PDA

Volledige versie bekijken : display hide en visible

allan
%Europe/Berlin %580 %2006, 14:55
hoi ff''s

ik ben bezig met een veld dat een display erbij heeft
ik probeer al de hele dag om er voor te zorgen dat: waneer je over het veld gaat met je muis, dan word het display visible, en als je er af gaat, dan dan is hij weg

veld is een btn
display is een mc

dit as heb ik in het veld

on (rollOver)
{
display._visible = true;

}
on (rollOut)
{
display._visible = false;
}

dit in de eerste frame

display._visible = false;

en niks in display

hij zegt dat er geen fout in zit, maar als ik hem test dan doet hij het niet, hij laat display aan het begin niet zien, dat is goed, maar als ik er over ga met mijn muis dat laat hij het display niet zien, terwijl dat wel moet

ik heb het fla erbij gedaan

Laiverd
%Europe/Berlin %582 %2006, 14:58
Staat je as wel op de bovenste layer? C.q. staan je buttons waar je direct het script aan hebt vastgekoppeld (geen wijs idee overigens; liever instancenames gebruiken), wel in een hogere layer dan display?

xtr0
%Europe/Berlin %583 %2006, 15:00
Hey,
Als je de display op false zet, werkt de button zelf ook niet meer. Probeer dit eens:

on (rollOver)
{
display._alpha = 100;

}
on (rollOut)
{
display._alpha = 0;
}

Hiermee maak je de display onzichtbaar, maar blijft de button nog wel werken. Zet dit ook op je 1e frame:

display._alpha = 0;

Succes!

allan
%Europe/Berlin %592 %2006, 15:13
Hey,
Als je de display op false zet, werkt de button zelf ook niet meer. Probeer dit eens:

on (rollOver)
{
display._alpha = 100;

}
on (rollOut)
{
display._alpha = 0;
}

Hiermee maak je de display onzichtbaar, maar blijft de button nog wel werken. Zet dit ook op je 1e frame:

display._alpha = 0;

Succes!

nee doet het niet het zelfde als wat er eerst was gebeurt er

allan
%Europe/Berlin %594 %2006, 15:16
Staat je as wel op de bovenste layer? C.q. staan je buttons waar je direct het script aan hebt vastgekoppeld (geen wijs idee overigens; liever instancenames gebruiken), wel in een hogere layer dan display?
ja ik heb dat net gedaan

Laiverd
%Europe/Berlin %621 %2006, 15:55
Heb je je script dan wel aan een button instance gekoppeld? Dergelijk script direct attachen aan een movieclip geeft nl geen foutmeldingen maar werkt ook niet altijd as expected. De suggestie om alpha dan maar te gebruiken is natuurlijk onzin; als de ene property niet werkt, waarom zou de andere dan wel werken (vooropgesteld dat het beiden properties van eenzelfde soort object zijn)?

allan
%Europe/Berlin %626 %2006, 16:02
ik was vergeten om van veld een btn te maken maar dat heb ik nu gedaan (en laiverd ik heb dit allemaal in 1 mc gedaan nog niks in stage (behalfe de mc van waar ik mee bezig ben))

maar dan geeft hij deze fout melding als ik op ctrl + enter druk

**Warning** The linkage identifier 'level' was already assigned to the symbol 'level display', and cannot be assigned to the symbol 'level display', since linkage identifiers must be unique.

maar ik snap daar niks van

allan
%Europe/Berlin %629 %2006, 16:06
hey hij doet het in ene (na die melding teste ik hem) gek maar pervect bedankt iedereen harstikke bedankt

allan
%Europe/Berlin %661 %2006, 16:53
nu wil ik in display 4 dynamic texten met de instanties

1_txt
2_txt
1exp_txt
2exp_txt

via een as in de stage text er in zetten maar ik weet niet hoe dat moet dit zijn alle links

text

1_txt
2_txt
1exp_txt
2exp_txt

display_mc

level-1_mc

dus van level-1_mc naar display_mc naar een van de 4 texten

maar hoe moet dit?

allan
%Europe/Berlin %769 %2006, 19:28
nu wil ik in display 4 dynamic texten met de instanties

1_txt
2_txt
1exp_txt
2exp_txt

via een as in de stage text er in zetten maar ik weet niet hoe dat moet dit zijn alle links

text

1_txt
2_txt
1exp_txt
2exp_txt

display_mc

level-1_mc

dus van level-1_mc naar display_mc naar een van de 4 texten

maar hoe moet dit?
weet niemand dit?

Laiverd
%Europe/Berlin %846 %2006, 21:18
Het idee is wel dat je op een bepaald moment zelf de handleiding er bij pakt en aan de slag gaat. Als je er dan niet uit komt, laat maar zien wat je al hebt en waar je vastloopt. Ik zou in elk geval eens naar de TextField class gaan kijken en diens properties en methodes bestuderen.
En verder geef je een bescrhijving van wat je wilt, waar waarschijnlijk niemand wat van snapt. Mijn suggestie: pak die as dictionary, blader naar de goede pagina en begin gewoon. Overigens voor het geval je er nog niet mee bekend bent: het hoofdstukje over het werken met meerdere tijdlijnen lijkt me relevant: zie anders ook dit document: http://home.hccnet.nl/john.mulder/sae/multiple%20timelines.pdf

John

allan
%Europe/Berlin %302 %2006, 08:15
Het idee is wel dat je op een bepaald moment zelf de handleiding er bij pakt en aan de slag gaat. Als je er dan niet uit komt, laat maar zien wat je al hebt en waar je vastloopt. Ik zou in elk geval eens naar de TextField class gaan kijken en diens properties en methodes bestuderen.
En verder geef je een bescrhijving van wat je wilt, waar waarschijnlijk niemand wat van snapt. Mijn suggestie: pak die as dictionary, blader naar de goede pagina en begin gewoon. Overigens voor het geval je er nog niet mee bekend bent: het hoofdstukje over het werken met meerdere tijdlijnen lijkt me relevant: zie anders ook dit document: http://home.hccnet.nl/john.mulder/sae/multiple%20timelines.pdf

John

bedankt John, maar ik heb maar 3 boeken van flash en geen een heeft iets over dynamic text met as aansturen in 2 andere movieclips, en dat urlletje snap ik niet(niet omdat het engels is maar het is te ingewikkelt).
maar ik heb zelf al een beter iedee govenden ik zet alles niet in een mc maar op de stage hiervan en dant moet hij het wel doen, maar alsnog bedankt

allan
%Europe/Berlin %311 %2006, 08:28
nou ik heb nu een as dat zou moeten werken (ik heb hem ook ergens anders) dat is dit

display_mc.1_txt.text = "test";

maar dan geft hij deze melding

**Error** Scene=Scene 1, layer=level display, frame=1:Line 3: Syntax error.
display_mc.1_txt.text = "test";

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

en dat kan niet want alleen de links zijn ander verder is alles goed

want dit is het andere as waar ik het vandaan haalde

btn1_mc.dynamic1_txt.text = "test";

kan het mischien zijn dat daar voor dit as staat?

display_mc._alpha = 0;

allan
%Europe/Berlin %449 %2006, 11:46
snapt iemand hoe dit komt?

renegeuze
%Europe/Berlin %455 %2006, 11:56
Een instance name mag niet met een nummer beginnen. Dus 1_txt kan je beter a_txt van maken oid.

En volgende keer beter niet 3 keer achter elkaar posten.

allan
%Europe/Berlin %655 %2006, 16:43
bedankt ik moet het nog effe testen, maar ik zal er volgende keer wel op letten dat ik niet 3 achter elkaar doe (ik doe er dan drie in elkaar)

allan
%Europe/Berlin %694 %2006, 17:39
nou ik heb hem getest en hij zegt nu dat er geen error in zit maar hij doet het nog steeds niet, dit is het as

display1_mc.a_txt.text = "h";

ik heb alle links gechekt (instantienamen)

ik snap dit absoluut niet

jullie mischien????????????????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿