jelki
%Europe/Berlin %477 %2006, 12:28
Hallo, ik ben bezig met een online drumcomputer (http://www.d-office.net/drummachine/drumcompu.html) in flash. Om de speelsnelheid te bepalen gebruik ik de setInterval functie, maar ik heb een probleem:
de interval is toch frame-afhankelijk, en geeft onvoorspelbare resultaten.
Dus bijvoorbeeld een filmpje dat 12 frames per seconden speelt geeft bij een gewenste interval van 100 msec. stiekem +/- 175 msec. In mijn geval levert een gewenste snelheid van 120 bpm (exact hetzelfde script, enkel de framerate is verandert!) de volgende eindresultaten op:
1 fps = 75 bpm
5 fps = 110 bpm
8 fps = 60 bpm
12 fps = 90 bpm
helaas is het ook niet mogelijk een sommetje te maken (bijv, 8 fps en bpm x 2) omdat flash steeds weer met andere uitkomsten komt.
Ik denk erover om te proberen via de datum en tijd functie(my_date.getMilliseconds()) een meer exacte interval te bouwen.
Heeft iemand ervaring of tips om tot een exactere interval te komen?
de interval is toch frame-afhankelijk, en geeft onvoorspelbare resultaten.
Dus bijvoorbeeld een filmpje dat 12 frames per seconden speelt geeft bij een gewenste interval van 100 msec. stiekem +/- 175 msec. In mijn geval levert een gewenste snelheid van 120 bpm (exact hetzelfde script, enkel de framerate is verandert!) de volgende eindresultaten op:
1 fps = 75 bpm
5 fps = 110 bpm
8 fps = 60 bpm
12 fps = 90 bpm
helaas is het ook niet mogelijk een sommetje te maken (bijv, 8 fps en bpm x 2) omdat flash steeds weer met andere uitkomsten komt.
Ik denk erover om te proberen via de datum en tijd functie(my_date.getMilliseconds()) een meer exacte interval te bouwen.
Heeft iemand ervaring of tips om tot een exactere interval te komen?