Volledige versie bekijken : mc als knop ik had een vraag
vegeto
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:50
ik had een vraag weet iemand hoe je 1 mc een knop maakt ik will dus een soort knop maken die je kan verplatsen en als je dan geen shift heb gedrukt dan staat ie weer stil dat stuk van de code heb ik maar nu als je dan geen shift druk doet de knop niks ik will dat ie dan als je er op klikt en geen shift druk 1 foto inlaad kan iemand mij helpen
The_One
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
Beste vegeto,
probeer eens in ABN je vraag te stellen met leestekens. Zo is er echt geen touw aan vast te knopen :)
vegeto
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
ja dat is so volgende keer zal ik dat doen .
Roenes
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:08
ja dat is so volgende keer zal ik dat doen .Doe dat nu maar ;)
Wijzig even je eerste post van deze topic. Want ik kan er ook vrij weinig van maken op deze manier. :)
vegeto
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
ok hier komt het . ik will dus 1 sleep baar item maken (ik heb nu als je shift druk kan je hem slepen en als je dan ctrl drukt en klikt laat je hem weer los ik will nu dat als je dan als een knop ziet en dan bvb een venster opent .
de code die ik al heb die maar half werkt heb je hier
onClipEvent (mouseDown)
{
if (Key.isToggled(Key.SHIFT)) {
startDrag(this);
if
(Key.isDown(Key.CONTROL))
{
stopDrag();
}
else
// dan opent ie een venster
trace ("venster is open");
}
}
na ik hoop dat dit beter werkt en te lezen is.
er is nog een probleem als ik niet op het knop ben met me muis en klik dan beweegt ie hem ook wat kan hier van de probleem zijn
theFlashWizard
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:50
wat n grapjas.. hij dacht echt met die eerste post zinnige reacties te krijge..
dat als je dan een knop ziet? kan dat nog net ffies iets duidelijker?
want sta te springe je te helpen..
vegeto
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:51
ik had de code ff veranderd maar het werkt nog steeds nie hoe ik het wil hebben hiet heb je me verbeterde verzie maar het is nog als je nu klikt en de mc is niet waar je klikt doet i toch de trace
onClipEvent (mouseDown)
{
startDrag(this);
}
else
{
trace("hij werkt");
}
if
(Key.isDown(Key.CONTROL))
{
stopDrag();
}
}
theFlashWizard
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:54
ff aangepast:
ik had de code ff veranderd, maar het werkt nog steeds nie
hoe ik het wil hebben hieR heb je me verbeterde verzie, maar het is NU nog als je klikt en de mc is niet waar je klikt, doet i toch de trace
Kijk op zo'n manier snappen mensen het wel.. probeer het nou ook zo te doen voortaan..
Dauntless
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:32
Ondanks dat Peter het misschien een beetje 'hard' zegt heeft hij wel gelijk...
Wat is nu het beste leesbaar?
Hallo ik heb een flash menu gebouwd maar er werkt iets niet aan ik heb hieronder m'n code gezet maar die doet het dus niet weet iemand waar dat aan ligt want ik zit echt al heel lang te zoeken en ik kan het niet vinden dus als iemand het weet zeg het dan
of
Hallo!
Ik heb een flash menu gebouwd meer er werkt iets niet aan. Ik heb hieronder m'n code gezet maar die doet het dus niet... Weet iemand waar dat aan ligt? Ik zit echt al heel lang te zoeken maar ik kan het niet vinden... Dus als iemand het weet, kan je dat dan zeggen?
Heb ik ook al tegen anderen gezegd: Het is in je eigen voordeel om goede zinnen en een goede zinsstructuur te gebruiken... Alleen dan verstaan mensen je en kunnen ze je helpen. Anders krijg je reacties als deze omdat niemand verstaat wat je bedoelt...
mknol
%Europe/Berlin %347 %2005, 09:20
Sorry dat ik ook even reageer, maar sommige mensen schrijven gewoon zo, misschien zijn ze dislectisch of minder goed in spelling als jou. Ik vind het zelf wel erg hard dat er soms mensen zijn die alleen maar op spelling en grammatica beginnen te reageren, dan op de vraag.
onClipEvent (mouseDown)
{
startDrag(this);
trace("Nu klik je op een MC en je houdt shift ingedrukt");
}
else if (Key.isDown(Key.CONTROL)) {
trace("Nu klik je op een MC en houdt ctrl ingedrukt");
} else
{
trace("Nu stop je met knoppen ingedrukt houden, en met slepen.");
stopDrag();
}
}
Is dit wat je bedoelt?!
Dauntless
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:24
Sorry dat ik ook even reageer, maar sommige mensen schrijven gewoon zo, misschien zijn ze dislectisch of minder goed in spelling als jou.
Kan zijn... Maar is dislectie niet écht gewoon minder goed in spelling? Want dit heeft er gewoon mee te maken dat je alles achter elkaar plakt in 1 zin...
En ik bedoel het ook niet kwaad, het is gewoon echt in zijn eigen voordeel als hij zo duidelijk mogelijk is omdat je anders dus reacties krijgt van: "Je vraag is nogal vaag, kan je het herformuleren of zo?" ...
Fatty Owl
%Europe/Berlin %355 %2005, 09:31
wat n grapjas.. hij dacht echt met die eerste post zinnige reacties te krijge..
dat als je dan een knop ziet? kan dat nog net ffies iets duidelijker?
want sta te springe je te helpen..
:rolleyes: wat ben jij goed gehumeurd :rolleyes:
vegeto
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:38
kijk het zit zo ik wil 1 mc (als 1 knop maken ) als je dan shift heb gedrukt dat je dan hem kan verchuiven en als je ctrl in drukt hem weer los kan laten (maar daar boven op wil ik ook dat je als je dan geen shift heb gedrukt dat je dan als je er op klikt een foto opent )
maar de 2 prooblemen zijn
1. het verschuiven werkt maar het knop zonder shift ingedrukt te hebben doet ie kikt dus opent hij de foto niet
2. als je dan wel shift heb ingedrukt en je klikt niet op het platje gaat ie toch mee verchuiven ik will dus dat ie aleen op de platje (mc) als je daar op klikt hem kan verplatsen
sorry van me laatste 2 post ik had denk ik niet zoon goede dag
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.