PDA

Volledige versie bekijken : Dynamische textfield transparant maken

lars16anderson
%Europe/Berlin %671 %2006, 17:07
Waarschijnlijk is de oplossing echt mega easy, maar ik kan m niet vinden.
n00b here

Maar goed, mijn probleem is dus het volgende...
Ik heb een aantal dynamische tekstvelden die ik m.b.v. een flash animatie naar transparant wil laten faden.
Met een statisch tekstveld lukt dit perfect en ook met dynamische tekstvelden lijkt het goed te werken in het werkblad echter wanneer ik de movie vervolgens publish of preview blijft de tekst gewoon in kleur en wordt dus niet transparant. Ik heb ook al geprobeerd om het tekstveld eerst in een graphic of movieclip te zetten en daarna pas de animatie en transparency toe te passen. Dit werkte echter ook niet. :S
Heeft iemand een oplossing voor me?
Alvast bedankt!!!

Lars Anderson

Dauntless
%Europe/Berlin %675 %2006, 17:12
Waarschijnlijk is het het beste als je je font embed. Klik bij properties op 'character' en vink de characters aan die je gaat gebruiken.

lars16anderson
%Europe/Berlin %948 %2006, 23:46
Waarschijnlijk is het het beste als je je font embed. Klik bij properties op 'character' en vink de characters aan die je gaat gebruiken.

Is de tekst dan nog wel dynamisch? En op zich zou het toch niet nodig moeten zijn. Ik gebruik het font Arial Narrow.
Dat staat op zo'n beetje iedere computer toch?

Maar ik ga het proberen... als er iemand nog andere oplossingen heeft dan hoor ik het uiteraard ook nog graag (voor het geval bovenstaande toch niet zou werken)
thx alvast

Dauntless
%Europe/Berlin %949 %2006, 23:47
Als je een font masked / fade moet je het font sowieso embedden... Ik denk dat op die manier de textfields dynamisch worden omgezet naar bitmaps zodat de effecten kunne plaatsvinden..

lars16anderson
%Europe/Berlin %348 %2006, 09:21
THX het heeft geholpen!!! :D