere ook wat voor een soort topics in bepaalde fora niet thuishoren. Ook zouden de ZM'ers van iedere topic die ze verwijderen de topicstarter moeten PM'en/mailen anders opent deze weer opnieuw een topic. Dat zie ik persoonlijk niet zitten.

Waarom worden berichten die over precies hetzelfde gaan niet samengevoegd?Like? Bijvoorbeeld preloadervragen bedoel je? Dat is eigenlijk niet te doen. Vaak gaan topics over hetzelfde onderwerp maar zijn de inhoudelijke vragen toch verschillend. De ene topic gaat over een preloader hier van FF, de ander over een zelfgemaakte en weer een ander gaat erover dat de getallen niet juist zijn of dat er niets wordt geladen. Onderwerpen zijn dus hetzelfde maar de topics niet. Dan kun je ze in mijn ogen niet samenvoegen. Als er wel van deze topics zijn, geef die dan even aan zodat ik (en anderen) kunnen zien wat je precies bedoelt :)

Waarom wordt door de ZM'ers oogluikend toegestaan dat er zoveel off-topic ge-oh'ed wordt?Hier heb je gelijk in. Ik denk dat dit mede met de vakantie te maken heeft. Veel zm'ers zijn nu minder actief op het forum door vakanties en opdrachten. Ook het ontwikkelen van het nieuwe systeem neemt veel tijd in beslag. Vergeet ook niet al het nieuws/reviews rondom studio 8. Toch mag dit alles geen excuus zijn hiervoor. Zelf zal ik er iig meer op gaan letten. :)

Waarom wordt er geen verpichting ingesteld om je vragen in beschaafd ABN te stellen, waar soms geen kabel (laat staan een touw) aan vast te knopen is?verplichten lukt je niet. Het is een openbaar forum. Topics dichtgooien met slecht NL is ook geen optie. Dan gaat iedereen zeuren dat het hier een tweakers wordt en je schrikt er mensen mee af. Het enige wat je hieraan kan doen is de persoon in kwestie erop aanspreken en gebeurt het te vaak dan kunnen we idd wel topics van die persoon dicht gooien of waarschuwingen/bans uitdelen. :)

Maar toch is dit een wisselwerking. Dingen zoals offtopic gesprekken en geen ABN kun je als "gewone" members ook wat aan doen. Je kunt er zelf iets van zeggen, je kunt die topics negeren (slechte optie imo), maar je kunt ook een ZM'er waarschuwen. Er zelf iets van zeggen en een ZM'er waarschuwen gebeurt volgens mij vrij weinig. Dus hier kan vanuit jullie kant ook wat aan gedaan worden.

Onthou wel, het moet natuurlijk niet zo zijn dat een ZM'er een taak als politie agentje krijgt die met zijn fluitje klaar staat. Op een aantal punten is er zeker ruimte voor verbetering, maar er moet ook wel iets door de vingers gezien kunnen worden. :)

WernerL
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
Over dat beschaafd abn praten.. laten we een anti br33z@h sletjes fedoratie oprichten. :D

Gerrit55
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
ad. Dubbele Posts
Bv. Crossposten, 2x hetzelfde onderwerp starten, Topics verplaatst naar ....
door hier maar 1 te laten staan (evt. stuur je de poster een PM), wordt het wel duidelijkder/overzichtelijker

ad. Samenvoegen.
Stel iemand stelt een vraag over het streaming sound, 2 topics eronder wordt dezelfde vraag gesteld, dan kun je van 2 wel 1 bericht maken (poster per PM op de hoogte stellen dat ie onder het andere topic doorgaat)

Ik denk dat het meer nut heeft om de user te zeggen dat hij eens zou moeten zoeken op het forum...
Da's wel waar, maar dan vindt ie weer 2 topics, waarvan in de ene miscchien wel weer een doorverwijzing naar de andere staat.

ad. ABN
Soms zit ik iets te lezen, te herlezen, opnieuw te lezen en nog begrijp ik niet waar de vraag over gaat.
Soms is het wel moeilijk je probleem uit te leggen, maar probeer dat toch zo duidelijk mogelijk te verwoorden (en liefst ook nog leesbaar, eens op Enter drukken is ook niet verkeerd.), dan heb je ook de meeste kans dat er zinnig op gereageerd wordt.
Misschien zou je als sanctie :I dit topic op slot kunnen zetten, met een vermelding dat diegene het nog eens mag proberen.

Ook een topic titels als "Hoe kan ik? ", "Waarom werkt het niet" zou door poster, dan wel ZM aangepast moeten worden in iets zinnigs.

Roenes
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
ad. Dubbele Posts
Bv. Crossposten, 2x hetzelfde onderwerp starten, Topics verplaatst naar ....
door hier maar 1 te laten staan (evt. stuur je de poster een PM), wordt het wel duidelijkder/overzichtelijkerIk vind het laten doorsturen uit het oude forum wel zo fijn. De topicstarter heeft niet zoiets van "Hey! mijn topic is weg" en zal dus ook geen nieuwe openen. Ook ziet hij in 1 oogopslag dat zijn topic verkeerd stond. Net als alle andere members. Deze leren hier ook weer van.

Na ieder slotje, verplaatsing, whatever de poster te moeten PM'en zie ik niet zitten. Het forum doorlezen en modereren neemt al genoeg tijd in beslag (al doe ik dit met veel plezier) maar dan ook nog mensen via PM op de hoogte stellen van hun fouten, dat zoek ik echt niet. Als wij topics verplaatsen en laten doorsturen in het oude forum gedeelte, dan is het voor de poster ook duidelijk dat hij fout zat en hoeven wij geen PM te sturen. 2 vliegen in 1 klap in mijn ogen :)

ad. Samenvoegen.
Stel iemand stelt een vraag over het streaming sound, 2 topics eronder wordt dezelfde vraag gesteld, dan kun je van 2 wel 1 bericht maken (poster per PM op de hoogte stellen dat ie onder het andere topic doorgaat)Zie mijn eerdere reactie in deze topic over dit punt. Als we dit gaan doen, kunnen we voor ieder onderwerp 1 topic openen en de rest dichtgooien. Als we een verwijzing naar een andere topic geven over hetzelfde onderwerp is het wel een optie om 1 vd 2 topics dicht te gooien. Maar wederom, vaak zijn ze inhoudelijk verschillend.

ad. ABN
Soms zit ik iets te lezen, te herlezen, opnieuw te lezen en nog begrijp ik niet waar de vraag over gaat.
Soms is het wel moeilijk je probleem uit te leggen, maar probeer dat toch zo duidelijk mogelijk te verwoorden (en liefst ook nog leesbaar, eens op Enter drukken is ook niet verkeerd.), dan heb je ook de meeste kans dat er zinnig op gereageerd wordt.Heb je gelijk in, maar ook members mogen anderen gerust op dit soort punten aanspreken. En anders hebben we ook nog een mooi bordje (driehoekje) bij iedere post staan. Druk hierop en iedere ZM'er van het betreffende fora krijgt een mailtje over die post en je kunt nog aangeven waarom je die post meld bij de ZM'ers. Op deze manier kunnen wij sneller ingrijpen. Wij zien per slot van rekening ook niet alles :)

Misschien zou je als sanctie :I dit topic op slot kunnen zetten, met een vermelding dat diegene het nog eens mag proberen.Dit vind ik alleen een oplossing als de betreffende persoon vaker dezelfde fout maakt. Anders heb je een veel te groot afschrikeffect. Stel jij opent je 1e topic en die wordt meteen dichtgeknald met de melding dat je geen ABN gebruikt. Dan denk jij ook: "Laat maar zitten, ik vraag het wel ergens anders, stelletje zeikerds" :)

Ook een topic titels als "Hoe kan ik? ", "Waarom werkt het niet" zou door poster, dan wel ZM aangepast moeten worden in iets zinnigs.Klopt, dit is laatst gemeld. Voor zover ik weet grijpen ZM'ers bij dit soort dingen sneller in. Toch ben ik van mening dat het meer nut heeft om de poster dit zelf te laten doen. Hij leert er meer van en krijgt niet de gedachte "ach, alst niet goed is veranderd een ZM'er het wel". Maar vaak duurt dit langer en daarom passen ZM'ers de titels wel aan.

Gerrit55
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:47
Dit bevorderd natuurlijk niet de leesbaarheid

Gerrit55
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:50
http://www.ol55.nl/images/ff-dump.jpg

Dit bevorderd ook niet de leesbaarheid.

Roenes
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Vet! :D

Neej serieus, nu zie ik wat je bedoelt. Ik wil er wel meteen bij zeggen dat het in A&D wel heel veel is. In AS en dergelijke is het wat minder (2 a 3 topics per pagina of zo). Dit probleem komt een beetje doordat A&D door veel members wordt gebruikt als het voorhene FlashHulp. In A&D wordt vanalles geknald wat daar niet thuis hoort. Vandaar jouw mooie plaatje.

Hier hebben we het al eens over gehad, maar voor zover ik weet is er nog geen oplossing. Schijnbaar weten veel members niet dat het bovenste forum geen flashhulp meer is. :)

Stuf
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
Hier hebben we het al eens over gehad, maar voor zover ik weet is er nog geen oplossing. Schijnbaar weten veel members niet dat het bovenste forum geen flashhulp meer is. :)

toch mis ik dat forum wel.. de flash hulp.. waarom is er voor gekozen om dat niet meer door te voeren op het nieuwe forum..?

Mitch
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:59
Omdat dat voor zo'n beetje alle onderwerpen gebruikt werd.

Stuf
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
dat viel toch ook wel mee.. of vergis ik me hierin..?
na ja.. maakt ook niet uit.. dat forum is er niet meer..
maar ik weet wel zeker dat jullie bezig blijven met het verplaatsen van topics..
volgens mij zien veel mensen het animatie & design board nog gewoon voor de flash hulp aan..

Stuf
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
Omdat dat voor zo'n beetje alle onderwerpen gebruikt werd.

ongeveer net als het animatie & design board nu? ;)
zo te zien is er wel behoefte aan

Roenes
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
ongeveer net als het animatie & design board nu? ;)
zo te zien is er wel behoefte aanMaar die behoefte is niet nodig. FlashFocus heeft door FlashHulp weg te halen een beetje een ordening aangebracht in de fora. Deze ordening was er voorheen ook, maar toch stond er veelsteveel in flashhulp.

Design vragen kunnen in Animatie en Design, en ActionScript vragen kunnen in het ActionScript forum. Als je flashhulp weer in het leven roept, dan komen al deze vragen weer bij elkaar te staan :)

UItjuh
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
mensen zijn kennelijk of te onzeker of te lui om hun vraag in bepaald forum te zetten dus dan maar opvoeden :P

Stuf
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:51
ik snap het punt.. zo is het wel meer geordend

..maar het komt denk ik ook doordat het board van de algemene vragen er niet meer is.
Als dat er nog was had ik daar mijn topic over de switchende sig (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1997) in geplaatst.

Dauntless
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Misschien een ID: In de rangorde development voor animatie te plaatsen. Zo zien ze eerst AS en gaan ze misschien meer nadenken: "hmm, hier komt toch geen AS in?" Terwijl ze nu denken: hmm, er wordt een animatie gemaakt met m'n AS, dus 'k post hem hier maar (A&D)...

Roenes
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
Dit zou idd een optie kunnen zijn :)

Mitch
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:28
85% van de vragen die niet in design en animatie thuishoren, horen wel is AS dus dat zou wel wat schelen.