r.angenent
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
Hallo mensen,
Ik ben nu 3 jaar vormgever maar een beginner met Flash!
Het hele boekje [Flash MX in 10min] heb ik helemaal uit gelezen en heb al redelijk wat
basis dingen geprobeerd.
Nu vroeg me vader of ik voor zijn'n website van zijn bedrijf een soort van Flash animatie wou maken. Het moet een soort van dynamische precentatie worden, soort van uitleg van een aantal componente.. naja te vaag om helemaal uit te gaan leggen!
Op papier heb ik het in ieder geval af! Ik weet dus wat ik wil.
Alleen was ik nu een dag bezig en ik kom er gewoon niet makkelijk uit! Het duurt allemaal zo lang en ik vroeg me af hoe andere dat doen!
Waar het eigenlijk om gaat is een soort van dynamisch textveld wat uit de zijkant van een veld moet komen. Een voorbeeld hiervan is kan je zien op
http://www.directiondesign.nl/flash.html -> INTERACTION DESIGN -> PROFESSIONAL -> RVU
Het gaat dan om het venster wat hij opend als je op het kleine [I]'tje drukt van info.
Ik ben vandaag bezig geweest om dat frame voor frame te gaan maken! :S
wat een gedoe was dat, en eindstand? nog niet tevreden! haha
Maargoed als ik een aantal actionscrips FLA files van flashfocus downland zie ik al gauw dat
er alleen maar rare action code's staan zoiets als dit:
onClipEvent (load) {
speed = 5; //wijzig deze waarde voor andere snelheid
this._xscale = 0;
this._yscale = 0;
this.tekst._visible = false;
en dus geen 40 frames die allemaal steeds een stukje verder van het venster laten zien!! :S
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit venster het best kan gaan maken??
Alvast bedankt!
Gr. r.angenent
Ik ben nu 3 jaar vormgever maar een beginner met Flash!
Het hele boekje [Flash MX in 10min] heb ik helemaal uit gelezen en heb al redelijk wat
basis dingen geprobeerd.
Nu vroeg me vader of ik voor zijn'n website van zijn bedrijf een soort van Flash animatie wou maken. Het moet een soort van dynamische precentatie worden, soort van uitleg van een aantal componente.. naja te vaag om helemaal uit te gaan leggen!
Op papier heb ik het in ieder geval af! Ik weet dus wat ik wil.
Alleen was ik nu een dag bezig en ik kom er gewoon niet makkelijk uit! Het duurt allemaal zo lang en ik vroeg me af hoe andere dat doen!
Waar het eigenlijk om gaat is een soort van dynamisch textveld wat uit de zijkant van een veld moet komen. Een voorbeeld hiervan is kan je zien op
http://www.directiondesign.nl/flash.html -> INTERACTION DESIGN -> PROFESSIONAL -> RVU
Het gaat dan om het venster wat hij opend als je op het kleine [I]'tje drukt van info.
Ik ben vandaag bezig geweest om dat frame voor frame te gaan maken! :S
wat een gedoe was dat, en eindstand? nog niet tevreden! haha
Maargoed als ik een aantal actionscrips FLA files van flashfocus downland zie ik al gauw dat
er alleen maar rare action code's staan zoiets als dit:
onClipEvent (load) {
speed = 5; //wijzig deze waarde voor andere snelheid
this._xscale = 0;
this._yscale = 0;
this.tekst._visible = false;
en dus geen 40 frames die allemaal steeds een stukje verder van het venster laten zien!! :S
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit venster het best kan gaan maken??
Alvast bedankt!
Gr. r.angenent