Volledige versie bekijken : prijs voor een flashwebsite
Ruben!
%Europe/Berlin %725 %2006, 18:24
Hee!
Ik heb nu mijn eerste opdracht gekregen om een website te maken (in flash).
De site is voor een eenmansberdrijf iemand uit mn familie.
Maar beiden hebben we geen ervaring met de algemene prijs voor zo'n website...
er zijn hier genoeg mensen die webdesign als beroep hebben, en iemand kan vast wel een inschatting maken wat ik in totaal/per uur moet berekenen.
De toekomstige site zal achtergrondmuziek bevatten, een contactformulier, een geanimeerd menu en korte overgangen tussen de verschillende pagina's.
Ik ben nog in overleg of ik al dan niet een CMS erbij maak.
Wat is een goede prijs mιt, en wat zonder CMS?
-* Ruben
bart-c
%Europe/Berlin %899 %2006, 22:35
De prijs hangt een beetje af van wie het maakt.. Oftewel de kwaliteit.. Goed werk = hoge prijs, minder werk= lagere prijs.. Je weet van jezelf ongeveer wel hoe hoog de kwaliteit van je werk is, en daar kan je je uurprijs op baseren.. Plus dat het in je familie zit, moet je natuurlijk rekening mee houden ;)
Ruben!
%Europe/Berlin %385 %2006, 10:15
tja, de kwaliteit van mn werk... die laat ik wel door jullie beoordelen in de testcase, als mn site af is:D tnx
Nauzer
%Europe/Berlin %708 %2006, 18:00
14 jaar, familie, flash zonder CMS, redelijke kwaliteit neem ik aan... 25 uurtjes werk dan lijkt me 350 euro niet verkeerd denk ik :)
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen maar ik denk dat dit voor een 14 jarige toch een aardig zakcentje is ;)
VVP
%Europe/Berlin %715 %2006, 18:11
even vraagje tussen door..
wat zou ik hier dan voor kunnen vragen?
www.bi-agenturen.nl ?
Ruben!
%Europe/Berlin %726 %2006, 18:26
tnx nauzer!! en dat is zeker een aardig zakcentje, en 350/25=14 euro per uur kan ik idd wel aanhouden...:)
Dauntless
%Europe/Berlin %727 %2006, 18:27
Het is allemaal erg eenvoudig:
-aantal uren * uurloon.
Dus, vraag je zelf af hoeveel je waard bent. (Kleine tip, het 'typische' uurloon van een 16 jarige die vakantie werk doet is 7.5 euro). Vind je dat je 50 per uur waard bent, dan vraag je dat... Het is vooral dat je eerlijk moet zijn t.o.v. jezelf en geen mensen afzet.
Mijn uurloon ligt meestal tussen de 10 & 20 ...
mknol
%Europe/Berlin %546 %2006, 14:06
http://www.leeftijd.nl/minimumloon.html
kingofflash
%Europe/Berlin %376 %2006, 10:02
Hebben jullie het over netto of bruto bedragen?
Daar hoor ik niemand over praten.
KingOfFlash
morreke
%Europe/Berlin %379 %2006, 10:07
heb overlaatst de prijzen en tarievengids 2005-2006 gekocht.
Daarin staat dat je een uurloon van 45 - 90 per uur kan vragen. ( dit is dus wel als zelfstandige, als student telt dit uiteraard niet mee). Als jij zegt dat je 25 uur werk hebt, aan het laagste tarief maakt dit toch al 1125 .
Vast teveel voor iemand van de familie, daarom dat de prijsbepaling vaak altijd verschilt. Hoeveel wil jij minimum krijgen, en wat wil de klant eraan geven. Die prijs ligt vaak uiteen zodat jullie samen tot een oplossing moeten komen, een prijs die voor beide aanvaardbaar is.
In jouw geval had ik dus ook aan een 300 - 400 euro gedacht.
Ea.Z
%Europe/Berlin %479 %2006, 12:31
heb overlaatst de prijzen en tarievengids 2005-2006 gekocht.
Daarin staat dat je een uurloon van 45 - 90 per uur kan vragen. ( dit is dus wel als zelfstandige, als student telt dit uiteraard niet mee). Als jij zegt dat je 25 uur werk hebt, aan het laagste tarief maakt dit toch al 1125 .
Vast teveel voor iemand van de familie, daarom dat de prijsbepaling vaak altijd verschilt. Hoeveel wil jij minimum krijgen, en wat wil de klant eraan geven. Die prijs ligt vaak uiteen zodat jullie samen tot een oplossing moeten komen, een prijs die voor beide aanvaardbaar is.
In jouw geval had ik dus ook aan een 300 - 400 euro gedacht.
vind ik persoonlijk een goede benadering van klant en eigen portefeuille.
Verder vind ik de prijzen die jij daar hanteerd ook wel erg goed. Niet te weinig, niet teveel.
De prijs die je voor de topicstarter aanraadt vind ik ook erg aannemelijk.
Natuurlijk is 300-400 voor vele mensen direct een hele smak geld. Als ze er dan bijdenken dat een jongere van 16 dit moet maken, gaan ze denken dat dat TEVEEL is... Mensen weten (vaak) niet hoeveel werk, en tijd in dit proces gaat (niet alleen in het huidige project, maar ook in de tijd die je nodig hebt om dit alles aan te leren). Daarom zal zo'n bedrag de meeste mensen afschrikken. Dat is maar normaal, maar als je dat goed aanpakt, moet het wel lukken:)
veel succes;)
BernardV
%Europe/Berlin %498 %2006, 12:58
Je moet ook niet vergeten dat het een site is voor een eenmansbedrijf die gemaakt gaat worden door waarschijnlijk iemand zonder kvk. Dan zijn er 2 manieren om dat te doen:
1. Zwart, maar dat is niet voordelig voor het eenmansbedrijf want waarschijnlijk zit daar geen zwart geld. Zeker niet als je net begint ;) Dus dan zou het uit de prive pot moeten komen en daar is al belasting over betaald, dus kost een site van 300-400 euro toch al gauw 1,5 tot 2x dat bedrag voor het bedrijf.
2. Je stuurt als prive-persoon een factuur (zonder BTW, want je hebt geen BTW nummer), dus je wordt als freelancer ingehuurd. Nadeel hiervan is dat je dus de 300-400 euro bij de belastingdienst moet opgeven als inkomen. Dit hoeft geen probleem te zijn als je onder de grens blijft, maar anders gaat er dus een deel van dat bedrag naar de staat.
Ben het wel eens met het bedrag rond de 300 a 400,- in dit geval...
Even terugkomend op een vraag van hierboven of men over BRUTO of NETTO praat. Ik neem aan BRUTO, NETTO is namelijk per persoon/bedrijf verschillend.
morreke
%Europe/Berlin %501 %2006, 13:01
Je moet ook niet vergeten dat het een site is voor een eenmansbedrijf die gemaakt gaat worden door waarschijnlijk iemand zonder kvk. Dan zijn er 2 manieren om dat te doen:
1. Zwart, maar dat is niet voordelig voor het eenmansbedrijf want waarschijnlijk zit daar geen zwart geld. Zeker niet als je net begint ;) Dus dan zou het uit de prive pot moeten komen en daar is al belasting over betaald, dus kost een site van 300-400 euro toch al gauw 1,5 tot 2x dat bedrag voor het bedrijf.
2. Je stuurt als prive-persoon een factuur (zonder BTW, want je hebt geen BTW nummer), dus je wordt als freelancer ingehuurd. Nadeel hiervan is dat je dus de 300-400 euro bij de belastingdienst moet opgeven als inkomen. Dit hoeft geen probleem te zijn als je onder de grens blijft, maar anders gaat er dus een deel van dat bedrag naar de staat.
Even terugkomend op een vraag van hierboven of men over BRUTO of NETTO praat. Ik neem aan BRUTO, NETTO is namelijk per persoon/bedrijf verschillend.
had hier iets gezegd maar ga men mond houden lol :)
BernardV
%Europe/Berlin %502 %2006, 13:04
had hier iets gezegd maar ga men mond houden lol :)
Toch maak je me nieuwsgierig ;)
morreke
%Europe/Berlin %516 %2006, 13:23
nah je zal het zelf ook wel weten wat je moet doen als ie toch een factuur vraagt he :) prijs gewoon ietsje hoger en een deel ... het andere deel ... ;)
renegeuze
%Europe/Berlin %594 %2006, 15:15
Als dit topic er dan toch is zou ik er ook graag gebruik van maken.
Volgens de deal zou ik gewoon een uurtarief rekenen maar ik ben heel benieuwd naar wat voor waarde jullie dit geven. En dat zal waarschijnlijk ook goedkoper uitvallen omdat er bij mijn uren ook wat studiewerk voor php e.d. bij zit en waarschijnlijk heeft het ook wat extra tijd gekost omdat alles gescript is.
Hier dan maar een Linkje (http://linkfotografie.nl/)
Alle tekst komt via mysql-->php (basis cmsje erbij)
Foto's toevoegen is een kwestie van "Sleuren & Pleuren"
De "kolom" aan de linkerkant, de achtergrondkleuren en het logo waren gegeven. En de vraag was een fullscreen website.
Op een paar kleine puntjes na zoals rollOver en active effect bij het portfolio menu en een carousel voor de thumbnails ben ik er mee klaar.
Sommige foto's zijn nu net iets te groot voor 1024*768 maar dat resize ik liever niet met flash dus is het niet meer mijn probleem ;)
Alvast bedankt,
Renι Geuze
morreke
%Europe/Berlin %602 %2006, 15:26
hoeveel wil je er voor hebben ?
renegeuze
%Europe/Berlin %612 %2006, 15:42
hoeveel wil je er voor hebben ?
Wat het waard is ;) Dit is de eerste website die ik oplever en ik heb dus gewoon nog geen richtlijnen.
Het makkelijkste is vergelijken met autoCAD tekeningen die ik maak. Maar dat is geen eerlijke vergelijking omdat ik vele malen vaardiger ben met autoCAD dan flash.
Ea.Z
%Europe/Berlin %615 %2006, 15:46
tzit goed ineen..
met basis cms zou ik toch 150-200 durven vragen
no offence maar de flash interface is nog wat basic.
als zij er niet blij mee zijn moet je mss nog eens doorbijten, en de flash nog wat aanpassen ;)
morreke
%Europe/Berlin %656 %2006, 16:44
wat gebeurd er met de fotos in de gallery als er meer dan 10 ingeladen worden ? ( langer dan de beeldschermgrootte ? )
renegeuze
%Europe/Berlin %678 %2006, 17:17
wat gebeurd er met de fotos in de gallery als er meer dan 10 ingeladen worden ? ( langer dan de beeldschermgrootte ? )
Daarom ben ik ook bezig met een (soort van) carousel ;)
BernardV
%Europe/Berlin %697 %2006, 17:44
Wat zouden jullie voor zoiets vragen? http://www.cygnusx-3.com/
Heeft een CMS met afbeelding manipulatie en mogelijkheid veel types movies up te loaden die omgezet worden naar flv.
Ben even benieuwd....
Ea.Z
%Europe/Berlin %701 %2006, 17:50
als ik er een gok mag op plaatsen zou ik zeggen: veel ingewikkeld werk... heel veel AS voor de interactiviteit... En serieus sterke cms .... Veel gephotshop...
Ik heb zo'n gevoel, en ik denk dat het een goed gevoel is... dat zo'n ding er niet uikomt onder de 1500-2000...
BernardV
%Europe/Berlin %912 %2006, 22:53
als ik er een gok mag op plaatsen zou ik zeggen: veel ingewikkeld werk... heel veel AS voor de interactiviteit... En serieus sterke cms .... Veel gephotshop...
Ik heb zo'n gevoel, en ik denk dat het een goed gevoel is... dat zo'n ding er niet uikomt onder de 1500-2000...
Je zit aardig in de richting.. maar bent er nog niet... ;)
VVP
%Europe/Berlin %927 %2006, 23:16
even vraagje tussen door..
wat zou ik hier dan voor kunnen vragen?
www.bi-agenturen.nl ?
? :) 8-| * N E U R D emoticon *
hoeveel zouden jullie voor zoiets vragen?
of hoeveel is dit ongv. waart? 8-)
BernardV
%Europe/Berlin %940 %2006, 23:35
@VVP
Ik kan je niet zeggen hoeveel ik voor zoiets zou vragen. Hangt helemaal af van de contacten met de klant, wat ze willen, wat is de techniek die gebruikt is etc etc...
Zit er een CMS bij?
Maar als ik het zo zie zou ik 1 van de modellen vragen :D
Met alle respect voor je werk, ik zou dit zo niet aan een klant leveren.
de hoofd-site heeft bv een heel andere stijl dan het eerste merk.
Ook ga je helemaal uit de site als je naar het merk gaat, probeer deze 2 sites samen te voegen tot 1 geheel...
VVP
%Europe/Berlin %969 %2006, 00:16
tanx ik zal het onthouden voor de volgende of eventueel de volgende update.. :)
probeer deze 2 sites samen te voegen tot 1 geheel...
je bedoelt emphasis met B&I of B%I met emphasis? :) of bijde met het merk? hoewel ik die van emphasis wel goed vind passen bij t eigen merk tog?
ik weet niet wat CMS is ^^
ik heb gewoon flash en AS gebruikt meer niet :)
en die model van Emphasis is btw een man ^^ ik weet niet of je kelly kent van nederland dat eerst een jongen was? hij is ooit ook een jongen geweest :)
maar wat zou je iig minimum voor vragen?
Lorrens
%Europe/Berlin %638 %2006, 16:19
CMS : Content Management Systeem.
Zodat de klant de inhoud van zijn site gemakkelijk kan veranderen :)
VVP
%Europe/Berlin %644 %2006, 16:27
CMS : Content Management Systeem.
Zodat de klant de inhoud van zijn site gemakkelijk kan veranderen :)
dat is wel tof :D..
kun je mischien wat meer uitleg geven of een beginners tut waar dit word uitgelegt en of het ook met flash kan ^^ :D
Lorrens
%Europe/Berlin %666 %2006, 17:00
google maar even. CMS is erg ingewikkeld om te maken en kan niet met een beginners tut ofzo. Wel zijn er genoeg gratis CMS-en te downloaden op internet, maar deze zijn bijna nooit met flash
VVP
%Europe/Berlin %762 %2006, 19:17
okej tanx :)..
ik zie dat er veel php word gebruikt?
wat voor kennisen heb je zoiezo nodig? of is CMS een apparte taal?
Tenshu
%Europe/Berlin %765 %2006, 19:22
Meestal wordt een CMS systeempje gebruik gemaakt van Php & Mysql. ;)
Ruben!
%Europe/Berlin %780 %2006, 19:44
woow had niet door dat dit topic ondertussen al zover gevorderd was:P
@Tenshu
zou je cms niet ook kunnen maken met javascript, xml, html, en je flashbestand?!
invoervelden met html, de javscript-xml mogelijkheden zoals appendChild om een xml-file aan te passen die de websiteteksten bevat, en de flash-xml mogelijkheden om tekstvelden te vullen met de data uit het xml bestand? 8~
oja en misschien een basis-password systeem met een beetje php-mysql... maar dat lijkt me ook wel mogelijk:)
(...)
@ iedereen
okee een beetje beschamend, maar omdat ik geen zin had om te zegggen dat het voor mn ma was, zei ik maar een familielid. Maar nu blijkt dat toch wel een errug grote rol te spelen. wat bernardV zegt hierboven, gaat niet op. Een zoon/dochter kan zeer voordelig meewerken in een bedrijf, en "een website maken" valt daar ook onder. Er hoeft geloof ik (bijna) geen belasting betaald te worden over het bedrag dat ik ontvang...
bart-c
%Europe/Berlin %798 %2006, 20:10
je gaat je ma toch geen rekening sturen cker?
giel12
%Europe/Berlin %807 %2006, 20:22
Ik vind je sites nog niet echt kwalitatief hoogstaand... Dus ik zou het houden bij een bescheiden 100 ΰ 200 EURO.
Mvg
Ruben!
%Europe/Berlin %814 %2006, 20:32
nee maar ik wil wel een eerlijk prijs betaald krijgen...
Ik vind je sites nog niet echt kwalitatief hoogstaand... Dus ik zou het houden bij een bescheiden 100 ΰ 200 EURO.
heb je het over mij? ik heb hier nog nooit een website gepost grapjas:p of heb je het over vvp...
Ruben!
%Europe/Berlin %815 %2006, 20:34
nee maar ik wil wel een eerlijk prijs betaald krijgen...
heb je het over mij? ik heb hier nog nooit een website gepost grapjas:p of heb je het over vvp...
VVP
%Europe/Berlin %876 %2006, 22:01
ik denk dat hij het ook over mij heeft ;)
over welke website gaat het eigelijk RC? of heb je hem nog niet online staan? :D
Ruben!
%Europe/Berlin %899 %2006, 22:35
nog niet online...
VVP
%Europe/Berlin %945 %2006, 23:40
okej ;) ik ben iig benieuwt wat je maakt ;)
Ruben!
%Europe/Berlin %821 %2006, 20:42
kijk dan nu maar in de testcase VVP hij is (min of meer) af :);)
en, blijven jullie bij de prijs van 300-400 euro?
dvkarper
%Europe/Berlin %448 %2006, 11:45
hoeveel uur het je er aan gewerkt VVP ik vraag zelf 15 euro per uur
maar jij bent 2 jaar jonger. dus dit is jou eerste jaar dat jij mag verdienen dus ik zal iets van tussen de 5 en 10 euro gaan zitten
en als ik de site zo zie vind ik het Heeeel Mooi voor een 13 jagie..(Y)
Groeten Dennis
renegeuze
%Europe/Berlin %454 %2006, 11:54
hoeveel uur het je er aan gewerkt VVP ik vraag zelf 15 euro per uur
maar jij bent 2 jaar jonger. dus dit is jou eerste jaar dat jij mag verdienen dus ik zal iets van tussen de 5 en 10 euro gaan zitten
en als ik de site zo zie vind ik het Heeeel Mooi voor een 13 jagie..(Y)
Groeten Dennis
Laat eens wat zien wat je hebt gemaakt dan [:o)]
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.