PDA

Volledige versie bekijken : as 2.0 overschakelproblemen

raymondvanmil
%Europe/Berlin %758 %2006, 19:12
ik heb altijd in as1 geprogrammeerd en nu ik overschakel trek ik mijn haren uit mijn hoofd. Bij de eerste regel code blijf ik tegen een expected ')' of ',' aan lopen. Het zal iets heel simpels zijn, ik heb de code echt aan een close reading onderworpen maar kom er niet uit...

sliderLozen.sliderHandle.onPress = function() {
startDrag(sliderLozen.sliderHandle:Object,[false:Boolean,-9:Number,0:Number,-9:Number,225:Number]) : Void;
}

hulp is dus welkom!

tja, ik heb de script assistent maar gebruikt en het is gefixed, vreemd blijft dat er een anders soort code staat dan in de help...

sliderLozen.sliderHandle.onPress = function() {
sliderLozen.sliderHandle.startDrag(false,0,0,0,225 );
};

sliderLozen.sliderHandle.onRelease = function() {
sliderLozen.sliderHandle.stopDrag();
}

renegeuze
%Europe/Berlin %864 %2006, 21:44
De blokhaken geven volgens mij alleen aan dat iets optioneel is en moet je dus ook niet noteren(uiteraard wel bij arrays).
Het is alweer een tijdje geleden dat ik aan flash heb gewerkt maar je kan het denk ook wel zo doen:

this.sliderLozen.sliderHandle.onPress = function() {
this.startDrag(false, 0, 0, 0, 225);
};
this.sliderLozen.sliderHandle.onRelease = function() {
this.stopDrag();
};

Dauntless
%Europe/Berlin %876 %2006, 22:01
Het is inderdaad correct dat alles wat tussen [dit staat], optioneel is. Ook het datatype dat in de helpfiles staat moet je niet mee overnemen: Deze dient enkel zodat je weet wat voor type jij moet invullen als argument. (Zodat je niet "hallo" gaat invullen als er :Number verwacht wordt)

SaphuA
%Europe/Berlin %419 %2006, 11:04
Even ter informatie:
Als je ergens -9 hebt staan, hoef je echt niet meer aan te geven dat dit een Number is.
-9:Number
Je geeft een datatype alleen aan variablen, en niet een de waarden zelf. Voorbeeld:
var test:Number = -9;
~Sph

raymondvanmil
%Europe/Berlin %482 %2006, 12:34
ah dank je! dat zal het zijn geweest! Ik was te enthiousiast in de as2 manier van datatype aangeven toepassen..