MiMambo
%Europe/Berlin %602 %2006, 15:26
Besten,
Hieronder een scriptje om autom een preloader balk te laden en daarna dus een jpg:
var balk:MovieClip=this.createEmptyMovieClip ("balk", this.getNextHighestDepth ())
with (balk) {
beginFill (0xFFFF00,100);
moveTo (200,200);
lineTo (200, 205);
lineTo (500, 205);
lineTo (500, 200);
lineTo (200,200);
endFill;
}
var mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip ("mc", this.getNextHighestDepth ());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var listener:Object = new Object ();
listener.onLoadProgress = function (target:MovieClip, bytesLoaded:Number, bytesTotal:Number){
balk._xscale = 100 *(bytesLoaded/bytesTotal);
}
mcLoader.addListener(listener);
mcLoader.loadClip( "fototje.jpg", mc);
PROBL.: de preloader balk groeit maar hij beweegt over het venster - waarschijnlijk iets met géén vast x,y coödinaat ! Hoe kan ik de preloader op z'n vaste plaats houden ?
VRAAG: de jpg is groter dan hij mag gezien worden dus de foto moet gescaled worden - hoe doe ik dat ? in de bovenstaande code ?
grtn
M
Hieronder een scriptje om autom een preloader balk te laden en daarna dus een jpg:
var balk:MovieClip=this.createEmptyMovieClip ("balk", this.getNextHighestDepth ())
with (balk) {
beginFill (0xFFFF00,100);
moveTo (200,200);
lineTo (200, 205);
lineTo (500, 205);
lineTo (500, 200);
lineTo (200,200);
endFill;
}
var mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip ("mc", this.getNextHighestDepth ());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var listener:Object = new Object ();
listener.onLoadProgress = function (target:MovieClip, bytesLoaded:Number, bytesTotal:Number){
balk._xscale = 100 *(bytesLoaded/bytesTotal);
}
mcLoader.addListener(listener);
mcLoader.loadClip( "fototje.jpg", mc);
PROBL.: de preloader balk groeit maar hij beweegt over het venster - waarschijnlijk iets met géén vast x,y coödinaat ! Hoe kan ik de preloader op z'n vaste plaats houden ?
VRAAG: de jpg is groter dan hij mag gezien worden dus de foto moet gescaled worden - hoe doe ik dat ? in de bovenstaande code ?
grtn
M