PDA

Volledige versie bekijken : SQL-database

flashfreak
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:15
hey beste flashers.
Ben net begonnen met een flashsite, ik heb op een site een SQL-database, maar ik zet mijn pagina's op www.skynet.be, bestaat er de mogelijkheid dat ik vanuit mijn php scripts die database aanroep, of is dat onmogelijk?

latino
%Europe/Berlin %518 %2005, 13:27
ik heb begrepen dat dat niet mogleijk is...maar als ik het mis heb hoor ik het graag want dat moet ik ook

r€v@d€b€
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
Ik denk dat dat wel kan, maar dan moet dat skynet.be ofzoiets wel php ondersteunen.

flashfreak
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
hij ondersteunt php, maar nu weet ik nog niet hoe ik bij mijn database kan...

latino
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:52
ik dnek dat je even moet vermelden dat je twee servers gebruikt en van de ene server wat info op een site wilt zetten die op een andere server draait..correct me if i'm wrong

dioneo
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
ook dan kan het, mits de mysqlserver van afstand benaderbaar is.
Daartoe moet in de database 'mysql' in de tabel 'user' het veld 'Host' van de user zijn gevuld met een '%' ipv 'localhost'. Je kunt hier meestal zelf niet bij, maar sommige ISP's willen dat wel voor je doen.

latino
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:48
bij mij staat er zowiezo geen localhost kan het dan ook?

Tenshu
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:04
Dus jij wilt waar je pagina's staan op die server verbinding maken met een mysql database op een andere server?

latino
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
ja ik wil newsitems die om mijn site staan laten zien op een andere site. 2 verschillende servers/providers dus

_GdR_
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:31
php en asp etc kunnen dat niet (serverside enzo)
Mja als je nieuwsitems wilt verspreiden moet je gewoon xml gebruiken.

xml is wel vanuit andere servers benaderbaar.

-correct me if I'am wrong- :)

dioneo
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:49
-correct me if I'am wrong- :)
bij deze.

php kan best een database op een andere server benaderen. Je php staat dus op dezelfde als je flash, de database elders. Maar; de database(user) moet wel van afstand toegang hebben.
Je bedoelt ws dat flash geen php van een andere server kan benaderen. Dat klopt (ten dele). Je kunt wel een (voor de flash) lokale php opdracht geven een andere server te querien, of een dataset van een andere server te importeren.

bij mij staat er zowiezo geen localhost kan het dan ook?
Ja, er kan ook een servernaam staan, of ipnummer, of ip-range. Als je het zelf kunt editen zet er dan een procentje in, dan kan ieder pc erop inloggen.

mikiscje
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
Als je op allebei je servers php kunt draaien, kun je het wel voor elkaar krijgen.

Je kunt met !include een php bestand aanroepen op je andere server.

Op de server waar je de database hebt staan maak je een script met de benodigde inlogcodes. (deze maakt dan een lokale verbinding met de DB)

Doordat je het bestand include in je php bestand op de andere server, zijn de variabelen (meestal $result) hierin bereikbaar en kun je ze echoen naar flash.

Zo is het ook mogelijk om dit te doen zonder dat je database van afstand bereikbaar is.

Succes