PDA

Volledige versie bekijken : Dynamiek doormiddel van actionscript, wie kan mij helpen?

r.angenent
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
Hallo mensen,
Ik ben nu 3 jaar vormgever maar een beginner met Flash!
Het hele boekje [Flash MX in 10min] heb ik helemaal uit gelezen en heb al redelijk wat
basis dingen geprobeerd.

Nu vroeg me vader of ik voor zijn'n website van zijn bedrijf een soort van Flash animatie wou maken. Het moet een soort van dynamische precentatie worden, soort van uitleg van een aantal componente.. naja te vaag om helemaal uit te gaan leggen!
Op papier heb ik het in ieder geval af! Ik weet dus wat ik wil.

Alleen was ik nu een dag bezig en ik kom er gewoon niet makkelijk uit! Het duurt allemaal zo lang en ik vroeg me af hoe andere dat doen!

Waar het eigenlijk om gaat is een soort van dynamisch textveld wat uit de zijkant van een veld moet komen. Een voorbeeld hiervan is kan je zien op
http://www.directiondesign.nl/flash.html -> INTERACTION DESIGN -> PROFESSIONAL -> RVU
Het gaat dan om het venster wat hij opend als je op het kleine [I]'tje drukt van info.

Ik ben vandaag bezig geweest om dat frame voor frame te gaan maken! :S
wat een gedoe was dat, en eindstand? nog niet tevreden! haha
Maargoed als ik een aantal actionscrips FLA files van flashfocus downland zie ik al gauw dat
er alleen maar rare action code's staan zoiets als dit:

onClipEvent (load) {
speed = 5; //wijzig deze waarde voor andere snelheid
this._xscale = 0;
this._yscale = 0;
this.tekst._visible = false;

en dus geen 40 frames die allemaal steeds een stukje verder van het venster laten zien!! :S

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit venster het best kan gaan maken??
Alvast bedankt!
Gr. r.angenent

theFlashWizard
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:52
RVU? ik kan et niet vinden..

met easing... hier een hele mooie tuturial hoe je ease of verings effecten kan maken met mc's en actionscript:
http://www.actionscript.nl/data/tutmove.htm

Larsvu
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
Flash mx in 10 minuten? nooit van gehoord. Maar het lijkt erop dat die alleen ingaan op het designers aspect van Flash. Is opzich niet erg, maar daardoor zal je, over het algemeen, wel langer bezig zijn.
Wat jij dus doet, frame voor frame animeren is niet handig. Dit kun je beter doen door gebruik te maken van een tween. Maar nog makkelijker, en dynamischer is gebruik te maken van actionscript. Dat scheelt erg veel tijd (kost wel meer tijd om te leren).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:19
dat is ook niet iets dat je echt leert in 10min ;)
flash is heeeeel uitgebreid.. en je blijft als je alles wilt leren zelfs na 2 jaar of langer nog nieuwe dingen leren..
en bedenk voortaan een iets specefiekere titel ook he..

r.angenent
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
Jongens bedankt in ieder geval al! [Flash MX in 10min] is ook niet echt een boek dat heel diep gaat. Het is een boekje dat steeds in hoofdstukken van 10 min de basis uitlegt over Flash.

Ik had mezelf ook al bedacht dat het bijna niet zo kon wezen dat iedreen dynamische dingen maakt door middel van frame voor frame...
In ieder geval thnx voor die link over actionscript en mc's (TheFlashWizzard)
En misschien dat je nog een keer kan kijken op die site wat ik bedoel.
http://www.directiondesign.nl/flash.html -> INTERACTION DESIGN -> PROFESSIONAL -> RVU
Het gaat dan om het venster wat hij opend als je op het kleine [I]'tje drukt van info.

Maargoed ik snap dat ik gewoon flink aan de bak moet om het programmere met action script te gaan begrijpen! Ik ga eerst je tutorial eens goed doornemen, volgens mij is dat een leuk begin! En idd dat ga ik dat niet in 10 min leren, maar dat maakt me niet uit! Wil het gewoon leren, en moet toch ergens een keer beginnen!

Als je nog meer tips heb waar ik goeie tutorials kan vinden over actionscript (nederlands graag) :D of als je goeie boeken weet hoor ik dat graag, wil me er namelijk zeker wel in gaan verdiepen.

Vriendelijke groeten r.angenent

Dauntless
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:37
r.angenent, kan je a.u.b. een goede titel kiezen voor je topic? (Edit je eerste post, dan kan je je titel veranderen).