Volledige versie bekijken : sendAndLoad werkt niet op nieuwe server
pierat
%Europe/Berlin %912 %2006, 22:53
Sinds kort heb ik een site bij hostingdiscounter. Nu merk ik dat ik daar problemen heb met de sendAndLoad van loadVars. De onLoad leidt nl nooit meer tot een succes... tenminste nìet wanneer ik het vanaf de website draai. Wanneer ik de fla 'gewoon' met ctrl-enter vanuit Flash draai werkt het perfect.
Ik heb een simpel testje neergezet op http://digitalewerkplaats.info/test.html. De groene knop doet een simpele send van het php'tje. De rode knop doet een sendAndLoad met een afvanging in onLoad. Zie ik iets stoms over het hoofd?
De fla (Flash 8 ) heb ik bijgevoegd. In de php staat slechts:
<?php
echo "resultaat=ok";
?>
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
BernardV
%Europe/Berlin %916 %2006, 23:00
Ik gebruik dit nooit eigenlijk maar is het niet zo dat je moet afsluiten met een & ?
Dus
<?php
echo "resultaat=ok&";
?>
pierat
%Europe/Berlin %920 %2006, 23:05
Die ampersand & hoeft alleen als scheidingsteken wanneer je meerdere waarden teruggeeft aan Flash.
eagle
%Europe/Berlin %921 %2006, 23:07
Staat de swf in het zelfde subdomein?
@Bernard
Nee, de & dient enkel om de variablen van elkaar te scheiden, de lijn moet er niet mee beeindigd zijn.
BernardV
%Europe/Berlin %921 %2006, 23:07
Ja dat weet ik ook... maar ik dacht dat je ook altijd zo moest afsluiten.
Ik kan me vergissen hoor... ik gebruik eigenlijk alleen maar XML, ben ook pas begonnen met Flash in de AS2 periode, dus dan is "sendAndLoad" al bijna not done... (in mijn ogen)
pierat
%Europe/Berlin %927 %2006, 23:15
Ik heb net ontdekt dat het in Firefox en Opera wel werkt! Het heeft dus iets met beveiliging te maken... Maar wat kan ik daar aan doen?
En ja, Eagle, de swf staat in hetzelfde (sub)domein.
Dauntless
%Europe/Berlin %940 %2006, 23:33
Ik gebruik dit nooit eigenlijk maar is het niet zo dat je moet afsluiten met een & ?
Dus
<?php
echo "resultaat=ok&";
?>
Even een opmerking: Het is WEL aangeraden om zowel aan het begin als het einde van je variabele string een ampersand te zetten!
Ik kon niet direct een voorbeeld vinden, maar ik heb al vaker meegemaakt dat iemand op het forum postte dat het niet werkte en dat het wel werkte met een & op het einde...
(Het kan zijn dat het sinds F8 veranderd is, maar toch ...)
pierat
%Europe/Berlin %959 %2006, 00:01
Ik heb de & toegevoegd aan het PHP-script. Maar het resultaat blijft jammergenoeg ongewijzigd.
Het zou ook wel vreemd zijn wanneer die & bij IE een verschil zou uitmaken en bij firefox of opera niet...
pierat
%Europe/Berlin %266 %2006, 07:24
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Een crossdomain.xml in de root van het domein geeft de oplossing. Te vinden op:
http://www.adobe.com/devnet/flash/articles/fplayer_security_print.html
Een security-issue dus.
Dauntless
%Europe/Berlin %385 %2006, 10:14
Je had wel mogen zeggen dat je swf in een andere (sub)domein stond dan je .txt ...
eagle
%Europe/Berlin %405 %2006, 10:44
Je had wel mogen zeggen dat je swf in een andere (sub)domein stond dan je .txt ...
Inderdaad, ik heb zelfs die vraag nog gesteld.
pierat
%Europe/Berlin %325 %2006, 08:49
Welke .txt Dauntless? Ik heb het niet over een .txt gehad... Maar misschien bedoel je de PHP. Even voor de duidelijkheid: die staat wel in hetzelfde (sub)domein en dat HAD ik ook een paar items terug gemeld. Dus Daunt en Eagle... misschien handig toch even goed te kijken voor je over me heen valt. Want nu voel ik me als iemand die info achterhoudt...
mknol
%Europe/Berlin %358 %2006, 09:35
Hoe heb je het opgelost. Ik heb een zelfde probleem namenlijk. Mijn mailscript werkt niet op domeinnaam, wel lokaal en ook vanaf server (terwijl server-bestanden zelfde als op domeinnamen zijn, en zelfs hetzelfde bestand is). Het asp-bestand staat wel op de server en daar wordt hard naar gelinkt. Kan dit een zelfde fout zijn?
Ik krijg de link van adobe niet geopend.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.