PDA

Volledige versie bekijken : Flash & PHP

ertje
%Europe/Berlin %393 %2006, 10:27
Ik wil even wat meer duidelijkheid hoe ik iets kan laten zien in flash wat een flashbestand uit een PHP bestand haalt. Ik wil graag een variable ".$song." die in het PHP bestand staat laten verschijnen in een flash movie.

Ik heb al in het boek van 'Flashdesign voor vormgevers' te neuzen en daar staat het volgende scriptje in.

var dataPHP = new LoadVars();
dataPHP.onLoad = laatZien;
dataPHP.load("haalData2.php");
function laatZien () {
for (i=1; i<=dataPHP.totaal; 1++) {
naam = eval("dataPHP.naam"+i);
veld.text += naam;
}
}

Maar ik snap niet waar dataPHP en veld vandaan komt.
En hoe ik het moet omzetten naar mijn eigen gegevens.
Die naam en totaal zijn variables uit het php bestand.

matzo
%Europe/Berlin %400 %2006, 10:36
gebruik voor as de as tags please.
var dataPHP = new LoadVars();//hier maak je een nieuw LoadVars object aan en dat kan je voortaan aanspreken met dataPHP
dataPHP.onLoad = laatZien;//hier zorg je dat de functie laatZien wordt uitgevoerd wanneer het LoadVars object klaar is met laden
dataPHP.load("haalData2.php");//hiermee zeg je aan het LoadVars object om data te laden, uit haalData2.php
function laatZien () {//begin van de laatZien functie
for (i=1; i<=dataPHP.totaal; 1++) {//begin van de forloop, blijkbaar staat er in haalData2.php een variable totaal die het aantal namen geeft. deze variablen kun je bereiken door <naam van loadvar object(in dit geval dataPHP)>.<naam van de variable>
naam = eval("dataPHP.naam"+i);//hiermee ga je voor het aantal namen steeds de volgende naam opslagen in een variable naam.
veld.text += naam;//en ga je die variable naam mee in een textveld met instancename 'veld' laten verschijnen
}//einde van de for loop
}//einde van de laatZien functie

duidelijk?
Miss is AmfPHP voor jou ook wel handig. neem eens een kijkje op amfphp.org
//edit: ook deze tutorial kan jou helpen, met dank aan theFlashWizard, meer tutorials over loadVars vind je in zijn sticky(2de bericht bovenaan dit forum)http://www.sephiroth.it/tutorials/flashPHP/loadVars/index.php

ertje
%Europe/Berlin %404 %2006, 10:42
Bedankt voor je info, ik ga er mee aan de slag.
Is er misschien ook in het Nederlands een tutorial over LoadVars ?

matzo
%Europe/Berlin %409 %2006, 10:49
hmm dan zou hij miss wel hier: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338&page=1#loadVars staan. Maar je kunt altijd dingen vragen als je het niet begrijpt in het Engels. Er staan natuurlijk wat specifieke termen in het Engels in, maar Engels is nu eenmaal toch de voertaal als je veel met flash wil werken.