PDA

Volledige versie bekijken : Illustratorfile klontert in flash mx

Michael1983
%Europe/Berlin %000 %2005, 01:00
Hallo,

Ik heb een klein beginners probleempje, die wellicht simpel te verhelpen is (maar dan moet je het wel net weten). Ik heb een vector-illustratie in Illustrator (10) gemaakt. Zodra ik deze copy-paste in flash MX gaan de details verloren (bijv. cirkels worden rare vormloze klonten). Kan ik ergens een instelling wijzigen dat flash zich gewoon aan 'mijn vectoren' houdt zoals ik deze in illustrator heb gemaakt?

Aangezien ik niet heel onzettend ervaren ben, durf ik niet te veel "zomaar" aan de instellingen te zitten (zolang er niks over in mijn boek staat :() Misschien kan jij mijn boek aanvullen?

Alvast reuze bedankt!

Michael

Stuf
%Europe/Berlin %102 %2005, 03:27
zelf werk ik nooit met illustrator.. het enige (teken)programma waarmee ik werk buiten flash is fireworks.. Maar als ik daarin iets maak voor gebruik in flash sla ik het op als png zonder background.. en importeer ik het in flash. (via file->import to library).

Nov1
%Europe/Berlin %374 %2005, 09:59
In Illustrator moet je export kiezen, en dan een swf exporteren. Je kunt je ai document al helemaal opdelen in lagen. Die worden dan als frames in Flash geimporteerd. Dat is super handig.

100% CHRISIS
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
bij het copy-paste'en heeft flash waarschijnlijk je lijntype overgenomen wat je op dat moment had ingesteld als deze kronkelig is verklaard dat een hoop, hoewel ik zelf weinig
ervaring heb met de combinatie illustrator - flash zou ik daar eens naar kijken...

Michael1983
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
Als ik het exporteer als SWF in illustrator kan ik de afbeelding wel goed openen in Flash! Super bedankt! Het kon trouwens niet aan de lijn-instellingen liggen, aangezien ik geen aparte brushes heb gebruikt, en de vormen zonder lijn ook vervormden.

Maar goed, via exporteren uit illustrator gaat het wél goed! :)

Gerrit55
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:48
Als je in Illustrator kiest voor opslaan als AI-document, kiest voor versie 8 (vlgs. mij de hoogste versie die Flaxh MX kan importeren), dan kun je in Flash met:
File > Import == selecteer je AI-bestand > Convert AI to layers
Dan heb je al je losse vectoren in Flash. Flash wil nog wel eens de kleuren veranderen als het geen webcolor is.