PDA

Volledige versie bekijken : Popup probleem in Explorer

leon_v
%Europe/Berlin %625 %2006, 16:00
Hallo,
Ik heb een index-pagina die automatisch een popup opent, waarin de daadwerkelijke site zit, in exact de maat die ik nodig heb. Pop-upkillers onderscheppen dat.

Ik heb een klein Flashbestandje gemaakt dat zegt "Uw browser blokkeert pop-upvensters; klik hier". Klikken verwijst naar hetzelfde Javascript "function MM_openBrWindow", dat normaal gesproken de popup opent. Na een paar seconden verdwijnt de tekst.

Klikken opent de popup in Safari en Firefox, maar in Explorer niet; niet op de Mac (IE5.2) maar ook niet op de PC (IE7).

Heeft iemand een idee (misschien een extra scriptregel voor IE?), of hoort deze vraag thuis op een javascript-groep?

Alvast bedankt, Leon

PS. Ik heb net wat rondgekeken bij eerdere probleemgevallen, maar ben dit niet tegengekomen.

Dit komt uit de code in de pagina:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) {
window.open(theURL,winName,features);
}
</script>
</head>
<body onLoad="MM_openBrWindow('layersite/index.html','website','location=yes,scrollbars=yes ,width=1050,height=650')">

En dit in het plaatje

on (release) {
getURL("javascript:MM_openBrWindow('layersite/index.html','website','location=yes,scrollbars=yes ,width=1050,height=650')");
}

theFlashWizard
%Europe/Berlin %628 %2006, 16:04
automatisch openen vind ik erg vervelend, kun je niet beter een knop maken om de popup te openen? Je weet wel, Welkom op.. Klik hier om verder te gaan.

En.. popups zijn uberhaupt een btje not-done.

fons
%Europe/Berlin %642 %2006, 16:25
Inderdaad, pop-up's zijn not done.
Bij mij opend er geen enkele pop-up wat dus wilt zeggen dat je site zal openen in een nieuwe "tab".
Daar gaat je pop-up in het juiste formaat van je swf!

Zorg gewoon dat je swf mooi op de pagina staat.
Dus niet een donkere swf links boven op een witte achtergrond wat dikwijls is als er geen op maat gemaakte popup wordt geopend!

leon_v
%Europe/Berlin %650 %2006, 16:36
Omdat popups not done zijn bestaan er popupkillers. Ik wil mensen in zo'n geval een knop (vrije keuze) bieden.
Ik wil wel eens iets dat not done is. Of is dat ook not done? :)
Leon

fons
%Europe/Berlin %654 %2006, 16:42
Zelfs met een knop waar op geklikt moet worden zie ik het resultaat NIET in een popup!

Het resultaat staat hierboven uitgelegd.

Tussen haakjes, ik heb GEEN popupkiller op mijn staan!

leon_v
%Europe/Berlin %718 %2006, 18:14
O ja, dit was ik vergeten te vertellen. E.e.a. werkt wél lokaal, op dezelfde Explorerversie.