PDA

Volledige versie bekijken : PHP var meegeven in adres werkt niet??

Roxx
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:08
Hallo,

ik ben bezig met éen site...en wil in 'n link naar 'n php pagina..'n variable meegeven..bijv.

index.php?pagina=contact

als ik in index.php echo $contact doe ofzo....doetie niks.....het werkte ook niet daarom probeerde ik de echo...

ik heb dit al bij honderde sites gedaan....waarom werkt dat nu ineens niet? kan dat iets te maken hebben met de hosting??

b.v.d.!

TheZwier
%Europe/Berlin %598 %2006, 15:22
ja, dat is je hosting. Die heeft een veiligere versie aanstaan. Zoek maar eens op global vars.

Je kan je var nog aanroepen met $_GET['pagina'].

brossiekoppie
%Europe/Berlin %636 %2006, 16:15
Elke goede host zet register_globals uit. Het probleem met register_globals is dat (als het aan staat) er vars in je script worden geïnjecteerd zonder dat je erom vraagt. Heel gevaarlijk dus voor XSS bvb.

WickedMind
%Europe/Berlin %686 %2006, 17:28
M'n eerste ding wat me ff opvalt.

echo $contact zal weinig doen aangezien dat contact meer de string in de variabele is.
De variabele die je wilt laten zien is $pagina

Zal je vast ook wel geprobeerd hebben. Maar klein detail kan je soms over 't hoofd zien.

M0L
%Europe/Berlin %886 %2006, 22:16
Werkt $_GET['pagina'] eigenlijk wel bij elke versie???

WernerL
%Europe/Berlin %892 %2006, 22:24
Werkt $_GET['pagina'] eigenlijk wel bij elke versie???

Wellicht dat het bij php3 nog niet werkt. :-) Maar beter zoek je een andere host als je host deze versie nog heeft draaien.

UnrealEd
%Europe/Berlin %406 %2006, 10:45
Wellicht dat het bij php3 nog niet werkt. :-) Maar beter zoek je een andere host als je host deze versie nog heeft draaien.
idd, bij php3- moet je $HTTP_GET_VARS[] gebruiken. maar ik denk niet dat er nog hosts bestaan die op php3 durven draaien :)

Groeten,
UnrealEd

De Kale
%Europe/Berlin %507 %2006, 13:10
vanaf 4.06 zijn de superglobals geintroduceerd.

echo $_GET['pagina'];//uit de url
echo $_POST['pagina'];//uit een post form bijv.
echo $_COOKIE['pagina'];//uit een cookie
echo $_REQUEST['pagina'];//uit een cookie, post, of get... welke het eerst bestaat wordt geechod, gebruik alleen voor code in ontwikkeling (zodat je bijv een post form makkelijk kan testen in een url