PDA

Volledige versie bekijken : Animatie

Woutzzz
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:01
Welke stappen moet ik volgen om notabene iets van flash te snappen, en om een animatie-filmpje te maken? Welke tutorials zijn daar het beste voor? Ik vind het allemaal nog maar moeilijk!

Ynske
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
Ik zou beginnen met gewoon de eerste tut hier van het flashfocus te nemen voor beginners en die stap voor stap uit te voeren.

Je kunt ook bv het boek Flash Site Workshop van Ken Milburn halen ISBM 0-672-31999-3 en daar mee aan de slag gaan...

Welke stappen moet ik volgen om notabene iets van flash te snappen, en om een animatie-filmpje te maken? Welke tutorials zijn daar het beste voor? Ik vind het allemaal nog maar moeilijk!

Woutzzz
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:18
Soms staat er; klik op actions. Maar die vind ik alleen onderaan, en is erg anders!

Ynske
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
geef eens een voorbeeld tut waar je dat in vind.
en wat is erg anders?

Soms staat er; klik op actions. Maar die vind ik alleen onderaan, en is erg anders!

Larsvu
%Europe/Berlin %435 %2005, 11:26
Het beste is om de tutorials van flash zelf door te nemen. Die zijn duidelijk en compleet.
Een 'quick fix' lijdt later meestal tot problemen, dus je kunt beter goed beginnen.

Woutzzz
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:34
geef eens een voorbeeld tut waar je dat in vind.
en wat is erg anders?

Die tutorial waar 3 delen van zijn, het 2e deel.

Ynske
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
die actions
staan in een balkje onderin flash
onderste is properties, dan help, dan actions.

klik daar maar eens op. dan vouwt hij zich uit, en zie je 3 vlakken, links 2 boven elkaar, rechts een groot.
in dat groote kun je actionscript typen
de bovenste van de linkse staan voorgeprogrammeerde actions, dubbelklikken op een action daar en hij komt in het groote vlak te staan
de onderste van de linkse staan de actions aangegeven op welke frames ze staanDie tutorial waar 3 delen van zijn, het 2e deel.