PDA

Volledige versie bekijken : Pauze

fleasy
%Europe/Berlin %781 %2006, 19:44
Ik heb nu een filmpje in flash staan. ( Frame-by-frame ). Het playen gaat gewoon door in het eerste frame de codeplay.onRelease = function(){
gotoAndPlay(2);
}
Te zetten. Nu wil ik er een pazue knop in maken. Moet ik dan op elk appart frame van de film ( zo'n 4000 P) ) pauze.onRelease = function(){
gotoAndStop(Framenummer);
} Zetten, of kan dit ook in een keer?

giel12
%Europe/Berlin %784 %2006, 19:50
Neen, dat moet niet.

Gewoon een nieuwe layer maken. In de eerste frame van die 'layer' een keyframe aanmaken, en op het laatste frame een gewone 'endframe (gwn f5 drukken) ' aanmaken. Nu je code nog wat aanpassen. Eveneens kan je de play button mee in deze layer opnemen.

Even een schets van de situatie met de codes:

1ste frame van je movie:

stop();

1ste en enige frame van je 'actionlayer' met play/stop:

play.onRelease = function() {
play();
}
pause.onRelease = function() {
stop();
}

Ik hoop dat deze tip waardevol was...

Mvg

Dauntless
%Europe/Berlin %785 %2006, 19:50
Zorg er voor dat die pauze button op en andere layer staat dan je animatie en geef hem het volgende AS op frame 1:

pauze.onRelease = function()
{
stop();
}

Je play knop geef je dit :as
play.onRelease = function()
{
play();
}
Of begrijp ik je verkeerd ?

Ruben!
%Europe/Berlin %788 %2006, 19:55
maak een nieuwe layer aan en zorg dat hij even veel frames (geen keyframes) heeft als je andere layer(s), en zet vervolgens op het eerste frame van je nieuwe layer:

var gestopt:Boolean = false; // een boolean is een waarde die alleen true of false kan zijn
pauze.onRelease = function(){
if(gestopt==false){ //als de film aant spelen is en je drukt op je knop, stopt hij met spelen.
stop();
gestopt = true;
}
else if(gestopt==true){// als hij al gestopt was en je klikt op je knop, begint de film te spelen.
gestopt = false;
play();
}
}

//edit
o er waren er al 2 voor me, maar die van mij werkt met één knop:)

fleasy
%Europe/Berlin %492 %2006, 12:48
Ik zou ereens naar kijken, iniedergeval bedankt.