Volledige versie bekijken : Website Lay-out
WurmQ
%Europe/Berlin %001 %2006, 01:02
Beste mede FF'ers,
Momenteel ben ik een site volledig aan het restylen, na vele uurtjes in photoshop en veel gesneuvelde ontwerpen ben ik eindelijk tot een lay-out gekomen waarmee ik vrij tevreden ben. Maar ik weet dat er nog veel dingen aan aangepast kunnen worden, ik vind het zelf nog niet af.
Daarom hoop ik dat jullie mij wat onderbouwde feedback kunnen verschaffen, qua kleurgebruik, gebruik van 3 patterns (misschien 1 teveel), opbouw, centreren of niet, achtergrond etc.
Verder heb ik nog wat achtergrond informatie:
De site gaat opgebouwd worden in CSS icm xHTML, De kleurencombi Bordeaux rood - goud mag afwijken maar niet teveel (de combinatie moet intakt blijven), de afbeelding is een verplicht item.
Hier vinden jullie de afbeelding van de lay-out tot nu toe:
Klik hier (http://home.planet.nl/~tilbo212/test2.jpg)
Alvast voor de reply's!
Gr WurmQ
Update in de laatste post!!
BernardV
%Europe/Berlin %020 %2006, 01:29
Ik ben het met je eens over de patterns, dat is in mijn ogen 1 teveel, ik zou de pattern die je in het midden gebruikt ook onder en boven gebruiken.. deze vind ik rustiger.
Onderin het menu nog 1 maal vind ik niet nodig, het kan zelfs zo werken: "Huh? Hier staan nog meer opties.. wat zou er gebeuren als ik..."
Het lijkt me voor een kennel niet verkeerd daar gewoon de NAW gegevens neer te zetten en het menu te vergeten.
De foto naast het menu, deze heeft ook een overlay die op menuhoogte doorloopt.
Ik ben benieuwd hoe het lijkt als je daar een duotone rood (als menuachtergrond) overheen legt.
Verder weet ik het zo niet, ik zou dit al niet voor elkaar krijgen met mijn grafische kennis... die houdt op bij resize, blur etc ;)
man§zat
%Europe/Berlin %068 %2006, 02:38
ik ben nooit zo'n fan van dat lettertype, dus ik kan bevooroordeeld zijn. Het font in het logo en in de menubalk is teveel. Nu is het logo heel duidelijk alleen een font. Ik zal voor de menubalk een schreefletter kiezen, Georgia ofzo, om in de chique stijl te blijven. Misschien ook wit.
Ik zal de/het pattern is de gele balk veel groter maker. Zo is er veel meer contrast met de het andere patroon. En dan lift laten zien, met een 'rond verloop' er in.
Ik vind de foto niet zo passen bij de patroontjes op deze manier. Kun je hem niet in een lijstje stoppen en hem schuin over de balk zetten?
Misschien is het handig om wat Lorum Ipsum tekst er in te zetten.
AKNL
%Europe/Berlin %351 %2006, 09:26
Ik vind het wel mooi die paterns, zeker niet te veel. Het tweede menu wel, die zou ik skippen.
WurmQ
%Europe/Berlin %381 %2006, 10:10
Bedankt al voor jullie reacties!
Aanpassingen:
- Het 3de pattern heb ik tot nu toe weggelaten, misschien dat ik het dalijk in de achtergrond achter de site terug laat komen.
- De foto heb ik omlijst, heb hem ook wat schuiner geplaats recht kwam wat stijf over.
- De tekst heb ik in het midden geplaats, het lettertype moest zo blijven dit was op de vorige site ook al zo.
- De menubalk is volledig aangepast en onderaan is het menu weggelaten, NAW gegevens plaats ik hier niet, maar ik weet nog niet goed wat er misschien bij moet.
Hier de vernieuwde Lay-out:
Klik hier (http://home.planet.nl/~tilbo212/test3_1.jpg)
MvG,
WurmQ
Lorrens
%Europe/Berlin %409 %2006, 10:49
Ziet er wel tof uit :)
MAAR GET RID OF THE BEVEL!
of is het een Inner Glow? Hoe dan ook.. dat vind ik helemaal verschrikkelijk!
Probeer eens een gradient van donkerrood naar veel donkerderrood, en misschien daarboven een layer met 30% shine en een aflopende wit gradient (van opacity: 100% naar 0%)
hopelijk weet je wat ik bedoel, want dit is echt zonde!
Ik vind die fotolijst wel erg leuk moet ik zeggen :D
WurmQ
%Europe/Berlin %426 %2006, 11:13
@Lorrens, ik heb geen Bevel gebruik en ook geen Inner Glow. Dat is iets wat ik al een tijdje niet meer probeer te gebruiken:D
Volgens mij heb je het over de menubalk, hierin heb ik gebruik gemaakt van 2 stroken Gradients, maar ik zal je tip eens uitproberen. Ik kan me voorstellen dat je een Bevel idee erbij krijgt:P
Bedankt voor je reply:)
EDIT// Heb het geprobeerd zoals je beschreven had in je post, maar dat werd erg donker en teveel rood ondanks de witte gradient eroverheen. Ik heb het wel aangepast door van de 2 stroken gradients onder en boven 1 strook witte gradient te maken over het gehele menu
fleasy
%Europe/Berlin %444 %2006, 11:40
Ow dat menu past er ABSOLUUT niet bij.
AKNL
%Europe/Berlin %497 %2006, 12:56
@ fleasy: dat wilde ik ook net zeggen. Nog ff naar het menu kijken. Misschien een onderverdeling maken dmv een | zou al helpen. Het staat er nu een beetje te staan en eht lijkt niet echt op een menu. probeer anders buttons ofzo te maken, in die engelse stijl.
man§zat
%Europe/Berlin %537 %2006, 13:54
Hele vebetering! Tof dat je de feeback toepast.
de tekst is nu wel een beetje overweldigend. Misschien in een lichtgeel, ofzo.
psychonikeo
%Europe/Berlin %541 %2006, 14:00
idd.. ik vind wit of zwart meestal niet mooi uitkomen als tekst. Ik zou dan meestal kiezen voor een kleur die een paar tinten donkerder of lichter is als de achtergrond. Of een kleur die past bij de achtergrond en alsnog voldoende contrasteerd.
WurmQ
%Europe/Berlin %551 %2006, 14:13
Kijk hier kan ik wat mee:) en als de feedback natuurlijk verbeteringen oplevert kan ik ze moeilijk niet toepassen (het lijstje, vergroten van het pattern in de banner, onderste menu weglaten);) Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het overal mee eens ben of alles zomaar toepas:)
Volgende verbeteringen zijn aangebracht:
- Het menu is verdeeld in buttons door de strepen ertussen, op het moment weet ik niet het nog beter te kunnen maken. Al vind ik de button verdeling al een hele vooruitgang.
- De tekst is net wat tintjes naar het gele toe, het felle witte is er nu af. Maar waarschijnlijk zal het tekstgedeelte nooit zo vol komen te staan als het nu staat.
Struikelblok:
- Menu?
- Achtergrond links en rechts langs de site, het Bordeaux rood terug laten komen maakt de site te donker. Zelf zat ik wat te spelen met de kleuren en pattern wat in de banner terugkomt, maar de beste en mooiste combi heb ik nog niet gevonden.
Update 2:
Klik hier (http://home.planet.nl/~tilbo212/test4.jpg)
Wederom bedankt allemaal 8D
Gr WurmQ
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.