PDA

Volledige versie bekijken : ik kom er niet uit. betreft arrays.

Rocket_Guns
%Europe/Berlin %395 %2006, 10:29
Hallo!

Ik heb een fotoalbum, als je op een foto (uit een array geladen uit de file images.xml) klikt ga je naar frame 3 en krijg je een vergroting te zien (uit een array geladen uit de file images.xml).

situatie is dat als je op een foto klikt je naar de juiste vergroting wordt verwezen..de array telt gelijk op zegmaar.

echter heb ik nu van de vergroting een soort van button gemaakt en ik wil dat als je daarop klikt je terug wordt gezonden naar frame 1 en dan ook nog eens bij de foto uitkomt waar je eerst op had geklikt.... teruggaan naar frame 1 doet ie wel, maar niet naar de juiste foto...hij begint bij het begin.

paar stukjes actionscript, hopelijk weet iemand op die manier al een oplossing te bedenken:

afkomstig uit frame 1 = main gedeelte van fotoalbum

... // puntjes geeft aan dat er stukken zijn uitgeknipt die niet van belang zijn

function loadXML(loaded) {
if (loaded) {
...
image = [];
...
}
firstImage();
} else {
...
}
}
...
xmlData.load("images.xml"); // xml file waaruit fotos worden geladen

...
listen = new Object();

Key.addListener(listen); // verwijzing naar frame 3, de vergroting van de foto
hitlinks.onRelease = function() {
gotoAndPlay(3);
};

p = 0;

...
picture.loadMovie(image[p], 1);

afkomstig uit frame 3 = foto vergroting

function loadXML(loaded) {
if (loaded) {
...
image = [];
...
}
firstImage();
} else {
...
}
}
...
xmlData.load("images2.xml"); // xml file waaruit fotos worden geladen

...

t = p;

...

picture3.createEmptyMovieClip("t"+k, picture3.getNextHighestDepth());
tlistener = new Object();
tlistener.onLoadInit = function(target_mc) {

...

t = this.pictureValue;
};
...

target_mc.onRollOver = function() {

Key.addListener(listen); // verwijzing naar frame 1, het fotoalbum
listen = new Object();
picture3.onRelease = function() {
gotoAndPlay(1);
};

image_mcl = new MovieClipLoader();
image_mcl.addListener(tlistener);
image_mcl.loadClip(image[t], "picture3.t"+t);

p = t; neerzetten in frame 1 heeft geen succes gehad, ik weet niet wat ik fout doe

1 kant op gaat dus goed (fotoalbum -> vergroting), maar de andere kant niet (vergroting -> fotoalbum) , dan begin ik helemaal vooraan in het album...ik wil op dezelfde foto uitkomen als waar ik vandaan kwam.

hoop dat iemand weet wat ik mis...ik denk dat ik close ben...maar gewoon iets niet zie of snap.

alvast super bedankt!
RocketGuns

Rocket_Guns
%Europe/Berlin %421 %2006, 11:07
niemand een helder idee?

ik kom er niet uit

vergroten gaat goed...dan krijg ik de vergroting (uit image2.xml) van een kleinere versie van die foto (uit image.xml)

maar terug gaat niet goed. ik stuur mijzelf nog steeds terug naar frame 1...maar dan laadt hij echt alles opnieuw. ik wil gewoon uitkomen bij de foto waar ik op klikte voor een vergroting

kan iemand mij please helpen....als ik nog meer code moet posten doe ik dat graag.

edit:

BTW! misschien moet ik er ff bij vermelden dat ik nog een andere betere oplossing had ook niet werkte, maar wel bijna. Ik had het idee om al die layers op frame 3 in _root in 1 movieclip te zetten. en als ik dan op een vergroting druk deze movieclip visible te maken...als ik dan weer op de movieclip druk wordt hij invisible en kom ik uit op de goede foto

enige probleem hierbij wat dat hij alles liet zien van de vergroting (verschuifbalken enzo) op de foto na....terwijl exact dezelfde script in frame 3 WEL de foto liet zien...alleen staan ze daar dus niet in een movieclip.... ik heb voor verschillende items _root. gezet maar dit had geen zin...overigens weet ik niet precies waar ik dit uberhaupt voor moet zetten..

wellicht kan iemand hier wel een oplossing voor verzinnen.

het zou mij vreselijk blij maken ^^