Volledige versie bekijken : Even wachten?
woopz
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:03
Hallo,
Ik werk nu met Flash MX 2004, maar in het verleden met Flash 4, wat alweer een lange tijd geleden is.. Ik kan me met die versie herinneren, dat je 2 timelines had, waarin je in 1 timeline kon aangeven dat je bij het keyframe even stil kon staan. Dus dat je kon invullen dat hij bijv. 20 seconden stopte, en daarna weer verder speelde. Kan dit ook bij de nieuwe versie van Flash?
Het kan zijn dat ik in verwarring ben met director, maar als dat zo is, is er dan een soort script waarmee je dit kan doen?
Alvast bedankt voor de hulp
mknol
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
stop();op een frame plaatsen?
woopz
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:44
Nee, want dan stopt hij.. maar ik wil dat hij tijdelijk stopt. dus dat hij ongeveer 20 seconden stopt, en dan weer verder speelt.
dus iets van
Wait20seconds then gotoandplay (1);
ofzoiets, ik zeg ook maar wat.. ik ben nog niet zo heel erg ver in flash ;)
gbolssens
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:18
Nee, want dan stopt hij.. maar ik wil dat hij tijdelijk stopt. dus dat hij ongeveer 20 seconden stopt, en dan weer verder speelt.
dus iets van
Wait20seconds then gotoandplay (1);
ofzoiets, ik zeg ook maar wat.. ik ben nog niet zo heel erg ver in flash ;)
Ik heb in de Help al eens gekeken op "pause", "sleep" en "delay" (zoals het in een paar andere talen is) maar heb niks gevonden.
Het eerste wat in me opkomt is dit:
Je zou op een bepaald frame (waar je wilt pauzeren) bij de allereerste keer onEnterFrame de getTimer() kunnen opslaan, daar t*1000 milliseconden bij tellen en zolang de getTimer kleiner is dan die waarde gotoAndPlay naat die frame doen. Bij >= doe je dan gotoAndPlay naar de volgende
in code wordt dat zoiets (pak me a.u.b. niet op een spel-, syntax- of scope-foutje of 2 ; het gaat om 't principe):
if (typeof(startTijd) == 'undefined')
{
startTijd = getTimer();
aantalSecondenPause = 10;
eindTijd = startTijd + (1000 * aantalSecondenPause);
}
else
{
if(eindTijd >= getTimer());
{
gotoAndPlay("pauseFrame");
}
else
{
gotoAndPlay("verderSpeelFrame");
}
}
Mss is dit wel veel te simplistisch, maar laat eens weten of dit je heeft kunnen helpen of niet.
greetz,
GB
sanderH
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
of op deze manier:
function evenwachten(){
_root.gotoAndPlay("label");
clearInterval(wachten);
}
wachten = setInterval(evenwachten, 5000);
volgens mij moet dit werken (niet gechecked) hij gaat nu na 5 seconden verder.
woopz
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:27
Hmm, sorry.. ze doen het beide niet. Of ik doe zelf iets fout.. die van sanderH bevatte geen fouten in het script, die van gblossens wel.
nog andere opties?
toch bedankt!
gbolssens
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
die van sanderH bevatte geen fouten in het script, die van gblossens wel.
nog andere opties?
toch bedankt!
Ik zei dus in mijn post: "pak me a.u.b. niet op een spel-, syntax- of scope-foutje of 2 ; het gaat om 't principe" :)
Die error wordt om een of andere reden gegenereerd omdat je geen if/else binnen een andere else mag hebben (wist ik btw ook niet). Haal die else er maar uit, die doet eigenlijk toch niks op voorwaarde dat je "verderspeelframe" de eerstvolgende frame na je "pauseframe" is.
greetz,
GB
sanderH
%Europe/Berlin %538 %2005, 13:55
zorg wel dat je ook een stop(); in het keyframe hebt staan waar je wil pauseren en de code die ik heb gepost
woopz
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
Het werkt! Geweldig! Heel erg bedankt!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.