Volledige versie bekijken : Probleem afbeeldingen
Konzept
%Europe/Berlin %652 %2006, 16:40
Beste allemaal,
Ik ben bezig met een website en nu liet ik iemand er naar kijken en zag op de screenshot tot mijn verbazing dat de afbeeldingen heel erg "pixel-en" weet iemand hiervan de oorzaak?
Het probleem deed zich voor in IE 6. waar het bij mij geen problemen gaf in zowel IE 6 als Firefox...
Zie bijlage voor een printscreen van het probleem.
Alvast bedankt!
Gr Hugo
Dauntless
%Europe/Berlin %668 %2006, 17:02
Het lijkt me eerder aan die persoon zelf te liggen... Heel de site ziet er nogal 'vergroot en pixellig' uit...
josko
%Europe/Berlin %679 %2006, 17:18
kan maybe aan videokaarten etc liggen.
renegeuze
%Europe/Berlin %698 %2006, 17:45
Ik heb er in IE7 ook last van. Dit komt omdat alles vergroot wordt weergegeven. Heel vaag maar vooral irritant omdat je er geen rekening mee kan houden(behalve dan met vectortekeningen werken)
Ik hoop dat het een tijdelijke bug is in een update van IE.
(en het is gewoon op elke website alleen bij sommige plaatjes valt het meer op)
Edit: IE staat in verhouding met firefox 120%. En er zitten sowieso nog wat verschillen tussen ie en ff weergave.
nog een edit: Ik kan het zo niet uittesten maar ik denk dat het komt omdat ik een breedbeeld scherm met breedbeeld resolutie heb. Heeft die andere persoon ook breedbeeld? If so weet je dus hoe het komt en dan moet je maar wachten tot MS een fix uitbrengt.
maikel
%Europe/Berlin %321 %2006, 08:43
Misschien dat het je geruststelt,
als ik op die link (bovenin screenshot) kijk, ziet het er perfect uit.
(In firefox, iexplorer en opera. Met een resolutie van 1600 x 1200. op pc)
En op mijn mac "1680x1050" zie je het plaatje ook perfect in alle browsers.
Een mogelijkheid om dit op te lossen is misschien het plaatje wat groter (120%) opslaan, en via width en height in de image tag iets kleiner weergeven.
Zodat alsie vergroot is, de kwaliteit van het plaatje niet zo slecht is dat hij pixels weer gaat geven. (maar dit is maar een id, weet niet of het werkt)
Succes ermee!
Cheers !
ps: je hebt je site zelf (dus niet je plaatjes) nog niet getest op een mac ofwel, hij loopt een klein beetje uit zijn verband als ik hem in opera, safari enz bekijk.
Cheers!
mknol
%Europe/Berlin %413 %2006, 10:56
Misschien moet je je resolutie naar een 4:3 verhouding veranderen..?
maikel
%Europe/Berlin %424 %2006, 11:10
Wie...
Konzept
%Europe/Berlin %038 %2006, 01:55
Hartelijk dank voor de reacties,
Ik had diegene waar het probleem ontstond gevraagd om FireFox te downloaden en daarbij vervormde de website (afbeeldingen) niet.
Het zal waarschijnlijk dus aan IE liggen i.c.m het beeldscherm...
Nu maar hopen dat MS eindelijk een keer een degelijke browser in elkaar zet :)
Gr Hugo
renegeuze
%Europe/Berlin %944 %2006, 23:40
doen ze niet want ik test met IE7 ;-)
Al zijn er wel een heleboel verbeteringen hebben ze nog een lange weg te gaan daar waar firefox als het goed is redelijk binnenkort met firefox 2 zal moeten komen:)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.