PDA

Volledige versie bekijken : Inladen inhoud op bepaald moment. Moeilijk uit te leggen in één zin.

sander63
%Europe/Berlin %437 %2006, 11:30
Ik ben een website aan het maken maar loop nu tegen een probleem aan.
Er staan een aantal buttons in een MC op _root.
En in een andere MC(inhoudbalk) de inhoud. Daar staat ook een lijntje in (bekijk de FLA maar, dan wordt het vast duidelijker). Zodra er op een andere knop word gedrukt moet dit lijntje de huidige inhoud wissen, en de nieuwe te voorschijn laten komen. Het lijntje gaat dus naar rechts en de inhoud daarvoor word gewist, en dan weer naar links en verschijnt de nieuwe inhoud. Het is zo simpel, maar moeilijk uit te leggen :P .

Het laten verdwijnen is niet zo moeilijk met een Mask, alleen hoe vertel ik hem welke inhoud hij nu moet laten verschijnen wanneer het lijntje weer naar links gaat?

Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Als iemand mij dit duidelijk uit kan leggen, of een tutorial weet te vinden graag want ik kan niets vinden.

Alvast bedankt.

SaphuA
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:54
Woah, wat een wazige zin zo vroeg in de ochtend :D

Ik denk dat je het volgende wilt/moet doen:

- Je maakt een mc waar je teksten inzitten die je wilt laten zien/laten verdwijen. Op zijn frames zet je dan de teksten per knop.

- Als je nu op een knop drukt, laat je het 'lijntje' mc naar rechts bewegen met een animatie. Maar ipv. een mask, zet je er gewoon een groot wit vierkant naast.

- Als de animatie nu geheel naar rechts is (dit kun je controleren door een stukje code op een frame van de animatie oid), dan laat je de tekst-mc op een ander frame stoppen. En laat je de animatie weer teruglopen.

Is dat wat je bedoeld?
~Sph

sander63
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:18
Ik geloof dat ik je snap! Zal het even proberen.

sander63
%Europe/Berlin %522 %2006, 13:32
Ik heb nu elke tekst (plus foto maar dat maakt geen verschil) in één MC gestopt, met verschillende labels.
Die animatie is ook gelukt, alleen nu is er nog een klein puntje. Wanneer alles weg is door de animatie, hoe geef ik dan aan naar welk label hij moet springen? Ik bedoel, moet ik nu voor elke knop die animatie opnieuw kopieren? Of kan ik die button ook iets mee geven waardoor hij als alles weg is na gaat op welke knop is gedrukt, en dan naar het juiste label springt?

sander63
%Europe/Berlin %648 %2006, 16:33
Nu heb ik iets met variabelen geprobeerd.

Op root heb ik twee 'aangemaakt' om te testen:
tekstfotostudio = "";
teksteigenvervoer = "";

Op de ene button staat nu:
fotostudiobttn.onRelease = function()
{
_root.teksteigenvervoer == "";
_root.tekstfotostudio == inladen;
_root.lijntje.gotoAndPlay(2);
}

En de andere net andersom:
eigenvervoerbttn.onRelease = function()
{
_root.tekstfotostudio == "";
_.root.teksteigenvervoer == inladen;
_root.lijntje.gotoAndPlay(2);
}
Nu begint het lijntje de inhoud te 'wissen'.

Halverwege de animatie (het moment dat niets zichtbaar meer is:
if (tekstfotostudio == inladen) {
_root.teksten.gotoAndStop("fotostudio");
}
if (teksteigenvervoer == inladen) {
_root.teksten.gotoAndStop("vervoer");
}
In de Movieclip 'teksten' staan dus de labels "vervoer" en "fotostudio".

Maar nu doet hij het wel goed bij vervoer, maar bij fotostudio niet :S. Vervoer komt nu bij beide te voorschijn.
Weet iemand hoe dit kan? Of is dit niet de juiste manier?

sander63
%Europe/Berlin %309 %2006, 08:25
Niemand die het weet? Ik upload de vorderingen wel weer even. Als iemand even een kijkje wil nemen, graag.

SaphuA
%Europe/Berlin %414 %2006, 10:57
Je maakt twee fouten:
Als eerste, je gebruitk een variable voor elk stuk tekst dat je hebt. Terwijl je maar steeds van één stuk hoeft te weten welke actief is, niet?

Ten tweede, de variablen bevatten strings. Echter in je controle heb je de volgende code:
tekstfotostudio == inladen
Hij controleerd niet op de string "inladen", maar hij zoekt een variable inladen (die dus niet bestaat).

Ik zou hetvolgende doen:
Je maakt op je root een variable: pagina

Dan, in je mc waar de animatie inzit die de tekst verbergt. Zet je op het nul-punt van de animatie (dus waneer hij volledig naar rechts is) de volgende code:
_parent.mcmetjeinhoud.gotoAndStop(_parent.pagina);
Vervolgens zorg je dat, waneer je op een knop drukt, de juiste pagina wordt weergegeven. Dus:
on(release) {
pagina = "appelsap";
lijntje.gotoAndPlay(2);
}

sander63
%Europe/Berlin %455 %2006, 11:56
Dankje SaphuA voor je duidelijke uitleg.
Met een paar aanpassingen is het gelukt :).
Ik moet het vrijdag af hebben dus zat al in de stres.