Volledige versie bekijken : herkend flash firewire aangesloten dvcam?
chris1234
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:32
Hey,
ik weet eigenlijk niet goed waar ik deze post moet plaatsen maar ik doe maar hier omdat t ook wel met AS te maken heeft.
Als t goed is moet je op flash een webcam kunnen aansluiten en dan via
LocalCamera = camera.get();
LocalInstance.attachVideo(LocalCamera); en een mediadisplay component
de webcam live kunnen streamen via flash. Nou heeft iemand die ik ken ipv een webcam een DVcam aangesloten via firewire. Flash lijkt de camera wel te herkennen maar er komt geen beeld. Ligt dit aan dat flash firewire niet goed ondersteund, of moet voor een DVcam weer ander AS gebruikt worden?
chris1234
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:06
T is een ongebruikelijke vraag zo'n half AS half hardware vraag, k weet t, maar er moet toch wel iemand hier zijn die het weet?
Roenes
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:27
Ik heb even voor je gezocht in de knowledge base van MacroMedia maar heb er niets over kunnen vinden. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een DVcam is, maar is het mogelijk om die ook even aan te sluiten op USB? Kun je testen of het dan werkt, zo jah, dan ligt het aan firewire. Al denk ik niet dat Flash daar verschil in maakt.
Ik kan je dus helaas niet verder helpen. Misschien kun je zelf nog even zoeken op de site van MacroMedia naar bruikbare info. :)
chris1234
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
Hmm jammer, ja ik vroeg dus ook al aan diegene of ie em kon aansluiten op usb:) maar hij dacht dat dat niet kon. Een DVcam is een camera die in t DV formaat filmt, dat is een soort van professioneel televisie qualiteit filmformaat zonder dat je daar een gigantische camera voor nodig hebt maar gwoon een handcamera.
Bedankt voor t zoeken iig! Misschien kan k macromedia zelf wel mailen ofzo.. als ik ooit reactie terug krijg van zo'n huge bedrijf tenminste ;)
Roenes
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:31
MacroMedia heeft vast zelf ook wel fora. Misschien kun je het daar eens vragen. Ik ga er vanuit dat ze wel het antwoord op je vraag daar weten :)
En mailen kun je ook altijd proberen. Ik weet alleen niet of MM op dat soort vragen ingaat. Maar wie niet waagt, wie niet wint :)
Pimm
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:15
Maar wie niet waagt, wie niet wint :)En voor negatieve denkers "Wie niet waagt, wie niet faalt", maar in dit geval toch "Wie niet vraagt, wie niet wint".
chris1234
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
ghehe idd pimm,
ik ga dan ook voor het laatste:P net daar gepost en ook gemaild! :D
Roenes
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
Mocht je daar alsnog een antwoord krijgen, kun je dat hier dan ook even laten weten? :)
Ea.Z
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:06
probeer eens een andere index te gebruiken die je met je Camera.get() kunt regelen..
ik heb hier thuis ook meerdere kanalen, en kheb even zitten foefelen...
uiteindelijk heb ik een script geschreven dat al je kanalen telt en in een combobox weergeeft...
probeer het eens:
http://easy1.demasso.no-ip.com/sandbox/webcam.swf
als je DVcam er niet in komt stelt je flash em niet vast (denk ik toch)
als hij er wel in komt zou je moeten de output van die Cam zien... (indien ie vrij is)
succes
Florush
%Europe/Berlin %899 %2007, 21:35
Videobeeld krijgen is niet heel moeilijk met een dv cam aangesloten via firewire.
Je moet enkel een software pakketje installeren die een driver installeert voor je dv cam.
Zoiets als Webcamsplitter of Video cam splitter.
Maar waar ik mee zit is het geluid wat meegestuurd wordt door de firewire, om die ook te gebruiken binnen flash.
Dat lukt mij nog niet...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.