PDA

Volledige versie bekijken : Kopieren scene, origineel veranderd mee

Lefty_38
%Europe/Berlin %801 %2006, 20:14
Beste mensen,

Ik zit met een vraag. Ik ben een site aan het maken en ik wil een scene kopieren. Nou maak ik gewoon een nieuwe scene aan en kopieer ik alle frames er gewoon naartoe. Alleen als ik dan in mijn nieuwe scene met die gekopieerde frames iets aanpas, een tekst ofzo, dan veranderd hij dat ook in de scene waar ik het uit gekopieerd heb. Ik krijg het maar niet voorelkaar om dit te voorkomen. Weet iemand hoe ik dit goed kan krijgen?

b.v.d!

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %807 %2006, 20:22
Heel apart.

Is het niet zo dat je de movieclips in die scene aanpast? Of je Flash doet wel heel apart.

Lefty_38
%Europe/Berlin %810 %2006, 20:27
Jah de symbols of movieclip pas ik wel aan in de scene idd. En dan past hij het in de originele scene ook aan. Hij doet dat zowel bij mij thuis als op me werk. Of moet ik alle movieclips gewoon andere namen geven? ff proberen :)

EDIT: het gebeurt ook gewoon als ik een tekst aanpas of als ik iets van een graphic aanpas.

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %826 %2006, 20:50
Het hele idee van movieclip (symbols in de library) is dat als je het origineel verandert, de rest meeveranderd. Volgnes mij denk je een beetje verkeerd, zou je de .fla kunnen posten?

Lefty_38
%Europe/Berlin %835 %2006, 21:02
Hij is 7mb :P. Mijn collega die deze site onderhoud is op vakantie (site van mijn werkgevers bedrijf). Nou heb ik een klein beetje verstand van Flash en er moest iets veranderd worden dus ik zou er wel ff naar kijken. Maar ik kom er zo niet uit denk ik. Maandag is hij weer terug dus dan moet het maar ff wachten.

In iedergeval bedankt voor je aandacht!

Nidd
%Europe/Berlin %764 %2006, 19:20
He,

Wat je eigenlijk zou moeten doen, als je de movieclips gebruikt in beide scenes en ze maar in één bepaalde scene wil aanpassen:

De movieclip kopieëren. Dat wil zeggen: De movieclip openen, alle frames kopieëren en deze in een nieuwe movieclip plakken. Movieclips (en alle andere symbols) worden in je library opgeslagen. Een bepaalde movieclip is WAAR dan ook in je flash bestand hetzelfde.

Groet, Niels.