PDA

Volledige versie bekijken : Portfolio + Fotografie site

Rogier!
%Europe/Berlin %338 %2006, 09:07
Hallo allemaal!

Even een aantal dingen over hoe en wat:
-Ik ben wel 13 jaar, verwacht dus niet iets van een volwassenen.
-Ik gebruik geen macromedia flash, maar swish.

Rogier Producties portfolio:
Mijn avatar en sig had ik al in de nieuwe stijl van Rogier Producties, maar nu is ook mijn site in die stijl. Aangezien ik rogierproducties.nl heb aangeschaft, moet er natuurlijk wel iets moois op komen, vandaar dit. Graag uw comments over:
Rogier Producties portfolio (http://www.rogierproducties.nl/)

Rogier Producties fotografie:
Ik ben al een hele tijd bezig met fotografie, dus dat heb ik ook maar een plekje gegeven, en z'n eigen lay-out. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Dus ook hier graag uw comments over:
Rogier Producties fotografie (http://fotografie.rogierproducties.nl/)

Zoals eigenlijk overal geld, wees opbouwend, alleen een zin zoals: 'Ik vind het lelijk' heb ik niks aan, en dan kan je net zo goed geen comment plaatsen. Iedereen alvast bedankt!

Jelle
%Europe/Berlin %427 %2006, 11:15
Even mijn mening:
-'Rogier producties' klinkt niet echt flashy of hip, maar eerder stoffig en amateuristisch. Dit kom je vaak tegen bij beginnende ontwerpers (lang geleden, na mijn allereerste animatie heb ik ook zoiets als naam geplaatst:p). Een andere naam is aan te raden
-Je site gaat zo traag. Het lijkt een eewigheid te duren vooraleer je op iets kunt klikken.
-Grafisch ziet het er erg kaal uit, gewoon wat tekst door elkaar. Probeer alles wat meer aan elkaar te breien, nu is er geen samengang.
-Probeer Flash aan te schaffen en ga daar mee aan de slag! Je zult veel vrijer zijn.

Succes

ingieminie
%Europe/Berlin %442 %2006, 11:37
Ik heb lang moeten wachten, maar heb je site kunnen bekijken. Het duurt veel te lang eer er iets gebeurd, dit moet sneller.
Het kleurgebruik is te eenvoudig, probeer wat meer kleur/afwisseling te brengen in je ontwerp, het komt veel te kaal over.
Ook zou ik een ander lettertype gebruiken voor de links uit je portfolio, ik vind dit moeilijk te lezen.

Veel succes

nrameckers
%Europe/Berlin %472 %2006, 12:20
Hey die Rogier,

Ja, het is nog wat magertjes. De opbouw is inderdaad errrrrrruuuuuuug traag. ;)
-Wat betreft je naam, ik zou Productions al beter vinden.
-Het is nog weinig swishy (ipv van Flashy dan hé), meer beweging en animatie mogen van mij wel. De sites zijn eigenlijk alleen hyperlinks naar andere pagina's. Dat is wel jammer. Er mag wel iets meer in dezelfde pagina gebeuren.
Ik zou zeggen, stoei nog s wat, misschien toch met Flash...

Klein inhoudelijk puntje: ik zie dat je onderaan lekker groot Copyright blabla hebt staan.
WikiPedia (encyclopedie):
"Het woord "copyright" heeft in Nederland geen rechtsbetekenis. Het is dus onzin om te zeggen "op dit werk berust copyright". Wel juist is "dit werk is auteursrechtelijk beschermd". Ook het symbool © heeft geen Nederlandse wettelijke betekenis."

Ik ga er nu misschien wat diep op in, maar je ziet het zooooo vaak. Veel mensen vinden het volgens mij gewoon een beetje stoer staan ofzo...

alexju
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:53
Gelukkig dat ik wat techo opstaan had, anders had ik de site al lang weggeklikt, nu heb ik gew8 tot de media ;) Dus doe er wat aan. Je gebruikt ook maar 2 kleuren, 3, die licht groene past er niet bij gwn, maak wat meer kleuren, of wat meer details... rollOver is missing... En alles staat zo krieskras ergens op een plaats

Oke: fotografie nu: zelfde, heel traag, 2 kleuren, en hier ook, de buttons staan niet in een bepaalde lijn, gewoon ergens op geplakt, en ik durf te wedden, dat ze niet op een geheeld pixel staan, wat ik ermee bedoel is dat je gewoon hen van een library gesleept hebt en geanimeerd, zelfs je motion is niet recht.

Ik heb meer van jou verw8, maar houd er rekening mee wat ik zei, en succes!

Ps: Rogier Production klinkt beter dan Producties ;)

*EDIT*: Oke 13 jaar heeft er niks mee te maken, ervaring wel. Enja sommige problemen kan ik wel verstaan omdat je swish gebruikt, maar met shwish kan je ook mooie dingen maken ;)

Koen!
%Europe/Berlin %510 %2006, 13:14
Een skip-knop zou fijn zijn. :)

Rogier!
%Europe/Berlin %555 %2006, 14:20
Even wat reacties op jullie reacties:

Even mijn mening:
-'Rogier producties' klinkt niet echt flashy of hip, maar eerder stoffig en amateuristisch. Dit kom je vaak tegen bij beginnende ontwerpers (lang geleden, na mijn allereerste animatie heb ik ook zoiets als naam geplaatst:p). Een andere naam is aan te raden
-Je site gaat zo traag. Het lijkt een eewigheid te duren vooraleer je op iets kunt klikken.
-Grafisch ziet het er erg kaal uit, gewoon wat tekst door elkaar. Probeer alles wat meer aan elkaar te breien, nu is er geen samengang.
-Probeer Flash aan te schaffen en ga daar mee aan de slag! Je zult veel vrijer zijn.

Succes
Over een andere naam:
Tsja, inderdaad, alleen is het wel zo dat ik nu wel voor een jaar aan de domeinnaam vast zit, en ik vind de naam eigenlijk wel goed zo. Misschien in de toekomst wordt het wel aangepast. Maar ik kan ook niet echt zo snel iets anders bedenken, wat wel leuk klinkt :)

Over dat hij traag is:
Oke, ik zal het onthouden, ik maak er de volgende keer er in iedergeval een pre-loader in, en de animaties laat ik ook wel sneller gaan.

Over flash aanschaffen:
Ik heb Macromedia Studio 8 sinds een week ongeveer, ik had daarvoor een oude versie van Flash, maar ik vind dat Flash wel veel lastiger werkt dan swish. Maar ik ga er zeker aan beginnen! :D

En jij bedankt voor het posten van je comment ;)

Ik heb lang moeten wachten, maar heb je site kunnen bekijken. Het duurt veel te lang eer er iets gebeurd, dit moet sneller.
Het kleurgebruik is te eenvoudig, probeer wat meer kleur/afwisseling te brengen in je ontwerp, het komt veel te kaal over.
Ook zou ik een ander lettertype gebruiken voor de links uit je portfolio, ik vind dit moeilijk te lezen.

Veel succes
Over dat hij traag is:
Zie boven.

Over het kleurgebruik:
Tja, ik vond het wel kunnen, maar inderdaat er kunnen wel meer kleuren in. Ik zal je tip meenemen voor de volgende site.

Over het lettertype:
Ja, dat is een mening, maar ik neem je tip mee voor de volgende site.

Ook jij bedankt voor je comment! :)

Hey die Rogier,

Ja, het is nog wat magertjes. De opbouw is inderdaad errrrrrruuuuuuug traag. ;)
-Wat betreft je naam, ik zou Productions al beter vinden.
-Het is nog weinig swishy (ipv van Flashy dan hé), meer beweging en animatie mogen van mij wel. De sites zijn eigenlijk alleen hyperlinks naar andere pagina's. Dat is wel jammer. Er mag wel iets meer in dezelfde pagina gebeuren.
Ik zou zeggen, stoei nog s wat, misschien toch met Flash...

Klein inhoudelijk puntje: ik zie dat je onderaan lekker groot Copyright blabla hebt staan.
WikiPedia (encyclopedie):
"Het woord "copyright" heeft in Nederland geen rechtsbetekenis. Het is dus onzin om te zeggen "op dit werk berust copyright". Wel juist is "dit werk is auteursrechtelijk beschermd". Ook het symbool © heeft geen Nederlandse wettelijke betekenis."

Ik ga er nu misschien wat diep op in, maar je ziet het zooooo vaak. Veel mensen vinden het volgens mij gewoon een beetje stoer staan ofzo...

Over dat hij traag is:
Zie boven

Over dat hij een beetje saai is:
Ik hoop dat het bij de volgende site beter is, maar ik neem je tip mee! :)

Over een andere naam:
Zie boven

Over de copyricht:
Ik wist dat echt niet! Wel heel handig om te weten! Ik zet er dus inderdaad de volgende keer er iets anders neer. Maar omdat het overal gebruikt wordt, dacht ik dat dat ook gewoon kon, maar dat werkt dus niet. Het is in iedergeval niet zo dat ik het stoer vind staan, het gaat dus écht om de copyricht.

Gelukkig dat ik wat techo opstaan had, anders had ik de site al lang weggeklikt, nu heb ik gew8 tot de media ;) Dus doe er wat aan. Je gebruikt ook maar 2 kleuren, 3, die licht groene past er niet bij gwn, maak wat meer kleuren, of wat meer details... rollOver is missing... En alles staat zo krieskras ergens op een plaats

Oke: fotografie nu: zelfde, heel traag, 2 kleuren, en hier ook, de buttons staan niet in een bepaalde lijn, gewoon ergens op geplakt, en ik durf te wedden, dat ze niet op een geheeld pixel staan, wat ik ermee bedoel is dat je gewoon hen van een library gesleept hebt en geanimeerd, zelfs je motion is niet recht.

Ik heb meer van jou verw8, maar houd er rekening mee wat ik zei, en succes!

Ps: Rogier Production klinkt beter dan Producties ;)

*EDIT*: Oke 13 jaar heeft er niks mee te maken, ervaring wel. Enja sommige problemen kan ik wel verstaan omdat je swish gebruikt, maar met shwish kan je ook mooie dingen maken ;)

Over het lange laden:
Zie boven.

Over het kleurgebruik:
Zie boven.

Over een andere naam:
Zie boven.

Wel fijn dat je meer van me had verwacht... hoe kwam dat eigenlijk? :P

Swish is een makkelijk programma om bijvoorbeeld banners mee te maken, maar idd denk ik dat je beter maar site's in flash kan maken.

Een skip-knop zou fijn zijn. :)
Tsja... dat vind jij ;) (grapje [:o)] )
Die kan er niet komen omdat alles in dezelfde scene zit... :P

-------------
Ik weet het ik ben een N00B zegmaar.. maar ik ben ook nog maar aan het proberen, en aangezien Flash zelf nogal moeilijk is zal het nog wel even duren totdat er een nieuwe site komt :P

nrameckers
%Europe/Berlin %642 %2006, 16:24
Tsja... dat vind jij (grapje )
Die kan er niet komen omdat alles in dezelfde scene zit...

Je kunt toch een skip knop maken die naar een verder punt in de movie springt?

WickedMind
%Europe/Berlin %680 %2006, 17:20
Als naam:
Roger Industries
Komt al een stuk stoerder over dan wat je nu hebt.
Domeinnaam kost maar 15 euro per jaar ofzo, dus dat hoeft ook geen groot probleem te zijn denk ik.

Je site is idd wel erg langzaam qua opbouw. Daarnaast ben ik niet geïnteresseerd om de site door te kijken. Ik ben na 3 keer klikken alweer weg gegaan. Het boeit me niet.

alexju
%Europe/Berlin %693 %2006, 17:38
Jah, kweenie, kzal je sig, en die leek wel wat meer profissioneler dan vele avatars en sigs hier op de forum :D

AKNL
%Europe/Berlin %542 %2006, 14:01
portfolio

algemene tip > het duurt allemaal veelste lang, het opbouwen en de animaties. speed it up. en misschien moet je wat plaatjes toevoegen als thumbnails voor je werk. Het ziet er allemaal beetje rommelig uit.

fotografie

skip intro :). alles oogt een beetje saai. Geen eenheid. Het is leuk dat je een alternatief gebruikt voor een saai menu, maar zomer woorden neerzetten is geen oplossing natuurlijk :) maak er leuke iconen bij ofzo dat zou al een hoog schelen.