PDA

Volledige versie bekijken : flash in chromeless window

Kruderbel
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:48
hoi,

Ik denk dat dit heel waarschijnlijk wel ergens zal bestaan, maar vind het niet. :(

Ik zou een systeem moeten hebben dat indien een lezer in een window aan't lezen is, hij door 1 simpele druk een flash-movie opent. Maar... die movie moet als het ware in hetzelfde scherm verschijnen op een bepaalde plaats (links of rechts)

En indien men de flash sluit, dan zou men automatisch verder moeten kunnen lezen
(is eigenlijk een virtuele terminal die over een faq moet komen, men moet op die terminal manupilaties kunnen uitvoeren, die beschreven staan in de faq)

thx

dioneo
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
iframe?
die kun je middels javascript overal plaatsen, sizen, vullen

Kruderbel
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
Weet niet of een iFrame wel werkt.

Zorgt dat er niet voor dat je flash op een bepaalde plaats hebt zonder functionaliteiten van hidden etc...?
Dan kan je hem toch ook gewoon in een div zetten?
vb;
<div style="position: absolute; width: 150px; height: 150px; z-index: 1; left: 335px; top: 105px" align="center">

Ik zie op sommige sites dat vb bij het laden een flash anumatie als pop-up wordt gebruikt, of dat bij een 'mouse over' de flash animatie over de rest van de tekst gaat... Dus zo moeilijk kan dat niet zijn, maar als je het niet weet... :D

dioneo
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:08
Kan ook in een div, ik dacht echter dat de content van je flashwindow afhankelijk was van een actie in de bronpagina.

Een div kun je transparent maken en een z-index meegeven, en je flash-embedding ook wmode=opaque meegeven. Dan kan je movie idd over je text heen gaan.