PDA

Volledige versie bekijken : Flashsite, resolutieprobleem en dergelijke

combo72
%Europe/Berlin %261 %2006, 07:15
Hey

Ik heb voor onze groep een site aangemaakt in Flash. Ik kende van Flash zo goed als niks, ik wist enkel dat het met een tijdlijn werkte en dat je gotoandplay commandos gebruikte voor in je tijdlijn te springen. Het oude qbasic systeem van goto ...

Maar, heb een online flashcursus gevonden en daaruit gaan leren, ik wou een 100% selfmade flashsite. Vandaar dat ik alles zelf gemaakt heb. maar uiteraard heb ik problemen, zaken die niet zijn zoals ik ze gewenst heb.

www.revolta.be is het adres

Nu mijn vragen:

1. Ik heb deze site gemaakt in een 1024 x 768 resolutie, als ik op een 19" flatscreen mijn site open doe in FULL SCREEN, dan zijn er veel blokjes te zien. Wat kan ik daar aan doen ? Als ik www.putridinbred.be bekijk, een site van maten van mij, die site is gewoon af denk ik dan ...
Wat kan ik daaraan doen?

2. Mijn scrollers zijn gemaakt voor dynamische tekst. Maar in dynamische tekst mag ik niet eender welk lettertype nemen zoals bij statische tekst, of het wordt onduidelijk ?

3. Zou wat willen verfraaien, door iets bewegends te hebben (flames ofzo), hoe doe ik dat ?

Indien voorbeelden voor flash ofzo, pls send me...

Wie mijn site wil in FLA, pls ask, maar met een decompiler zullen jullie ook wel beter weg weten dan mij denk ik.

C u

En bedankt op voorhand

E70_prins70
%Europe/Berlin %428 %2006, 11:17
Hey Combo.
Nou............... Ik wilde je wel graag helpen, maar ik ben zelf met Flash pas 5 weken geleden begonnen, en ik wil een website maken, maar ik snap er niks ervan. Sorry

renegeuze
%Europe/Berlin %437 %2006, 11:29
Hey Combo.
Nou............... Ik wilde je wel graag helpen, maar ik ben zelf met Flash pas 5 weken geleden begonnen, en ik wil een website maken, maar ik snap er niks ervan. Sorry
Waarom reageer je dan?

@ combo72.
1.Ik heb hier een resolutie van 1680*1050 en het ziet er echt prima uit.
2. Je kan als je embed gebruikt bij dynamische tekst elk font prima gebruiken.embed zie je ergens bij tekstopties staan als het goed is en dan kan je selecteren welke je tekens je wilt embedden. Maar voor lange stukken tekst is het wel aan te raden een simpel font te gebruiken zodat het lekker leesbaar blijft.
3. Ik ben zelf niet zo van al die extra dingetjes. Ik vind het er al best goed uitzien zo.

Je moet trouwens alleen nog html omzetten in javascript wegens dat active content gedoe van microsoft/eolas.

E70_prins70
%Europe/Berlin %474 %2006, 12:22
Ik heb gereageerd omdat ik niet wist dat dit bericht publiek was.
Ik heb me pas gistren avond aangemeld hoor..............
MAar goed, kom goed

combo72
%Europe/Berlin %725 %2006, 18:25
Waarom reageer je dan?

@ combo72.
1.Ik heb hier een resolutie van 1680*1050 en het ziet er echt prima uit.
2. Je kan als je embed gebruikt bij dynamische tekst elk font prima gebruiken.embed zie je ergens bij tekstopties staan als het goed is en dan kan je selecteren welke je tekens je wilt embedden. Maar voor lange stukken tekst is het wel aan te raden een simpel font te gebruiken zodat het lekker leesbaar blijft.
3. Ik ben zelf niet zo van al die extra dingetjes. Ik vind het er al best goed uitzien zo.

Je moet trouwens alleen nog html omzetten in javascript wegens dat active content gedoe van microsoft/eolas.

Da laatste van javascript snap ik niet.

En dat embedded ook niet, heb dat al paar keer gelezen, voorwat dient dat embedded ?

renegeuze
%Europe/Berlin %729 %2006, 18:30
Embed is een standaard engels woord. Als je het engelse woord kent is het best logisch eigenlijk.
Ik ben slecht in naar het Nederlands vertalen maar het is zoiets als "bijvoegen" Dus je kan je font(je lettertype) bij je flashbestand voegen. Op die manier kan je elk font gebruiken wat je zelf op je computer hebt staan. Anders ben je afhankelijk van wat mensen op hun computer hebben staan. Fonts worden namelijk normaal van de "client" afgehaald. Ik heb overigens geen idee hoe dit werkt bij flash mx 2004 :X.

En over javascript:
http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=13867
Daar staat denk ik wel wat informatie.