Volledige versie bekijken : venster sizen
ath92
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
hoe kun je een venster (DUS GEEN POPUP) een bepaalde breedte en lengte geven, dat zou namelijk heel er handig zijn....... alvast bedankt.
ninetynine
%Europe/Berlin %373 %2005, 09:58
in je html :
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
self.moveTo(0,0);
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight );
//-->
</SCRIPT>
Nu zal hij echter de volledige schermbreedte pakken. Je kan er ook gewoon waarden
aanhangen
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:49
hoe kun je een venster (DUS GEEN POPUP) een bepaalde breedte en lengte geven, dat zou namelijk heel er handig zijn....... alvast bedankt.
Houstonfrieks geeft hier de juist oplossing voor maar ik wilde nog even dit toevoegen:
> dit soort aanpassingen aan vensters maar men in zit te surfen worden meestal niet gewaardeerd door de mensen die op je site of waar dan ook komen waar dit gebeurd. Het is namelijk uiterst ongebruikvriendelijk om telkens het venster aan te passen.
Tevens is het gebruik van 'tabbed browsing' (met tabjes ipv nieuwe vensters) steeds meer standaard aan het worden en dat zal in de toekomst alleen maar groeien, hierbij werkt het nog eens extra vervelend doordat je op tab1 naar jou website gaat en dan wordt deze verkleind/vergroot maar dit geldt dan ook voor tab2, tab3, etc. Daarnaast kan je dit effect ook weer simpel, maar wel d.m.v. een onnodige actie, uitschakelen namelijk door op de maximaliseren knop te drukken waardoor je website waarbij jij rekening hield met die bepaalde grootte niet meer die grootte zal zijn, en het verder dus alleen maar irritatie voor de gebruiker was.
woesj
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:16
HOI
Die html code zou ik goed kunnen gebruiken want mijn site is nooit volledig zichtbaar op het scherm -tenzij je je browser een bepaalde grote geeft- en is bij elke persoon die ernaartoe surft anders.
Alleen weet ik niet hoe ik die code: ------->
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
self.moveTo(0,0);
//-->
</SCRIPT>
--------> in mijn site kan verwerken, ik werk namelijk met swf files...
is het mogelijk die code in actionscript om te zetten, en zoja, hoe kan ik die code dan in mijn site krijgen (ik heb nog nooit met actionscript gewerkt, dus het zou handig zijn moest iemand kunnen zeggen waar ik die code dan moet plakken).
Alvast bedankt
mvg
WOESJ :D
Jorim
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:58
<head>
<script type="text/javascript" for="window" event="onload()">
<!--
self.moveTo(0,0);
//-->
</script>
</head>
Op bovenstaande manier gebeurt het direct bij het laden van je pagina!
mech7
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
idd das zo irritant als iemand je browser probeert te resizen. Dan moet je hem weer goed zetten als wil je al je andere sites normaal bekijken.
Helemaal irritant als ie het op elke pagina doet :)
woesj
%Europe/Berlin %849 %2005, 21:23
Kan iemand mij aub zeggen waar ik die code in flash moet plakken?
Jorim
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
Het is HTML code, dat staat erbij!
Als je je flashmovie publisht dan krijg je er een HTML-bestand bij. In dat HTML-bestand zet je tussen de HEAD-tags de door mij eerder genoemde code.
Helder? :)
TheDutch
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:17
Ik zou het je afraden :). Centreer het dan in het midden en vul de lege ruimtes op met iets moois, maar ga niet zonder dat ik daar toestemming voor geef mijn browser resizen :p.
Serieus, het irriteerd mensen HEEL erg.
woesj
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
Het is HTML code, dat staat erbij!
Als je je flashmovie publisht dan krijg je er een HTML-bestand bij. In dat HTML-bestand zet je tussen de HEAD-tags de door mij eerder genoemde code.
Helder? :)
>> :confused: Hoe kan ik die code in die html file zetten??
woesj :D
TheDutch
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:18
Kladblok ofzo?
woesj
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
Kladblok ofzo?
n :mad: iet grappig
woesj
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:30
Ik heb via kladblok die code erbij geplaatst, maar het helpt niets... :eek:
Kan iemand me een html code geven waardoor mijn site over de hele browser wordt weergegeven zodat mijn site volledig zichtbaar is, ookal verandert de resolutie waarop mijn site bekeken wordt? De browser hoeft dus niet geresized te worden maar de site zelf wel zodat hij over de volledige browser wordt weergegeven...
mvg
WOESJ :D
mech7
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
#jesite {
width:100%;
}
<div id="jesite"></div>
woesj
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Ik heb mijn site met flash gemaakt (op de grootte van het witte kader) en in html geëxporteerd, mijn site komt nu volledig in de browser en wordt automatisch aangepast aan de resolutie zonder dat ik er een html code aan heb toegevoegd. Doch, er blijft nog steeds een witte rand, en ik slaag er met geen enkele van bovenstaande html codes erin die rand weg te werken... Wat moet ik doen? :confused: :cool:
ps: Als ik mijn site groter maak dan het witte kader is die rand er nog steeds.
ps2: Mijn publish settings staan op 100 % als ik meer dan 100% kies is die rand er ook nog...
mvg
woesj :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.