PDA

Volledige versie bekijken : Vuurwerk! [update... Disney figuren!]

Dauntless
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
Heey!

Om dit forum wat op gang te houden hier nog een experimentje. Hij stond ook in de weekly op het vorige forum, en nu zet ik hem hier :).

VUURWERK .
SWF (http://www.dauntless.be/flashfocus/ASSC/Firework-1.swf) .

Hij is zo als altijd zo dynamisch mogelijk gehouden, dus je kan met weinig aanpassingen, leuke andere effectjes bekomen ! :).

Je kan bv ook een mask toevoegen:
SWF met cartoon (http://www.dauntless.be/flashfocus/ASSC/Firework-2.swf) .

Voor de rest heb ik alles zo goed mogelijk uitgelegd in de .fla's, maar als er vragen zijn, post ze gerust! :)

DE FLA'S (http://www.dauntless.be/flashfocus/ASSC/) .

Greets,
Dauntless

The_One
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
yo D,

Hiero mijn inzending [is precies t zelfde als op t vorige forum :)], mss dat iemand er wat aan heeft:)

[ SWF (http://home.wanadoo.nl/kalicharan/public/FFweekly/FFwASvuurwerk1.swf) ]
[ FLA (http://home.wanadoo.nl/kalicharan/public/FFweekly/FFwASvuurwerk1.fla) ]

Dauntless
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
Ok, cool :)

Ps: The_One: Open zelf ook nog een topicje hier over een of ander leuk scriptje? :)

The_One
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:50
Ps: The_One: Open zelf ook nog een topicje hier over een of ander leuk scriptje? :)
Kzal t proberen :) Zit nu erg te stoeien met Flash Remoting :p, dat is zo tijd rovend omdat ik er volledig nieuw in ben :)

En kben bezig met de zomerCompetitie :p

Roenes
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:17
En kben bezig met de zomerCompetitie :pKijk dat is het betere werk :)

En leuke topic Dauntless, ik zal binnenkort ook eens wat plaatsen :)

kH_
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
Leuk vuurwerkje, maar ff wat tips:

- Maak een echte 'pijl' als 'start', ziet er leuker uit (dus geen mortier)
- Maak een aansteker MovieClip als mouse cursor, waarmee je een pijl kunt aansteken
- Verplaats pijl ook horizontaal (wind e.d.)
- Zwaartekracht op particles (explosie particles)
- Motion trail op particles
- Random typen explosies
- Afvuur geluid
- Explosie geluid
- gevorderd: Particles die morphen naar bijvoorbeeld Disney figuren (als explosie)

Zo maar wat ideetjes. Eens kijken wie er met een meer creatief vuurwerkje op de proppen komt :)

100% CHRISIS
%Europe/Berlin %819 %2005, 20:39
Nou zo te zien heb je zelf genoeg ideetjes
laat maar eens zien wat je in gedachten hebt :)

Dauntless
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:01
Hey kH_ :)

Ik heb er nu niet echt tijd voor om die dingen er in te steken, maar moest ik ooit iets dergelijks in m'n portfolio (die dus ook nog niet af is :D) zetten, zal ik wel wat van die dingen er insteken.

Ps: Voor zij die willen weten hoe je zo'n disney figuur kan doen (verschillende mogelijkheden natuurlijk):

Disney vuurwerk (1 ventje) (http://www.dauntless.be/flashfocus/ASSC/VuurwerkDisney.html) (Zie zelfde folder voor .zip)

//EDIT: 3 figuren :) Maar nu stop ik er mee :p

Pimm
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:17
Crappy, die laatste is écht goed DL!

Dauntless
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:30
Crappy, die laatste is écht goed DL!
Thx! Het duurt wel even eer ik alle punten had berekend :rolleyes:

davyvh
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
De disney is super Dauntless!
WEER een zeer duidelijk script.
De figuurtjes zijn zeer mooi opgebouwd, maar hoe heb je die array's toch gemaakt?

Groeten,
Davy

Dauntless
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Let's se... Google -> 'disney figures' -> afbeeldingen -> afdrukken -> raster tekenen -> puntjes zetten -> coordinaten in een array steken :)

kH_
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:06
Leuk Dauntless ;)

Tja, die effecten die ik noemde kan ik wel maken, maar ik ben momenteel elke dag aan het werk, dus geen tijd.

Even wat feedback op je effect Dauntless:

Aangezien je een array hebt gemaakt van alle punten in het Disney figuur moet je eens het volgende proberen:

- Laat vuurwerk exploderen MET gravity op alle particles, naar WILLEKEURIGE richtingen
- Houd een morph array bij, waarin je het verschil tussen een geexplodeerd punt EN een punt in het disney figuur bijhoudt.
- Ga vervolgens in stappen een gedeelte van het verschil in de morph array optellen bij het geexplodeerde punt, totdat het disney punt is bereikt

Hierbij moet je ook telkens de gravity toevoegen aan het disney figuur, anders ziet het er niet uit.

Het mooie hiervan is dat de willekeurige puntjes dan op een hele mooie manier 'morphen' naar het uiteindelijke disney figuur. Niet al te moeilijk, maar wel mooi.

Die van jou is namelijk nog een beetje statisch. Als je bijvoorbeeld een disney figuurtje laat zoomen van heel klein (zo klein als de vuurpijl/mortier) en vervolgens naar de uiteindelijke grootte, dan krijg je op zich hetzelfde effect, maar sneller :)

Is dit je te moeilijk, doe dan iig het volgende:

Voor ieder punt in de disney figuur willekeurige gravity toevoegen. Zo ziet het er namelijk echter uit (een particle valt immers naar beneden en dooft random uit).

Verder vind ik het grappig dat je het morphen naar een disney figuur ook daadwerkelijk hebt gemaakt :)

Ga ook eens spelen met verschillende particles (sterren etc.), zo word je vuurwerkje steeds mooier. Oh ja en toevoeging van smoke particles is ook wel mooi, maar dat is waarschijnlijk meer iets voor de volgende Flash versie :)

Succes ermee!

kH_
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
Ow, dauntless...ff over het vullen van die arrays. Dat heb ik voor mijn handgeschreven klok ook gedaan, maar wel op zo'n manier, dat het redelijk snel gaat. Misschien dat je wat hebt aan de volgende manier:

- Plaats disney figuur op de stage (linker bovenhoek)
- maak een functie, die via een trace simpelweg de huidige coordinaat van de muis afdrukt, wanneer op de linker muisknop wordt gedrukt, volgens het format 'arr.push(new Array(muisx,muisy))' bijvoorbeeld
- Start movie en ga handmatig punten tekenen
- Copy&paste debug verhaal in een actionscript source

Dat is verrekte handig :)

OF....

- maak een hele reeks punt movieclips, gooi er een bende op de stage en maak ze verplaatsbaar door middel van de muis (simpele startDrag(...))
- sleep de punten naar gewenste uitgangsposities
- Zet een button op de stage, die na het klikken ook bovengenoemde output genereert, maar dan op basis van de coordinaten van de punten :)

Misschien dat je er wat aan hebt (of anderen). Ik gebruikte het iig voor het genereren van coordinaten van handgeschreven tekst.

kH_
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:35
Nog ff over dat morphen, ik heb een tijdje geleden een oldskool demootje gemaakt. Hier zit wat 3D morphing in.

Oh ja, gebruikte plaatjes (van bijvoorbeeld superman) heb ik niet zelf gemaakt natuurlijk, dus als ik copyrights op 1 of andere manier schend, flikker mn post er dan maar gewoon af (en dan pleur ik em ook van mn tijdelijke site).

DOWNLOAD de swf, dus open em NIET in een browser. Dubbelklik erop na het gedownload te hebben, zodat het wordt geopende via de Flash player. In een browser loopt het namelijk pokke traag.
Je hebt ook een super snel systeem nodig, om ervoor te zorgen dat de boel redelijk synchroon op de muziek loopt (die overigens gemaakt is door Skaven van Future Crew), dus ga niet zeuren als het niet synchroon loopt :)

Link naar het demootje:

DEMOOTJE (http://n.domaindlx.com/kaHu/das_intro.swf)

Dauntless
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
Haha, ik heb dat niet echt uitgetekend hoor! :p :p Was maar voor te lachen ;). Ik kan geen 200+ coordinaten berekenen op 3 minuten hoor :p.

Ik heb het gedaan zoals je zei: figuur importeren, middelpunt mc zetten -> ctrl + enter, puntjes zetten en als ik op spatie drukte kreeg ik een mooie array ;)

- Laat vuurwerk exploderen MET gravity op alle particles, naar WILLEKEURIGE richtingen
Wat bedoel je met naar willekeurige richtingen? :I Gewoon zoals die orginele?

- Houd een morph array bij, waarin je het verschil tussen een geexplodeerd punt EN een punt in het disney figuur bijhoudt.
- Ga vervolgens in stappen een gedeelte van het verschil in de morph array optellen bij het geexplodeerde punt, totdat het disney punt is bereikt
Ik begrijp je waarschijnlijk verkeerd, want is dit niet juist hetzelfde als een easing? :I

kH_
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:24
Willekeurig -> ECHT puur willekeurig, dus niet dat alle punten zijn geconcentreerd in 1 punt.
Stel je hebt een explosie, alle fragmenten van de explosie worden dus naar willekeurige richtingen verspreid en hebben ook een willekeurige snelheid. Dankzij de zwaartekracht vallen ze op een bepaald moment en liggen ze ook weer op willekeurige plaatsen.
Willekeur -> een benoeming voor iets wat niet onderhevig is aan een vaste structuur, maar eerder gezien kan worden als een voortvloeisel uit chaos (eigen interpretatie :))

Bij jou komt zeg maar ieder punt vanuit de mortier (wat dus een VASTE positie is in principe, ook al beweegt het. De beweging is immers gebaseerd op een vaststaande structuur) en 'eased', oftewel 'morphed' (easing is idd gelijk aan morphing, al hoewel morphing een betere beschrijving is voor hetgeen wat er tot stand wordt gebracht) naar het resulterende punt, namelijk een vastgelegde locatie in het disney figuur, specifiek voor dat punt.

Duz....

- Maak je explosie zoals in je eerste geval
- Laat tijdens het exploderen de punten easen naar de uiteindelijke punten

Snappie?

Dauntless
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:29
- Maak je explosie zoals in je eerste geval
- Laat tijdens het exploderen de punten easen naar de uiteindelijke punten
Dat is nu toch zo? Het enige wat nu 'vast' is is de snelheid t.o.v. de afstand...

(Sorry dat ik je niet begrijp :()

kH_
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Maakt niet uit hoor dat je me niet begrijpt. Heb je mijn demootje al bekeken? Die heb ik enkele posts ervoor gestuurd, misschien als je de morphing daarin bekijkt, dat je dan een beetje snapt wat ik bedoel. Zo niet, misschien dat ik dan maar beter eens een voorbeeld kan maken.

Ah, ik zie het al, je hebt PER balletje een vaste snelheid. Dat moet je nou juist niet doen!
Ik zie dat jouw implementatie ook weinig flexibiliteit met zich meebrengt (sorry dat ik het zeg). Je kunt het beste een echt particle systeem gaan bouwen, waarmee je het effect nabootst. Maak het systeem OO en je zult zien, dat je VEEL meer mooie vuurwerk effecten kunt maken.

Dus je krijgt dan classes met de naam Particle, Mortar, MortarLauncher bijvoorbeeld.

Particle --> een deeltje, met een positie, snelheid, richting en zwaartekracht
Mortar --> de vuurpijl, met daarin een verzameling Particles
MortarLauncher -> het systeem, dat Mortar's aanmaakt en tot ontsteking brengt

Ik weet alleen niet hoever je bent met AS, maar als je alles opdeelt in kleine hapklare brokken, dan kun je mooiere dingen doen.

In jouw geval, voorzie ieder particle van verschillende snelheden en laat de zwaartekracht er ook op werken. Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet er gewoon een beetje mee gaan spelen en dan zul je op een bepaald moment wel iets hebben van 'heej, dit ziet er leuk uit'.

Tip: kijk hoe een echte ontploffing van een vuurpijl eruit ziet en probeer DAT na te bootsen!

Dauntless
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:28
Als je nu een partikel hebt, daar zwaartekracht op zet + eventueele friction en je geeft hem een willekeurige startsnelheid... Dan kan het toch zijn dat je particel al voorbij z'n 'disney-punt' vliegt en dan dus in feite daar nooit graakt of zo omdat hij 2 tegenwerkende krachten heef (friction/zwaartekracht en morfen naar disney punt). Ook als je dan een punt afvuurt in de 'verkeerde' richting (aangezien de snelheid en de hoek willekeurig zijn, dan zal een particel eerst naar rechts vliegen, en dan terug naar links omdat daar z'n disney punt ligt?

En m'n AS kennis is best goed hoor :) Ik zou het wel kunnen maken, maar 'k snap de logica nog niet 100% ;)

kH_
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:12
klopt, daarom moet je ook de zwaartekracht laten werken op het disney figuur ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %898 %2005, 22:34
klopt, daarom moet je ook de zwaartekracht laten werken op het disney figuur ;)
Ok :)

En dit?
Ook als je dan een punt afvuurt in de 'verkeerde' richting (aangezien de snelheid en de hoek willekeurig zijn, dan zal een particel eerst naar rechts vliegen, en dan terug naar links omdat daar z'n disney punt ligt?

kH_
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
Ok, dat is een punt inderdaad. Als je nu na de explosie (dus nadat je van ieder punt weet welke kant hij op gaat) de explosie punten koppelt aan de disney punten dan heb je dat probleem niet. Natuurlijk altijd een beetje, maar niet zo erg.

Wat ik eigenlijk bedoel is een effect, waarin de sterrenregen dwarrelt naar de juiste uitgangspositie.

Weet je trouwens wat ook mooi is? Als je je systeem zo maakt, dat een particle zelf ook weer een vuurpijl kan zijn ;)

Ow, nog iets....voor wat betreft het uitdoven van een particle:

maak een particle, die bestaat uit allemaal kleine cirkeltjes op elkaar (die dus ook steeds kleiner worden), waarbij de alpha waarde van de cirkeltjes oplopend is (laagste cirkeltje (dus die helemaal beneden) geef je dus de laagste alpha waarde). Op die manier krijg je een mooiere uitdoving. Hoe doe je dit snel? Inderdaad, met een gradient.
Je kunt hier nog verder in gaan, plant ipv cirkeltjes kleine vijfpunt sterren op elkaar en geef na de explosie iedere ster een willekeurige rotatie (die dus tijdens de onEnterFrame natuurlijk ook steeds opgehoogd wordt). Dat ziet er namelijk ook mooi uit.

Voor wat betreft de motion trailing, bewaar voor een particle telkens zijn begin positie en plant na beweging op die oude positie weer een nieuwe particle. Als je nu zorgt dat een particle snel uitdooft krijg je hele mooie sterrenregens, waarvoor je overigens wel een behoorlijk krachtige CPU nodig hebt :)

Als je helemaal extreem bezig wil zijn, maak je systeem dusdanig, dat je een soort van manipulator's kunt toevoegen aan een particle, dus je houdt een array bij (voor iedere particle), waarin pointers naar interfaces liggen opgeslagen, die een bepaalde manipulatie uitvoeren op de x, y coordinaten.

Veel plezier.

Fatty Owl
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
ik heb ook een poging gewaagd: colors = [0xFF0000, 0x00FF00, 0x0000FF, 0xFFFF00, 0x00FFFF];
blastspeed = 200;
abcd = 0;
this.onMouseDown = function() {
this.createBall();
};
MovieClip.prototype.createBall = function() {
mc = this.createEmptyMovieClip("startdot_mc"+abcd, abcd);
abcd++;
mc.myColors = colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)];
mc.lineStyle(4, mc.myColors, 100);
mc._x = _xmouse;
mc._y = 400;
mc.lineTo(1, 1);
mc.easeTo(16, _ymouse, _ymouse, "_y", "_y", true);
};
function Fade(target, FadeSpeed):Void {
var interval:Number = setInterval(Fade, FadeSpeed);
function Fade():Void {
target._alpha--;
if (target._alpha<0) {
target._alpha = 100;
target.removeMovieClip();
clearInterval(interval);
}
}
}
MovieClip.prototype.easeTo = function(speed, endpos, endpos2, teken, teken2, explode) {
this.onEnterFrame = function() {
var mymove = endpos-this[teken];
var mymove2 = endpos2-this[teken2];
this[teken] += mymove/speed;
this[teken2] += mymove2/speed;
if (Math.abs(this[teken]-endpos)<15) {
if (explode) {
this.explode();
easeDone = true;
delete this.onEnterFrame;
}
}
};
};
MovieClip.prototype.explode = function() {
this.clear();
for (e=0; e<41; e++) {
abcd++;
mc5 = this.createEmptyMovieClip(this+e, abcd+e);
mc5.lineStyle(4, this.myColors, 100);
mc5.lineTo(1, 1);
xpos = Math.round(Math.random()*blastspeed*2)-100;
ypos = Math.round(Math.random()*blastspeed*2)-100;
mc5.easeTo(8, xpos, ypos, "_x", "_y", false);
_root.Fade(mc5, 10);
}
easeDone = false;
};

SaphuA
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:29
Zag toevallig deze post, dus toen wilde ik ook maar iets posten :)
Flash 8 verplicht!

/* De kleuren, voor elke kleur moet er een apparte
* 'layer' gemaakt worden. Bij meer dan twee kleuren
* wordt de fplayer trager, dit komt door alle alpha
* die gebruikt wordt in de lagen.
*/
var colours = [0x0000FF, 0xFF0000];
var max = colours.length;
for (var i = 0; i<max; i++) {
//--Een mc waarin alles gestored wordt
var t = _root.createEmptyMovieClip("mc"+i, i+1);
//--Glow filter voor de MC, met een eigen kleur
_root["glow"+i] = new flash.filters.GlowFilter(colours[i], 1, 6, 6, 10, 3);
//--Bitmap, waar het vuurwerk ingeplaatst wordt
_root["cont"+i] = new flash.display.BitmapData(550, 400, true, 0);
//--De bitmap aan de MC koppelen
t.attachBitmap(_root["cont"+i], 1);
//--De filter aan de MC koppelen
t.filters = [_root["glow"+i]];
//--De 'depth' voor de objecten in de MC
t.d = 1;
}
//--Fade filter, deze is voor beide MC's hetzelfde
var fade = new flash.geom.ColorTransform();
//--Verkleining van de alpha van de MC's
fade.alphaMultiplier = .8;
//--
//--Target
var t = _root["mc"+random(max)];
//--Aantal pixels
for (var i = 0; i<26; i++) {
//--Angle (directie) van de pixel
var a = Math.random()*Math.PI*2;
/* Aanmaken van het object, waarin
* de positie, snelheid en alpha worden
* opgeslagen. Dit wordt later gebruikt
* voor het (ver)plaatsen ervan.
*/
t["p"+t.d] = {};
t["p"+t.d].posx = _xmouse;
t["p"+t.d].posy = _ymouse;
t["p"+t.d].velx = Math.cos(a)*1.8;
t["p"+t.d].vely = Math.sin(a)*1.8;
t["p"+t.d].a = 255;
t.d++;
}
};
//--Loopt door alle lagen
for (var j = 0; j<max; j++) {
//--Elk oject in de laag (dus elke pixel)
var t = _root["mc"+j];
for (var i in t) {
if (typeof (t[i]) == "object") {
//--Om zeker te weten dat we het goede soort object hebben
if (t[i].posx != null) {
//--Verplaatsen
t[i].posx += t[i].velx;
t[i].posy += t[i].vely;
//--Alpha verkleinen
t[i].a -= 5;
//--Verwijderen als de positie buiten het scherm is, of de alpha<0
if (t[i].posx<0 || t[i].posx>550 || t[i].posy>400 || t[i].a<=0) {
delete t[i];
}
/* Het plaatsen van de pixel,
* hierbij wordt de alpha omgezet
* naar een hex-waarde.
*/
_root["cont"+j].setPixel32(t[i].posx, t[i].posy, "0x"+t[i].a.toString(16)+"FFFFFF");
}
}
}
/* Omdat de laag zelf niet de pixels verwijderen
* verkleinen we de alpha ervan per frame.
* Dit geeft meteen een zeer mooi trail-effect.
*/
_root["cont"+j].colorTransform(_root["cont"+j].rectangle, fade);
}
};

Roenes
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:35
Ik moet toch echt die filters eens gaan bestuderen. Je kunt daar zo makkelijk leuke dingen mee doen :)

Dauntless
%Europe/Berlin %859 %2005, 21:37
Die's leuk !:D

Fatty Owl
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:39
is wel een beetje schokkerig:( maar zeer mooi :D

The_One
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:40
Draait hiero ook een beetje schokkerig :S
Moet net als Roenes ook maar eens die filters eens goed gaan bestuderen :)

SaphuA
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Jazeker :D
Je kunt er mooie effecten mee maken met de goede combinatie van filters ;)

Edit: TheOne (en de rest btw ook ;) ), ja dat komt door de laatste regel (waar hij de alpha toepast op de bitmap), als je deze even weghaalt kun je hem op volle toeren zien :) Dan kun je zelf nog andere kleuren etc. toevoegen want dat maakt dan ook niet zoveel meer uit. Ik ben even aan het zoeken naar een andere oplossing dan die alpha. Misschien dat ik gewoon elke x een apparte bitmap moet aanmaken, elke keer als je de muis indrukt. Zal ik nog een keer naar kijken...

SaphuA
%Europe/Berlin %898 %2005, 22:33
Hmmm, het is helaas niet echt mogenlijk er een speed-increase in te krijgen met het gebruik van die alpha...
Dus heb het maar weggehaald, maar ik laat nu wel elke x als je klikt een apparte mc +filter aanmaken, zodat ik allemaal random kleurtjes krijg :) Dan wordt het nog mooier, alleen jammer van die alpha :( Hoop dat ik dat goedmaak met een leuke sterrenhemel :p

this.createEmptyMovieClip("mc1", 1);
var glow1 = new flash.filters.GlowFilter(0xFFFFFF, 1, 6, 6, 10, 3);
var cont1 = new flash.display.BitmapData(550, 400, true, null);
mc1.attachBitmap(cont1, 1);
mc1.filters = [glow1];
for (var i = 0; i<200; i++) {
cont1.setPixel32(random(550), random(400), "0xFFFFFFFF");
}
//--
var timer = 5;
var min = 2;
var max = 2;
function setMouse() {
var t = _root.createEmptyMovieClip("mc"+max, max);
_root["glow"+max] = new flash.filters.GlowFilter(Math.random()*0xFF0000, 1, 6, 6, 10, 3);
_root["cont"+max] = new flash.display.BitmapData(550, 400, true, null);
t.attachBitmap(_root["cont"+max], 1);
t.filters = [_root["glow"+max]];
t.d = 1;
max++;
//--
for (var i = 0; i<26; i++) {
var a = Math.random()*Math.PI*2;
t["p"+t.d] = {};
t["p"+t.d].posx = _xmouse;
t["p"+t.d].posy = _ymouse;
t["p"+t.d].velx = Math.cos(a)*1.8;
t["p"+t.d].vely = Math.sin(a)*1.8;
t["p"+t.d].t = 60;
t.d++;
}
timer = 10;
delete this.onMouseDown;
}
if (--timer == 0) {
this.onMouseDown = setMouse;
}
for (var j = min; j<max; j++) {
var t = _root["mc"+j];
for (var i in t) {
if (typeof (t[i]) == "object") {
if (t[i].posx != null) {
t[i].posx += t[i].velx;
t[i].posy += t[i].vely;
if (--t[i].t == 0) {
min++;
_root["mc"+j].removeMovieClip();
delete _root["glow"+j];
delete _root["cont"+j];
break;
}
_root["cont"+j].setPixel32(t[i].posx, t[i].posy, "0xFFFFFFFF");
}
}
}
}
};

Dauntless
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
Bij mij ging hij vlot :). (Ook al voor die verandering)

SaphuA
%Europe/Berlin %914 %2005, 22:57
Jah maar niet als je meerdere kleuren in de array toevoegd, of teveel vuurwerk achter elkaar plaatst. Of je hebt gewoon een megacoole pc ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:03
Ik heb ook eens geprobeerd met figuren (pooh, nijntje en bambi). Ik heb voor mijn eigen een swf gemaakt voor de array te generaten (de coördinaten van elke figuur).
AantalFiguren = 3;
colors = [0xFF0000, 0x00FF00, 0x0000FF, 0xFFFF00, 0x00FFFF];
blastspeed = 200;
abcd = 0;
this.createBall();
};
abcd++;
mc._x = _xmouse;
mc._y = 400;
mc.lineTo(1, 1);
};
target._alpha--;
if (target._alpha<0) {
target._alpha = 100;
clearInterval(interval);
}
}
}
MovieClip.prototype.easeTo = function(speed, endpos, endpos2, teken, teken2, explode) {
if (explode) {
this.explode();
easeDone = true;
}
}
};
};
R = Math.floor(Math.random()*AantalFiguren);
this.clear();
for (e=0; e<10000; e++) {
if (e>Xcor.length) {
break;
}
abcd++;
mc5.lineTo(1, 1);
Xcor = [[-72, -80, -86, -88, -88, -78, -62, -56, -44, -28, -12, 4, 2, -12, -22, -26, -32, -26, -18, -14, -20, -14, -12, -4, 10, 20, 32, 48, 64, 76, 92, 108, 116, 128, 122, 114, 102, 90, 78, 66, 58, 66, 74, 76, 82, 96, 100, 114, 126, 138, 152, 146, 130, 120, 104, 90, 78, 64, 48, 36, 24, 24, 28, 32, 40, 54, 60, 48, 38, 40, 46, 32, 24, 22, 24, 18, 10, 4, 0, -10, -22, -38, -46, -56, -76, -92, -104, -112, -120, -122, -138, -140, -132, -126, -120, -108, -104, -92, -82, -82, -76, -76, -32, -28, -30, -36, -28, -14, -2, 14, 4, -8, 4, 16, 28, 32, 28, 24, 18, -18, -28, -42, 16, 32, 48, 10, 14, 22, 40, 40, 22, 10, 14, 30, 46, 48, -10, 2, 26, 44, 52, 54, 66, -24, -10, -14, -18], [-124, -132, -136, -138, -128, -128, -130, -122, -110, -94, -94, -82, -84, -72, -56, -44, -42, -42, -32, -18, -38, -6, 0, -16, -26, 2, 14, 24, 40, 54, 62, 66, 68, 68, 66, 54, 44, 36, -8, 0, -2, -2, -28, -26, -26, -22, -16, -12, 42, 52, 62, 72, 68, 62, 62, 74, 74, 72, 86, 94, 84, 98, 100, 98, 94, 88, 98, 78, 80, 68, 54, 42, 28, 14, 20, 58, 64, 74, 68, 2, 16, 28, 40, 52, 66, 76, 80, 84, 86, 88, 86, -2, -22, -28, -28, -24, -10, 10, 26, 42, 22, 20, 16, 16, 14, 88, 88, 92, 90, 92, 80, 72, 58, 38, 26, 10, -12, -22, -34, -30, -24, -16, -12, -2, 10, 6, -4, -10, -2, -42, -28, -20, -6, 4, 6, -86, -82, -76, -70, -56, -46, -32, -96, -112, -112, -100, -90, -76, -64, -48, -36, -108, -110, -110, -106, -110, -118, -124, -140, -154, -148, -136, -122, -108, -92, -76, -62, -48, -28, -16, -6, -8, 6, 30, 44, 56, 70, 76, 88, 88, 90, 94, 92, 124, 136, 142, 136, 132, 126, 134, 142, 150, 152, 142, 126, 98, 138, 146, 148, 140, 134, 120, 132, 146, 162, 172, 172, 178, 174, 156, 134, 152, 168, 160, 92, 108, 108, 96, 116, 138, 138, 140, 130, 120, 100, 72, 50, 32, 10, -6, 0, -12, -22, -34, -22, -48, -58, -76, -94, -96, -108, -108, -102, -90, -74, -50, -26, -24, -24, -36, -82, -64, 12, -10, -38, -76, -100, -122, -142, -154, -164, -174, -184, -190, -196, -192, -180, -170, -162, -144, 146, 76, 76], [-118, -106, -98, -88, -76, -84, -84, -80, -70, -58, -44, -48, -48, -50, -44, -36, -24, -24, -22, -22, -26, -26, -22, -16, -6, 4, 18, 24, 28, 20, 14, 6, 4, 12, 12, 12, 6, -4, -16, -16, -22, -34, -42, -8, -8, -26, -36, -52, -70, -82, -94, -104, -104, -122, -120, -120, -106, -32, -48, -64, -4, 10, 32, 40, 50, 56, 62, 66, 62, 56, 50, 38, 26, -92, -84, -66, -50, -34, -8, 20, 48, 74, 88, 108, 118, 134, 140, 146, 144, 130, 118, 102, 80, 44, 162, -64, -12, -54]];
Xcor = Xcor[R];
Ycor = [[-44, -52, -64, -82, -98, -108, -90, -70, -60, -58, -60, -68, -86, -90, -100, -108, -114, -126, -124, -138, -154, -172, -194, -216, -206, -200, -198, -192, -180, -180, -198, -208, -202, -172, -156, -140, -134, -126, -114, -96, -76, -46, -26, 4, 32, 50, 74, 98, 114, 126, 138, 146, 136, 124, 112, 90, 72, 56, 36, 22, 30, 54, 82, 104, 122, 132, 144, 146, 140, 162, 182, 186, 166, 140, 122, 100, 76, 58, 32, 16, 12, 18, 36, 50, 56, 78, 98, 120, 152, 180, 186, 162, 138, 112, 88, 66, 46, 32, 16, -6, -30, -52, 24, 38, 24, 52, 74, 86, 96, 108, 76, 64, -88, -66, -52, -30, -10, 12, -40, 2, 8, 20, -84, -82, -86, -126, -140, -146, -136, -122, -122, -126, -148, -160, -152, -126, -170, -162, -164, -160, -146, -126, -126, -104, -100, -102, -114, -120], [-26, -44, -74, -100, -122, -122, -148, -174, -184, -180, -180, -160, -134, -168, -172, -178, -194, -194, -202, -200, -192, -188, -174, -170, -174, -164, -160, -160, -154, -154, -146, -134, -124, -112, -102, -102, -98, -92, -70, -78, -90, -84, -104, -120, -120, -116, -124, -126, -146, -144, -140, -126, -104, -94, -82, -76, -76, -78, -78, -90, -102, -90, -80, -66, -48, -32, -46, -30, -28, -22, -20, -26, -30, -36, -38, 10, 2, -4, 0, -18, -10, 2, 8, 14, 20, 34, 48, 64, 78, 100, 80, -10, -4, 12, 14, 34, 50, 60, 64, 64, 78, 92, 114, 128, 100, 64, 80, 98, 114, 136, 152, 166, 180, 184, 184, 176, 168, 160, 170, 152, 140, 128, 116, 106, 100, 86, 82, 86, 86, 40, 48, 52, 64, 82, 76, 72, 90, 110, 126, 142, 150, 166, 96, 0, 14, 16, 8, 6, 10, 14, 18, 36, 42, 50, 60, 68, 64, 76, 82, 86, 104, 120, 134, 144, 154, 156, 160, 162, 174, 168, 168, 172, 178, 184, 184, 182, 198, 216, 236, 254, 272, 294, 292, -58, -56, -42, -14, 6, 18, 32, 48, 76, 106, 130, 142, 142, 152, 168, 192, 208, 214, 226, 234, 230, 240, 260, 272, 250, 226, 216, 326, 308, 288, 298, 232, 228, 228, 232, 226, 242, 264, 286, 312, 330, 342, 344, 326, 312, 292, 268, 286, 300, 310, 320, 310, 324, 332, 330, 324, 316, 302, 280, 258, 232, 216, 200, 188, 180, 180, 186, 332, 332, 310, 322, 334, 344, 340, 328, 314, 304, 286, 274, 254, 230, 204, 180, 162, 146, 128, 112, 182, 206, 182, 190], [60, 56, 70, 54, 46, 28, 6, -14, -26, -34, -44, -68, -56, -88, -104, -114, -108, -100, -86, -74, -62, -44, -36, -48, -70, -84, -94, -80, -64, -50, -36, -26, -14, 0, 14, 28, 42, 52, 66, 86, 92, 98, 90, 98, 106, 110, 108, 108, 108, 110, 102, 88, 72, 74, 90, 106, 106, 66, 66, 54, 88, 76, 56, 38, 18, -2, -22, -48, -66, -84, -104, -124, -140, 116, 128, 136, 146, 152, 156, 156, 146, 140, 126, 108, 90, 68, 34, 14, -28, -56, -86, -106, -128, -140, -132, 18, 34, 46, 46]];
Ycor = Ycor[R];
xpos = Xcor[e];
ypos = Ycor[e];
_root.Fade(mc5, 10);
}
easeDone = false;
};

Fatty Owl
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
Nu heb ik er 6(Niet alleen disney figuren)AantalFiguren = 6;
blastspeed = 200;
abcd = 0;
this.createBall();
};
abcd++;
mc._x = _xmouse;
mc._y = 400;
mc.lineTo(1, 1);
};
target._alpha--;
if (target._alpha<0) {
target._alpha = 100;
clearInterval(interval);
}
}
}
if (explode) {
this.explode();
easeDone = true;
}
}
};
};
this.clear();
if (e>Xcor.length) {
break;
}
abcd++;
mc5.lineTo(1, 1);
Xcor = [[-72, -80, -86, -88, -88, -78, -62, -56, -44, -28, -12, 4, 2, -12, -22, -26, -32, -26, -18, -14, -20, -14, -12, -4, 10, 20, 32, 48, 64, 76, 92, 108, 116, 128, 122, 114, 102, 90, 78, 66, 58, 66, 74, 76, 82, 96, 100, 114, 126, 138, 152, 146, 130, 120, 104, 90, 78, 64, 48, 36, 24, 24, 28, 32, 40, 54, 60, 48, 38, 40, 46, 32, 24, 22, 24, 18, 10, 4, 0, -10, -22, -38, -46, -56, -76, -92, -104, -112, -120, -122, -138, -140, -132, -126, -120, -108, -104, -92, -82, -82, -76, -76, -32, -28, -30, -36, -28, -14, -2, 14, 4, -8, 4, 16, 28, 32, 28, 24, 18, -18, -28, -42, 16, 32, 48, 10, 14, 22, 40, 40, 22, 10, 14, 30, 46, 48, -10, 2, 26, 44, 52, 54, 66, -24, -10, -14, -18], [-124, -132, -136, -138, -128, -128, -130, -122, -110, -94, -94, -82, -84, -72, -56, -44, -42, -42, -32, -18, -38, -6, 0, -16, -26, 2, 14, 24, 40, 54, 62, 66, 68, 68, 66, 54, 44, 36, -8, 0, -2, -2, -28, -26, -26, -22, -16, -12, 42, 52, 62, 72, 68, 62, 62, 74, 74, 72, 86, 94, 84, 98, 100, 98, 94, 88, 98, 78, 80, 68, 54, 42, 28, 14, 20, 58, 64, 74, 68, 2, 16, 28, 40, 52, 66, 76, 80, 84, 86, 88, 86, -2, -22, -28, -28, -24, -10, 10, 26, 42, 22, 20, 16, 16, 14, 88, 88, 92, 90, 92, 80, 72, 58, 38, 26, 10, -12, -22, -34, -30, -24, -16, -12, -2, 10, 6, -4, -10, -2, -42, -28, -20, -6, 4, 6, -86, -82, -76, -70, -56, -46, -32, -96, -112, -112, -100, -90, -76, -64, -48, -36, -108, -110, -110, -106, -110, -118, -124, -140, -154, -148, -136, -122, -108, -92, -76, -62, -48, -28, -16, -6, -8, 6, 30, 44, 56, 70, 76, 88, 88, 90, 94, 92, 124, 136, 142, 136, 132, 126, 134, 142, 150, 152, 142, 126, 98, 138, 146, 148, 140, 134, 120, 132, 146, 162, 172, 172, 178, 174, 156, 134, 152, 168, 160, 92, 108, 108, 96, 116, 138, 138, 140, 130, 120, 100, 72, 50, 32, 10, -6, 0, -12, -22, -34, -22, -48, -58, -76, -94, -96, -108, -108, -102, -90, -74, -50, -26, -24, -24, -36, -82, -64, 12, -10, -38, -76, -100, -122, -142, -154, -164, -174, -184, -190, -196, -192, -180, -170, -162, -144, 146, 76, 76], [-118, -106, -98, -88, -76, -84, -84, -80, -70, -58, -44, -48, -48, -50, -44, -36, -24, -24, -22, -22, -26, -26, -22, -16, -6, 4, 18, 24, 28, 20, 14, 6, 4, 12, 12, 12, 6, -4, -16, -16, -22, -34, -42, -8, -8, -26, -36, -52, -70, -82, -94, -104, -104, -122, -120, -120, -106, -32, -48, -64, -4, 10, 32, 40, 50, 56, 62, 66, 62, 56, 50, 38, 26, -92, -84, -66, -50, -34, -8, 20, 48, 74, 88, 108, 118, 134, 140, 146, 144, 130, 118, 102, 80, 44, 162, -64, -12, -54], [-196, -180, -174, -164, -148, -132, -150, -150, -144, -136, -130, -116, -160, -162, -168, -172, -180, -192, -204, -218, -234, -250, -260, -270, -268, -262, -246, -232, -220, -206, -194, -188, -176, -188, -74, -84, -102, -114, -128, -130, -122, -108, -104, -98, -100, -96, -76, -76, -68, -68, -60, -54, -42, -34, -36, -40, -46, -46, -50, -54, -46, -26, -24, -18, -18, -20, -20, -22, -30, -34, -42, -40, -30, -24, -12, -12, -2, 4, 8, 12, 6, -8, -10, -2, 90, 94, 104, 112, 126, 134, 134, 144, 132, 116, 100, 82, 86, 70, 66, 64, 62, 66, 74, 92, 88, 120, 108, 130, 140, 154, 160, 152, 152, 142, 126, 108, 94, 170, 178, 172, 172, 172, 174, 182, 194, 196, 194, 192, 192, 204, 214, 220, 224, 224, 212, 212, 246, 252, 248, 248, 246, 244, 238, 234, 230, 234, -466], [-98, -92, -84, -84, -86, -86, -86, -84, -74, -74, -72, -70, -64, -70, -72, -72, -68, -62, -50, -36, -44, -44, -52, -58, -58, -58, -76, -84, -84, -80, -88, -90, -86, -32, -30, -28, -28, -26, -34, -46, -58, -62, -80, -82, -72, -60, -48, -42, -38, -34, -42, -36, -32, -24, -18, -18, -18, -16, -16, -16, -20, -24, -22, -14, -14, -14, -4, 6, 2, -2, -2, 10, 12, 22, 26, 22, 16, 20, 20, 26, 26, 26, 30, 18, 18, 24, 42, 50, 48, 30, 28, 44, 46, 58, 66, 66, 78, 82, 94, 92, 90, 80, 80, 80, 88, 86, 92, 104, 96, 96, 112, 110, 108, 118, 120, 116, 32, 38, 40, 38, 26, 126, 114, 100, 100, 92, 86, 78, 74, 66, 54, 32, 38, 14, 4, -14, -18, -26, -32, -40, -24, -22, -24, -22, -16, -2, 4, 10, 10, 4, -2, -10, -16, 8, 8, 2, -14, -26, -38, -40, -54, -66, -78, -90, -100, -114, -116, -126, -128, -128, -126, -114, -110, -104, -104, -104, -72, -80, -90, -102, -108, -112, -118, -102, -90, -82, -54, -60, -112, -112, -102, -90, -72, -72, -42, -44, -44, -54, -68, -74, -70, -70, -62, -60, -116, -110, 64, 82, 88, 94, 106, 124, 124, 132, 132, 138, 136, 122, 114, 96, 88, 88, 88, 88, 96, 106, 112, 122, 132, 140, 128, 112, 94, 84, -234], [-70, -58, -48, -38, -30, -18, -18, -8, 0, 16, 22, 28, 40, 44, 62, 74, 84, 84, 74, 66, 54, 44, 26, 16, 0, -8, -10, -12, -20, -26, -22, -8, -8, 0, 8, 22, 32, 44, 48, 76, 68, 76, 82, 88, 82, 74, 82, 86, -8, -22, -22, -22, -22, -22, -18, -14, -6, 2, 12, 26, 38, 44, 64, 76, 82, 90, 40, 48, 8, 8, 12, 14, -16, -12, 2, 10, 10, 20, -6, -8, -14, -16, -16, 46, 44, 38, 42, 42, 58, 66, 68, 68, 54, 52, 14, 18, 28, 38, 46, 56, 66, 76, 76, 70, 68, 68, 58, 50, 36, 26, 20, 34, 38, 44, 14, 14, 14, 8, 8, 2, -4, -10, -2, 4, 14, 20, 26, 36, 48, 56, 58, 70, 74, 74, 74, 74, 74, 72, 62, 58, 54, 58, 64, 64, 56, 54, 54, 52, 44, 34, 34, 34, 34, 32, 32, 40, 50, -10, -20, -18, -26, -40, -48, -60, -68, -70, -72, -84, -96, -96, -108, -118, -128, -140, -148, -160, -168, -168, -184, -174, -164, -148, -148, -180, -168, -154, -144, -130, -136, -144, -144, -140, -124, -116, -106, -96, -84, -76, -56, -68, -76, -76, -76, -76, 4, 0, -10, -12, -24, -32, -38, -50, -60, -72, -86, -52, -40, -26, -36, -48, -70, -86, -72, -46, -30, -52, -42, -32, -16, -12, -12, -12, -12, -16, -56, -50, -48, -48, -58, -56, -62, -66, -68, -68, -56, -48, -26, -12, 4, 18, 36, 48, 54, 62, 62, 54, 54, 46, 30, 16, 0, -8, 24, 26, 54, 46, 50, 50, 36, 30, 12, 0, -10, -24, 60, 70, 76, 88, 94, 94, 84, 70, 74, 84, 86, 64, 52, 64, 74, 80, 54, 54, 52, 54, 64, 80, 80, 88, 96, 106, 122, 130, 142, 150, 162, 170, 174, 170, 160, 154, 136, 122, 100, 90, 76, 60, 46, -140, -142, -146, -146, -146, -144, -134, -132, -122, -112, -106, -104, -100, -88, -78, -62, -50, -254]];
Xcor = Xcor[R];
Ycor = [[-44, -52, -64, -82, -98, -108, -90, -70, -60, -58, -60, -68, -86, -90, -100, -108, -114, -126, -124, -138, -154, -172, -194, -216, -206, -200, -198, -192, -180, -180, -198, -208, -202, -172, -156, -140, -134, -126, -114, -96, -76, -46, -26, 4, 32, 50, 74, 98, 114, 126, 138, 146, 136, 124, 112, 90, 72, 56, 36, 22, 30, 54, 82, 104, 122, 132, 144, 146, 140, 162, 182, 186, 166, 140, 122, 100, 76, 58, 32, 16, 12, 18, 36, 50, 56, 78, 98, 120, 152, 180, 186, 162, 138, 112, 88, 66, 46, 32, 16, -6, -30, -52, 24, 38, 24, 52, 74, 86, 96, 108, 76, 64, -88, -66, -52, -30, -10, 12, -40, 2, 8, 20, -84, -82, -86, -126, -140, -146, -136, -122, -122, -126, -148, -160, -152, -126, -170, -162, -164, -160, -146, -126, -126, -104, -100, -102, -114, -120], [-26, -44, -74, -100, -122, -122, -148, -174, -184, -180, -180, -160, -134, -168, -172, -178, -194, -194, -202, -200, -192, -188, -174, -170, -174, -164, -160, -160, -154, -154, -146, -134, -124, -112, -102, -102, -98, -92, -70, -78, -90, -84, -104, -120, -120, -116, -124, -126, -146, -144, -140, -126, -104, -94, -82, -76, -76, -78, -78, -90, -102, -90, -80, -66, -48, -32, -46, -30, -28, -22, -20, -26, -30, -36, -38, 10, 2, -4, 0, -18, -10, 2, 8, 14, 20, 34, 48, 64, 78, 100, 80, -10, -4, 12, 14, 34, 50, 60, 64, 64, 78, 92, 114, 128, 100, 64, 80, 98, 114, 136, 152, 166, 180, 184, 184, 176, 168, 160, 170, 152, 140, 128, 116, 106, 100, 86, 82, 86, 86, 40, 48, 52, 64, 82, 76, 72, 90, 110, 126, 142, 150, 166, 96, 0, 14, 16, 8, 6, 10, 14, 18, 36, 42, 50, 60, 68, 64, 76, 82, 86, 104, 120, 134, 144, 154, 156, 160, 162, 174, 168, 168, 172, 178, 184, 184, 182, 198, 216, 236, 254, 272, 294, 292, -58, -56, -42, -14, 6, 18, 32, 48, 76, 106, 130, 142, 142, 152, 168, 192, 208, 214, 226, 234, 230, 240, 260, 272, 250, 226, 216, 326, 308, 288, 298, 232, 228, 228, 232, 226, 242, 264, 286, 312, 330, 342, 344, 326, 312, 292, 268, 286, 300, 310, 320, 310, 324, 332, 330, 324, 316, 302, 280, 258, 232, 216, 200, 188, 180, 180, 186, 332, 332, 310, 322, 334, 344, 340, 328, 314, 304, 286, 274, 254, 230, 204, 180, 162, 146, 128, 112, 182, 206, 182, 190], [60, 56, 70, 54, 46, 28, 6, -14, -26, -34, -44, -68, -56, -88, -104, -114, -108, -100, -86, -74, -62, -44, -36, -48, -70, -84, -94, -80, -64, -50, -36, -26, -14, 0, 14, 28, 42, 52, 66, 86, 92, 98, 90, 98, 106, 110, 108, 108, 108, 110, 102, 88, 72, 74, 90, 106, 106, 66, 66, 54, 88, 76, 56, 38, 18, -2, -22, -48, -66, -84, -104, -124, -140, 116, 128, 136, 146, 152, 156, 156, 146, 140, 126, 108, 90, 68, 34, 14, -28, -56, -86, -106, -128, -140, -132, 18, 34, 46, 46], [2, 2, 2, 2, 2, 2, -10, -22, -26, -32, -36, -34, 12, 26, 38, 40, 52, 60, 66, 72, 72, 68, 54, 40, 20, 12, 4, 4, 8, 18, 22, 34, 22, 8, 0, 0, 0, 10, 22, 34, 38, 38, 24, 8, 28, 34, 38, 22, 8, -8, -10, -8, -8, -8, -18, 4, 22, 16, 30, 36, 38, -8, -2, -2, 8, 20, 32, 42, 56, 56, 66, 78, 72, 44, 44, 36, 36, 26, 10, 2, 2, 4, 10, 6, 12, 12, 12, 4, 4, -12, -26, -32, -36, -36, -36, -24, -28, -8, -12, 8, -2, 26, 38, 38, 46, 44, 44, 32, 32, 14, 0, -6, -16, -20, -22, -22, -10, 0, 0, 20, 8, 16, 32, 24, 8, 4, 16, 32, 36, 30, 12, 12, 4, -6, -4, -4, -32, -32, -14, -22, -8, 0, 10, 24, 34, 38, -364, -358], [-32, -32, -28, -6, 6, 18, 28, 40, 52, 70, 78, 92, 104, 112, 118, 130, 140, 140, 140, 140, 128, 118, 116, 116, 122, 136, 140, 134, 124, 118, 124, 136, 140, 132, 122, 112, 102, 88, 78, 68, 52, 36, 24, 2, -8, -4, -4, -4, -16, -28, 6, 20, 30, 42, 54, 68, 84, 98, 96, 110, 118, 126, 136, 136, 126, 116, 110, 112, 118, 128, 138, 138, 124, 120, 134, 142, 140, 108, 96, 84, 72, 54, 40, 40, 30, 86, 78, 78, 72, 84, 46, 50, 62, 78, 82, 88, 88, 96, 100, 112, 122, 122, 134, 144, 142, 134, 128, 128, 132, 148, 148, 134, 128, 128, 138, 146, 86, 96, 110, 120, 132, 110, 98, 84, 74, 62, 50, 38, 24, 14, 8, 8, 6, 6, -8, -20, -32, -48, -56, -48, -58, -72, -82, -96, -104, -106, -114, -106, -94, -86, -78, -78, -78, -116, -122, -122, -122, -122, -124, -134, -134, -134, -136, -130, -122, -120, -108, -110, -96, -88, -78, -78, -86, -92, -112, -106, -86, -78, -74, -78, -70, -62, -64, -58, -58, -58, -80, -72, -54, -38, -28, -34, -36, -54, -94, -104, -118, -120, -116, -100, -96, -102, -102, -94, -94, -94, 8, 6, 0, -6, -14, -22, -34, -42, -54, -58, -70, -80, -80, -74, -66, -74, -80, -92, -100, -100, -98, -88, -84, -38, -22, -2, 12, 16, -354, -358], [-172, -176, -186, -192, -196, -196, -208, -210, -212, -212, -206, -198, -194, -190, -174, -168, -168, -154, -144, -142, -150, -162, -164, -170, -172, -172, -162, -150, -158, -180, -170, -144, -140, -148, -160, -160, -152, -148, -154, -142, -138, -116, -106, -94, -88, -96, -104, -104, -136, -136, -122, -104, -94, -76, -76, -58, -52, -42, -42, -54, -54, -58, -64, -64, -72, -72, -50, -50, -78, -86, -90, -80, -112, -116, -116, -102, -88, -86, -72, -80, -84, -98, -104, -92, -106, -118, -128, -138, -138, -124, -110, -96, -94, -104, -34, -24, -16, -16, -16, -16, -26, -38, -52, -54, -42, -34, -26, -26, -26, -26, -32, 8, 2, -10, -10, -16, -24, -16, -6, 0, 4, 10, 14, 16, 26, 22, 30, 24, 38, 38, 30, 28, 24, 40, 54, 66, 74, 82, 88, 84, 74, 64, 60, 50, 46, 40, 68, 80, 88, 88, 78, 66, 52, 38, 32, 30, 30, 16, 16, 28, 40, 52, 64, 72, 78, 84, 86, 96, 100, 108, 118, 124, 132, 134, 142, 148, 154, 158, 168, 168, 166, 164, 160, 178, 184, 182, 178, 174, 180, 186, 200, 192, 194, 182, 182, 170, 174, 182, 178, 164, 152, 148, 138, 132, 70, 80, 96, 106, 118, 126, 132, 122, 118, 118, 116, 90, 104, 108, 124, 118, 110, 102, 134, 134, 128, 150, 150, 150, 150, 162, 172, 190, 204, 204, 208, 200, 180, 168, 168, 214, 214, 226, 232, 246, 254, 254, 260, 260, 260, 258, 248, 238, 228, 212, 196, 188, 178, 166, 170, 172, 176, 180, 162, 164, 92, 106, 108, 126, 136, 146, 160, 158, 152, 142, 102, 106, 114, 122, 136, 142, 152, 156, 146, 142, 134, 154, 158, 140, 130, 118, 122, 134, 148, 152, 182, 178, 164, 164, 158, 144, 132, 140, 140, 146, 148, 162, 186, 200, 208, 222, 232, 238, 246, 246, 246, 244, 244, 122, 106, 98, 86, 74, 66, 66, 48, 38, 28, 28, 46, 52, 52, 60, 58, 58, -358, -358]];
Ycor = Ycor[R];
xpos = Xcor[e];
ypos = Ycor[e];
_root.Fade(mc5, 10);
}
easeDone = false;
};

Fatty Owl
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:35
Ok ik heb 10 verschillende explosies; Tweety, Nijntje, Fatty Owl, Bambi 2x(2 verschillende), Pooh, Snoopy, Donald Duck, Simba, Taz. AantalFiguren = 10;
blastspeed = 200;
abcd = 0;
this.createBall();
};
abcd++;
mc._x = _xmouse;
mc._y = 400;
mc.lineTo(1, 1);
};
target._alpha--;
if (target._alpha<0) {
target._alpha = 100;
clearInterval(interval);
}
}
}
if (explode) {
this.explode();
easeDone = true;
}
}
};
};
trace(R);
this.clear();
if (e>Xcor.length) {
break;
}
abcd++;
mc5.lineTo(1, 1);
Xcor = [[-72, -80, -86, -88, -88, -78, -62, -56, -44, -28, -12, 4, 2, -12, -22, -26, -32, -26, -18, -14, -20, -14, -12, -4, 10, 20, 32, 48, 64, 76, 92, 108, 116, 128, 122, 114, 102, 90, 78, 66, 58, 66, 74, 76, 82, 96, 100, 114, 126, 138, 152, 146, 130, 120, 104, 90, 78, 64, 48, 36, 24, 24, 28, 32, 40, 54, 60, 48, 38, 40, 46, 32, 24, 22, 24, 18, 10, 4, 0, -10, -22, -38, -46, -56, -76, -92, -104, -112, -120, -122, -138, -140, -132, -126, -120, -108, -104, -92, -82, -82, -76, -76, -32, -28, -30, -36, -28, -14, -2, 14, 4, -8, 4, 16, 28, 32, 28, 24, 18, -18, -28, -42, 16, 32, 48, 10, 14, 22, 40, 40, 22, 10, 14, 30, 46, 48, -10, 2, 26, 44, 52, 54, 66, -24, -10, -14, -18], [-124, -132, -136, -138, -128, -128, -130, -122, -110, -94, -94, -82, -84, -72, -56, -44, -42, -42, -32, -18, -38, -6, 0, -16, -26, 2, 14, 24, 40, 54, 62, 66, 68, 68, 66, 54, 44, 36, -8, 0, -2, -2, -28, -26, -26, -22, -16, -12, 42, 52, 62, 72, 68, 62, 62, 74, 74, 72, 86, 94, 84, 98, 100, 98, 94, 88, 98, 78, 80, 68, 54, 42, 28, 14, 20, 58, 64, 74, 68, 2, 16, 28, 40, 52, 66, 76, 80, 84, 86, 88, 86, -2, -22, -28, -28, -24, -10, 10, 26, 42, 22, 20, 16, 16, 14, 88, 88, 92, 90, 92, 80, 72, 58, 38, 26, 10, -12, -22, -34, -30, -24, -16, -12, -2, 10, 6, -4, -10, -2, -42, -28, -20, -6, 4, 6, -86, -82, -76, -70, -56, -46, -32, -96, -112, -112, -100, -90, -76, -64, -48, -36, -108, -110, -110, -106, -110, -118, -124, -140, -154, -148, -136, -122, -108, -92, -76, -62, -48, -28, -16, -6, -8, 6, 30, 44, 56, 70, 76, 88, 88, 90, 94, 92, 124, 136, 142, 136, 132, 126, 134, 142, 150, 152, 142, 126, 98, 138, 146, 148, 140, 134, 120, 132, 146, 162, 172, 172, 178, 174, 156, 134, 152, 168, 160, 92, 108, 108, 96, 116, 138, 138, 140, 130, 120, 100, 72, 50, 32, 10, -6, 0, -12, -22, -34, -22, -48, -58, -76, -94, -96, -108, -108, -102, -90, -74, -50, -26, -24, -24, -36, -82, -64, 12, -10, -38, -76, -100, -122, -142, -154, -164, -174, -184, -190, -196, -192, -180, -170, -162, -144, 146, 76], [-118, -106, -98, -88, -76, -84, -84, -80, -70, -58, -44, -48, -48, -50, -44, -36, -24, -24, -22, -22, -26, -26, -22, -16, -6, 4, 18, 24, 28, 20, 14, 6, 4, 12, 12, 12, 6, -4, -16, -16, -22, -34, -42, -8, -8, -26, -36, -52, -70, -82, -94, -104, -104, -122, -120, -120, -106, -32, -48, -64, -4, 10, 32, 40, 50, 56, 62, 66, 62, 56, 50, 38, 26, -92, -84, -66, -50, -34, -8, 20, 48, 74, 88, 108, 118, 134, 140, 146, 144, 130, 118, 102, 80, 44], [-196, -180, -174, -164, -148, -132, -150, -150, -144, -136, -130, -116, -160, -162, -168, -172, -180, -192, -204, -218, -234, -250, -260, -270, -268, -262, -246, -232, -220, -206, -194, -188, -176, -188, -74, -84, -102, -114, -128, -130, -122, -108, -104, -98, -100, -96, -76, -76, -68, -68, -60, -54, -42, -34, -36, -40, -46, -46, -50, -54, -46, -26, -24, -18, -18, -20, -20, -22, -30, -34, -42, -40, -30, -24, -12, -12, -2, 4, 8, 12, 6, -8, -10, -2, 90, 94, 104, 112, 126, 134, 134, 144, 132, 116, 100, 82, 86, 70, 66, 64, 62, 66, 74, 92, 88, 120, 108, 130, 140, 154, 160, 152, 152, 142, 126, 108, 94, 170, 178, 172, 172, 172, 174, 182, 194, 196, 194, 192, 192, 204, 214, 220, 224, 224, 212, 212, 246, 252, 248, 248, 246, 244, 238, 234, 230], [-98, -92, -84, -84, -86, -86, -86, -84, -74, -74, -72, -70, -64, -70, -72, -72, -68, -62, -50, -36, -44, -44, -52, -58, -58, -58, -76, -84, -84, -80, -88, -90, -86, -32, -30, -28, -28, -26, -34, -46, -58, -62, -80, -82, -72, -60, -48, -42, -38, -34, -42, -36, -32, -24, -18, -18, -18, -16, -16, -16, -20, -24, -22, -14, -14, -14, -4, 6, 2, -2, -2, 10, 12, 22, 26, 22, 16, 20, 20, 26, 26, 26, 30, 18, 18, 24, 42, 50, 48, 30, 28, 44, 46, 58, 66, 66, 78, 82, 94, 92, 90, 80, 80, 80, 88, 86, 92, 104, 96, 96, 112, 110, 108, 118, 120, 116, 32, 38, 40, 38, 26, 126, 114, 100, 100, 92, 86, 78, 74, 66, 54, 32, 38, 14, 4, -14, -18, -26, -32, -40, -24, -22, -24, -22, -16, -2, 4, 10, 10, 4, -2, -10, -16, 8, 8, 2, -14, -26, -38, -40, -54, -66, -78, -90, -100, -114, -116, -126, -128, -128, -126, -114, -110, -104, -104, -104, -72, -80, -90, -102, -108, -112, -118, -102, -90, -82, -54, -60, -112, -112, -102, -90, -72, -72, -42, -44, -44, -54, -68, -74, -70, -70, -62, -60, -116, -110, 64, 82, 88, 94, 106, 124, 124, 132, 132, 138, 136, 122, 114, 96, 88, 88, 88, 88, 96, 106, 112, 122, 132, 140, 128], [-70, -58, -48, -38, -30, -18, -18, -8, 0, 16, 22, 28, 40, 44, 62, 74, 84, 84, 74, 66, 54, 44, 26, 16, 0, -8, -10, -12, -20, -26, -22, -8, -8, 0, 8, 22, 32, 44, 48, 76, 68, 76, 82, 88, 82, 74, 82, 86, -8, -22, -22, -22, -22, -22, -18, -14, -6, 2, 12, 26, 38, 44, 64, 76, 82, 90, 40, 48, 8, 8, 12, 14, -16, -12, 2, 10, 10, 20, -6, -8, -14, -16, -16, 46, 44, 38, 42, 42, 58, 66, 68, 68, 54, 52, 14, 18, 28, 38, 46, 56, 66, 76, 76, 70, 68, 68, 58, 50, 36, 26, 20, 34, 38, 44, 14, 14, 14, 8, 8, 2, -4, -10, -2, 4, 14, 20, 26, 36, 48, 56, 58, 70, 74, 74, 74, 74, 74, 72, 62, 58, 54, 58, 64, 64, 56, 54, 54, 52, 44, 34, 34, 34, 34, 32, 32, 40, 50, -10, -20, -18, -26, -40, -48, -60, -68, -70, -72, -84, -96, -96, -108, -118, -128, -140, -148, -160, -168, -168, -184, -174, -164, -148, -148, -180, -168, -154, -144, -130, -136, -144, -144, -140, -124, -116, -106, -96, -84, -76, -56, -68, -76, -76, -76, -76, 4, 0, -10, -12, -24, -32, -38, -50, -60, -72, -86, -52, -40, -26, -36, -48, -70, -86, -72, -46, -30, -52, -42, -32, -16, -12, -12, -12, -12, -16, -56, -50, -48, -48, -58, -56, -62, -66, -68, -68, -56, -48, -26, -12, 4, 18, 36, 48, 54, 62, 62, 54, 54, 46, 30, 16, 0, -8, 24, 26, 54, 46, 50, 50, 36, 30, 12, 0, -10, -24, 60, 70, 76, 88, 94, 94, 84, 70, 74, 84, 86, 64, 52, 64, 74, 80, 54, 54, 52, 54, 64, 80, 80, 88, 96, 106, 122, 130, 142, 150, 162, 170, 174, 170, 160, 154, 136, 122, 100, 90, 76, 60, 46, -140, -142, -146, -146, -146, -144, -134, -132, -122, -112, -106, -104, -100, -88, -78, -62, -50, -254], [-78, -78, -80, -80, -80, -76, -70, -62, -50, -50, -42, -28, -32, -40, -80, -80, -80, -84, -92, -102, -116, -124, -130, -132, -122, -114, -110, -126, -140, -144, -144, -146, -154, -162, -186, -194, -218, -228, -220, -224, -210, -198, -184, -176, -164, -186, -200, -202, -184, -170, -156, -148, -142, -126, -110, -110, -98, -94, -76, -68, -64, -72, -56, -54, -74, -72, -64, -60, -52, -40, -26, -16, -6, 2, 12, 14, 18, 20, 20, 14, 12, 4, 2, 6, -2, -24, -20, -8, -14, 0, 0, -10, -16, -36, -48, -56, -72, -66, -66, -62, -58, 4, 18, 32, 40, 52, 62, 76, 78, 70, 70, 82, 84, 88, 84, 80, 96, 104, 120, 130, 144, 156, 150, 134, 108, 106, 98, 90, 102, 114, 128, 138, 144, 148, 156, 158, 168, 174, 198, 204, 186, 164, 166, 156, 184, 168, 194, 198, 208, 220, 232, 230, 218, 200, 152, 158, 170, 190, 206, 222, 226, 162, 168, 184, 196, 196, 196, 174, 162, 142, 124, 116, 100, 90, 94, -34, -26, -26, -12, 6, -6, 16, 28, 42, 34, 44, 44, 64, 70, 70, 86, 86, 68, 70, 86, 20, 34, 42, 58, 58, 42, 30, 10, -4, -28, -34, -12, -10, 4, 12, 14, 8, 26, 32, 34, 26, 10, -2, 2, -22, -16, -8, 10, 42, 24, 30, 30, 30, -24, -24, -8, -6, 4, 4, 8, 22, 22, 26, 28, 30, 48, 48, -30, -38, -38, -40, -40, -30, -30, -14, 0, 56, 54, 60, 60, 60, 60, 60, 60, 48, 44, 40, 40, 32, 30, 16, 46, 38, 20, 4, -10, -10, -28, -44, -62, -84, -100, -120, -148, -170, -174, -164, -178, -190, -170, -148, -126, -116, -94, -70, -66, -56, 36, 56, 58, 52, 42, 64, 72, 88, 108, 130, 128, 114, 134, 142, 150, 134, 118, 92, 70, 72, 88, 100, 102, 94, 72], [-48, -56, -56, -66, -78, -100, -112, -124, -126, -126, -126, -106, -90, -74, -60, -44, -14, 8, 26, 66, 44, 64, 78, 90, 102, 110, 114, 114, 108, 94, 84, 80, 90, 90, 84, 66, 54, 44, 36, 34, 26, -36, -22, -12, -2, 6, -4, -4, -10, -10, -10, -8, -6, -2, 4, 10, 28, 34, 42, 48, 48, 56, 56, 48, 42, 32, 32, 30, 38, 52, 60, 66, 80, 90, 104, 100, 86, 78, 78, 72, 68, 62, 54, 46, 38, 64, 74, 80, 94, 96, 80, 72, 64, 54, -66, -58, -52, -40, -40, -24, -14, -20, -30, -40, -40, -48, -56, -68, -70, 4, 8, 8, -8, -22, -34, -50, -62, -74, -88, -108, -124, -140, -140, -126, -100, -146, -152, -144, -132, -116, -104, -82, -52, -20, 10, -8, -34, -64, 26, 20, 16, 26, 28, 48, 40, 50, 56, 70, 80, 98, 114, 138, 166, 188, 194, 200, 194, 182, 166, 146, 132, 116, 102, 88, 72, 56, 40, 26, 150, 160, 174, 190, 192, -74, -84, -90, -114, -128, -134, -104, -44, -50, -58, -70, -84, -102, -44, -36, -34, -34, 34, 26, 16, 6, 0, 0, 0, 4, 14, 28, 28, 28, 36, -2, -10, -22, -4, -4, -2, 10, 10, 8, 18, 28, 34, 4, 8, 18, 20, 14, 12, 22, -34, -36, -46, -54, -58, -72, -86, -96, -106, -120, -108, -98, -92, -106, -116, -90, -84, -76, -66, -48, -42, -82, -70, -56, -68, -80, -82], [-68, -68, -68, -76, -88, -100, -100, -100, -96, -84, -76, -64, -50, -26, -12, -22, -30, -22, -16, -8, -8, -8, -8, 12, 18, 32, 56, 84, 100, 108, 132, 144, 158, 158, 146, 134, 124, 114, 98, 88, 76, 60, 42, 22, 14, -14, 2, 8, 18, 0, 8, 0, 10, 30, 52, 64, 80, 94, 108, 116, 126, 132, 62, 52, 46, 44, 34, 28, 24, 32, 34, 38, 70, 72, 70, 70, 70, 68, 52, 40, 40, 40, 30, 32, 32, 46, 46, 46, -78, -90, -98, -100, -102, -104, -104, -114, -114, -120, -120, -126, -126, -118, -118, -120, -132, -132, -110, -108, -108, -98, -98, -84, -82, -62, -46, -26, -22, -28, -34, -28, -10, -6, 8, 10, 34, 46, 62, 66, 82, 70, 52, 36, 6, 0, -10, -12, -14, 38, 38, 38, 38, 38, 36, 36, 40, 44, 38, 30, 30, 28, 22, 22, 22, 18, 0, -10, 10, 30, 32, 50, 52, 60, 66, 78, 86, 98, 102, 116, 130, 140, 128, 120, 114, 92, 90, 82, 74, 76, 86, 86, 72, 76, 78, 78, 80, 62, 62, 52, 48, -2, 4, 22, 42, 64, 80, 78, 42, 38, 20, 40, 48, 64, 70, 52, 60, 50, 40, 24, 30, 38, 54, 60, 72, 86, 0, 0, -6, -12, -4, -30, -36, -38, -28, -40, -26, -28, -38, -52, -50, -36, 6, 6, -10, -16, 0, -32, -36, -52, -60, -48, -36, 16, 2, 4, 32, 18, -150], [-56, -68, -88, -98, -112, -114, -116, -110, -106, -90, -76, -58, -44, -26, -8, 10, 26, 46, 48, 66, 68, 76, 82, 86, 88, 88, 84, 68, 44, 32, 30, 30, 50, 50, 34, 26, 20, 0, -6, 4, -10, -8, -24, -22, -34, -36, -50, -62, -4, 12, 18, 12, 22, -2, -18, -36, -40, -40, -60, -60, -68, -70, -66, -62, -48, -44, -36, -26, -6, 10, -76, -80, -66, -62, -46, -46, -42, -24, -24, -60, -56, -64, -46, -38, -38, -38, -50, -72, -88, -64, -80, -94, -92, -86, -70, -70, -58, -38, -14, -4, -6, -28, -48, -66, -56, -40, -20, -2, 26, 42, 46, 46, 24, 22, 22, 40, 32, 52, 64, 66, 56, 42, 28, 26, 28, 28, 26, 16, 16, 12, 8, -24, -10, 0, -2, -16, -26, -32, -30, -20, -14, -24, -32, -2, 6, 16, 24, 8, 4, -68, -60, -58, -48, -64, -64, -60, -54, -50, -48, -54, -62, -64, -60, -56, -70, -70, -60, 54, 52, 46, 46, 46, 46, 62, 66, 74, 76, 64, 56, 48, 48, 48, 60, 64, 58, 60, 66, 74, 70, 54, 40, 58, 58, 72, 72, 62]];
Xcor = Xcor[R];
Ycor = [[-44, -52, -64, -82, -98, -108, -90, -70, -60, -58, -60, -68, -86, -90, -100, -108, -114, -126, -124, -138, -154, -172, -194, -216, -206, -200, -198, -192, -180, -180, -198, -208, -202, -172, -156, -140, -134, -126, -114, -96, -76, -46, -26, 4, 32, 50, 74, 98, 114, 126, 138, 146, 136, 124, 112, 90, 72, 56, 36, 22, 30, 54, 82, 104, 122, 132, 144, 146, 140, 162, 182, 186, 166, 140, 122, 100, 76, 58, 32, 16, 12, 18, 36, 50, 56, 78, 98, 120, 152, 180, 186, 162, 138, 112, 88, 66, 46, 32, 16, -6, -30, -52, 24, 38, 24, 52, 74, 86, 96, 108, 76, 64, -88, -66, -52, -30, -10, 12, -40, 2, 8, 20, -84, -82, -86, -126, -140, -146, -136, -122, -122, -126, -148, -160, -152, -126, -170, -162, -164, -160, -146, -126, -126, -104, -100, -102, -114, -120], [-26, -44, -74, -100, -122, -122, -148, -174, -184, -180, -180, -160, -134, -168, -172, -178, -194, -194, -202, -200, -192, -188, -174, -170, -174, -164, -160, -160, -154, -154, -146, -134, -124, -112, -102, -102, -98, -92, -70, -78, -90, -84, -104, -120, -120, -116, -124, -126, -146, -144, -140, -126, -104, -94, -82, -76, -76, -78, -78, -90, -102, -90, -80, -66, -48, -32, -46, -30, -28, -22, -20, -26, -30, -36, -38, 10, 2, -4, 0, -18, -10, 2, 8, 14, 20, 34, 48, 64, 78, 100, 80, -10, -4, 12, 14, 34, 50, 60, 64, 64, 78, 92, 114, 128, 100, 64, 80, 98, 114, 136, 152, 166, 180, 184, 184, 176, 168, 160, 170, 152, 140, 128, 116, 106, 100, 86, 82, 86, 86, 40, 48, 52, 64, 82, 76, 72, 90, 110, 126, 142, 150, 166, 96, 0, 14, 16, 8, 6, 10, 14, 18, 36, 42, 50, 60, 68, 64, 76, 82, 86, 104, 120, 134, 144, 154, 156, 160, 162, 174, 168, 168, 172, 178, 184, 184, 182, 198, 216, 236, 254, 272, 294, 292, -58, -56, -42, -14, 6, 18, 32, 48, 76, 106, 130, 142, 142, 152, 168, 192, 208, 214, 226, 234, 230, 240, 260, 272, 250, 226, 216, 326, 308, 288, 298, 232, 228, 228, 232, 226, 242, 264, 286, 312, 330, 342, 344, 326, 312, 292, 268, 286, 300, 310, 320, 310, 324, 332, 330, 324, 316, 302, 280, 258, 232, 216, 200, 188, 180, 180, 186, 332, 332, 310, 322, 334, 344, 340, 328, 314, 304, 286, 274, 254, 230, 204, 180, 162, 146, 128, 112, 182, 206, 182], [60, 56, 70, 54, 46, 28, 6, -14, -26, -34, -44, -68, -56, -88, -104, -114, -108, -100, -86, -74, -62, -44, -36, -48, -70, -84, -94, -80, -64, -50, -36, -26, -14, 0, 14, 28, 42, 52, 66, 86, 92, 98, 90, 98, 106, 110, 108, 108, 108, 110, 102, 88, 72, 74, 90, 106, 106, 66, 66, 54, 88, 76, 56, 38, 18, -2, -22, -48, -66, -84, -104, -124, -140, 116, 128, 136, 146, 152, 156, 156, 146, 140, 126, 108, 90, 68, 34, 14, -28, -56, -86, -106, -128, -140, -132], [2, 2, 2, 2, 2, 2, -10, -22, -26, -32, -36, -34, 12, 26, 38, 40, 52, 60, 66, 72, 72, 68, 54, 40, 20, 12, 4, 4, 8, 18, 22, 34, 22, 8, 0, 0, 0, 10, 22, 34, 38, 38, 24, 8, 28, 34, 38, 22, 8, -8, -10, -8, -8, -8, -18, 4, 22, 16, 30, 36, 38, -8, -2, -2, 8, 20, 32, 42, 56, 56, 66, 78, 72, 44, 44, 36, 36, 26, 10, 2, 2, 4, 10, 6, 12, 12, 12, 4, 4, -12, -26, -32, -36, -36, -36, -24, -28, -8, -12, 8, -2, 26, 38, 38, 46, 44, 44, 32, 32, 14, 0, -6, -16, -20, -22, -22, -10, 0, 0, 20, 8, 16, 32, 24, 8, 4, 16, 32, 36, 30, 12, 12, 4, -6, -4, -4, -32, -32, -14, -22, -8, 0, 10, 24, 34, 38], [-32, -32, -28, -6, 6, 18, 28, 40, 52, 70, 78, 92, 104, 112, 118, 130, 140, 140, 140, 140, 128, 118, 116, 116, 122, 136, 140, 134, 124, 118, 124, 136, 140, 132, 122, 112, 102, 88, 78, 68, 52, 36, 24, 2, -8, -4, -4, -4, -16, -28, 6, 20, 30, 42, 54, 68, 84, 98, 96, 110, 118, 126, 136, 136, 126, 116, 110, 112, 118, 128, 138, 138, 124, 120, 134, 142, 140, 108, 96, 84, 72, 54, 40, 40, 30, 86, 78, 78, 72, 84, 46, 50, 62, 78, 82, 88, 88, 96, 100, 112, 122, 122, 134, 144, 142, 134, 128, 128, 132, 148, 148, 134, 128, 128, 138, 146, 86, 96, 110, 120, 132, 110, 98, 84, 74, 62, 50, 38, 24, 14, 8, 8, 6, 6, -8, -20, -32, -48, -56, -48, -58, -72, -82, -96, -104, -106, -114, -106, -94, -86, -78, -78, -78, -116, -122, -122, -122, -122, -124, -134, -134, -134, -136, -130, -122, -120, -108, -110, -96, -88, -78, -78, -86, -92, -112, -106, -86, -78, -74, -78, -70, -62, -64, -58, -58, -58, -80, -72, -54, -38, -28, -34, -36, -54, -94, -104, -118, -120, -116, -100, -96, -102, -102, -94, -94, -94, 8, 6, 0, -6, -14, -22, -34, -42, -54, -58, -70, -80, -80, -74, -66, -74, -80, -92, -100, -100, -98, -88, -84, -38, -22, -2], [-172, -176, -186, -192, -196, -196, -208, -210, -212, -212, -206, -198, -194, -190, -174, -168, -168, -154, -144, -142, -150, -162, -164, -170, -172, -172, -162, -150, -158, -180, -170, -144, -140, -148, -160, -160, -152, -148, -154, -142, -138, -116, -106, -94, -88, -96, -104, -104, -136, -136, -122, -104, -94, -76, -76, -58, -52, -42, -42, -54, -54, -58, -64, -64, -72, -72, -50, -50, -78, -86, -90, -80, -112, -116, -116, -102, -88, -86, -72, -80, -84, -98, -104, -92, -106, -118, -128, -138, -138, -124, -110, -96, -94, -104, -34, -24, -16, -16, -16, -16, -26, -38, -52, -54, -42, -34, -26, -26, -26, -26, -32, 8, 2, -10, -10, -16, -24, -16, -6, 0, 4, 10, 14, 16, 26, 22, 30, 24, 38, 38, 30, 28, 24, 40, 54, 66, 74, 82, 88, 84, 74, 64, 60, 50, 46, 40, 68, 80, 88, 88, 78, 66, 52, 38, 32, 30, 30, 16, 16, 28, 40, 52, 64, 72, 78, 84, 86, 96, 100, 108, 118, 124, 132, 134, 142, 148, 154, 158, 168, 168, 166, 164, 160, 178, 184, 182, 178, 174, 180, 186, 200, 192, 194, 182, 182, 170, 174, 182, 178, 164, 152, 148, 138, 132, 70, 80, 96, 106, 118, 126, 132, 122, 118, 118, 116, 90, 104, 108, 124, 118, 110, 102, 134, 134, 128, 150, 150, 150, 150, 162, 172, 190, 204, 204, 208, 200, 180, 168, 168, 214, 214, 226, 232, 246, 254, 254, 260, 260, 260, 258, 248, 238, 228, 212, 196, 188, 178, 166, 170, 172, 176, 180, 162, 164, 92, 106, 108, 126, 136, 146, 160, 158, 152, 142, 102, 106, 114, 122, 136, 142, 152, 156, 146, 142, 134, 154, 158, 140, 130, 118, 122, 134, 148, 152, 182, 178, 164, 164, 158, 144, 132, 140, 140, 146, 148, 162, 186, 200, 208, 222, 232, 238, 246, 246, 246, 244, 244, 122, 106, 98, 86, 74, 66, 66, 48, 38, 28, 28, 46, 52, 52, 60, 58, 58, -358, -358], [-14, -24, -32, -44, -58, -70, -78, -84, -96, -116, -128, -116, -102, -100, -86, -100, -112, -126, -146, -158, -158, -150, -136, -122, -110, -110, -96, -96, -96, -104, -116, -130, -130, -134, -134, -120, -110, -118, -128, -146, -150, -150, -154, -162, -162, -176, -176, -186, -192, -186, -170, -160, -160, -166, -176, -188, -190, -196, -192, -170, -154, -180, -136, -130, 2, 14, 20, 28, 20, 16, 6, 6, 14, 22, 26, 34, 50, 64, 78, 82, 72, 66, 80, 86, 60, 40, 30, 18, 24, 92, 108, 124, 124, 124, 112, 106, 88, 80, 58, 46, 36, 114, 114, 114, 110, 108, 98, 86, 70, 52, 42, 42, 30, 18, 6, -6, -6, -4, -4, -18, -28, -32, -42, -44, -44, -30, -18, 20, 20, 20, 8, 2, 8, 24, 32, 48, 54, 66, 64, 50, 48, 38, 28, 14, 12, 12, 20, 26, 38, 38, 38, 20, 8, 8, -14, -10, -10, -10, -8, -8, 12, -24, -30, -38, -26, -42, -56, -64, -64, -74, -80, -90, -90, -80, -58, -132, -144, -154, -158, -146, -146, -160, -166, -154, -154, -152, -132, -118, -122, -140, -116, -104, -78, -88, -94, -78, -82, -90, -86, -68, -68, -60, -60, -78, -90, -98, -96, -116, -124, -112, -84, -76, -76, -60, -48, -40, -40, -44, -56, 6, -2, -10, -14, 16, -2, 34, 58, 12, -34, -20, -14, -24, -24, -10, -26, -28, -16, -36, -20, -10, -22, -34, -66, -48, -32, -18, 2, -58, -40, -40, -40, -40, -58, -36, -16, 6, 24, 42, 62, 54, 46, 64, 82, 78, 64, 76, 114, 132, 146, 140, 132, 146, 152, 158, 164, 168, 182, 182, 184, 188, 180, 172, 184, 176, 160, 154, 154, 154, 154, 140, 136, 118, 134, 134, 144, 160, 166, 174, 180, 186, 200, 200, 184, 170, 198, 196, 182, 166, 166, 166, 166, 158, 154, 146, 136, 128, 118, 108], [62, 44, 28, 18, 12, -10, -20, -42, -68, -92, -122, -146, -168, -182, -194, -200, -204, -204, -202, -196, -196, -190, -174, -164, -148, -126, -110, -84, -60, -44, -30, -12, 4, 16, 28, 40, 44, 50, 50, 58, 72, 64, 64, 64, 64, 72, 82, 100, 104, 130, 138, 148, 148, 170, 184, 190, 190, 200, 200, 192, 182, 172, 152, 142, 140, 122, 110, 100, 104, 106, 94, 84, 82, 82, 80, 68, 68, 68, 58, 58, 70, 78, 90, 74, 64, 146, 140, 132, 118, 106, 106, 118, 126, 140, 112, 110, 106, 110, 116, 116, 86, 98, 98, 98, 88, 80, 96, 102, 108, 202, 210, 228, 224, 210, 210, 208, 202, 198, 192, 186, 186, 186, 204, 206, 204, 212, 226, 238, 250, 256, 260, 262, 264, 264, 252, 252, 264, 264, 246, 230, 210, 224, 208, 212, 222, 226, 226, 224, 224, 224, 220, 216, 218, 220, 238, 252, 262, 276, 284, 284, 284, 282, 282, 276, 268, 266, 260, 248, 238, 238, 240, 244, 256, -196, -200, -202, -208, -208, -210, -210, -202, -212, -226, -236, -246, -258, -260, -242, -230, -212, -14, -10, -10, -26, -48, -60, -86, -102, -108, -94, -76, -52, -30, -102, -114, -136, -154, -136, -120, -120, -136, -158, -152, -144, -134, -84, -68, -64, -86, -92, -102, -98, 12, 2, -18, -28, -38, -48, -58, -60, -72, -58, -56, -54, -42, -42, -42, -34, -22, -10, 2, 10, 18, -30, -22, -22, -38, -42, -50, -40], [-32, -44, -58, -70, -82, -88, -108, -124, -140, -126, -108, -98, -106, -110, -110, -116, -124, -134, -142, -156, -176, -192, -210, -230, -238, -242, -242, -242, -216, -228, -246, -248, -232, -212, -196, -196, -192, -188, -178, -162, -148, -140, -136, -136, -136, -136, -128, -122, -122, -122, -114, -102, -102, -110, -110, -120, -134, -144, -156, -166, -172, -184, -258, -268, -278, -298, -286, -272, -248, -250, -266, -274, -118, -96, -80, -62, -40, -30, -16, -14, -32, -52, -72, -92, -104, -66, -90, -108, -22, -18, 10, 30, 48, 58, 72, 86, 108, 126, 148, 168, 184, 184, 168, 194, 194, 184, 146, 130, 108, 94, 68, 50, 32, 6, -6, -22, -34, -2, 16, 32, 52, 58, 70, 78, 120, 140, 150, 164, 164, 148, 120, 106, 54, 30, 2, -8, 16, -12, 10, 34, 58, 82, 116, 160, 190, 204, 210, 210, 186, 154, 118, 92, 58, 38, -2, -20, 24, 220, 226, 0, 24, 36, 62, 86, 102, 122, 148, 168, 188, 184, 162, 146, 124, 88, 66, 38, 10, -16, -34, -46, -64, -84, -100, -112, -126, 26, 10, -2, -14, -198, -186, -190, -188, -188, -182, -162, -142, -152, -152, -162, -172, -156, -152, -168, -158, -162, -160, -156, -170, -180, -200, -200, -200, -188, -48, -56, -56, -56, -50, -50, -50, -60, -56, -64, -64, -76, -78, -78, -66, -64, -70, -80, -84, -72, -64, -96, -108, -102, -98, -90, -98, -90, -96, -106, -102, -100, -366, -358], [10, 6, -4, -20, -36, -52, -66, -88, -100, -116, -130, -130, -134, -134, -148, -154, -156, -156, -140, -138, -114, -94, -74, -54, -28, -2, 18, 32, 32, 10, -8, -34, -54, -64, 10, 12, 16, 14, 2, -14, 0, -16, -4, -26, 0, -14, 12, -8, 2, 14, 28, 54, 48, 70, 68, 56, 44, 36, 36, 46, 52, 66, 76, 78, 88, 88, 96, 104, 104, 104, 82, 100, 112, 126, 124, 116, 124, 116, 106, 134, 156, 144, 166, 172, 182, 194, 192, 204, 208, 196, 220, 220, 228, 232, 228, 220, 206, 206, 204, 192, 176, 200, 210, 238, 238, 238, 238, 240, 240, 232, 220, 200, 200, 184, 166, 204, 166, 168, 166, 156, 156, 150, 136, 146, 154, 138, 122, 110, 100, 80, 70, 30, 30, 30, 26, 26, 28, -108, -108, -108, -108, -108, -108, -106, -104, -102, -104, -104, -108, -68, -70, -72, -80, -82, -74, -64, -78, -70, -62, -56, -56, -66, -68, -68, -62, -78, -64, 14, 14, 4, -10, -12, -30, -48, -62, -62, -38, -22, -10, -4, -18, -42, -44, -30, -6, 6, -12, -28, -48, -44, -2, 12, -2, -26, -36, -46, -44]];
Ycor = Ycor[R];
xpos = Xcor[e];
ypos = Ycor[e];
_root.Fade(mc5, 10);
}
easeDone = false;
};

flaps
%Europe/Berlin %925 %2005, 22:12
is het ook mogelijk om het vuurwerk te doen "afgaan" zonder dat men moet klikken met de muis?
bv door setInterval(ignite,2000)

mijn code heb ik al wat veranderd, omdat gij ook keek naar de waarde van de muis.

var colors:Array = [0xFF0000, 0x0000FF];
this.onMouseDown = function(){
//als men klikt moet het vuurwerk afschieten
this.ignite();
}

var root:MovieClip = this;
var depth:Number = 0;
//de snelheid van de bolletjes
var speed:Number = 5;
//hoe snel de alpha uitfade
var alphaFade:Number = 5;

//het minimum aantal nodes
var minNodes:Number = 30;
//het maximum aantal nodes
var maxNodes:Number = 40;
// het verschil
var diffNodes:Number = maxNodes - minNodes;

//minimum straal
var minStraal:Number = 100;
//maximum straal
var maxStraal:Number = 250;
//verschil
var diffStraal:Number = maxStraal - minStraal;

function ignite():Void
{
//eerst een nieuwe movieclip aanmaken
var mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("node"+depth, depth++);
//de kleur instellen op een willekeurig element uit de colors array
mc.kleur = colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)];
//linestyle met de juistgemaakte kleur
mc.lineStyle(3, mc.kleur, 100);
//een stip tekenen. Omdat de grootte van de lijn 6 is, lijkt het op een bol
mc.lineTo(0,1);
//snelheid meegeven
mc.speed = speed;
//hij moet beginnen op dezelfde x positie als je klikt
mc._x = Math.ceil(Math.random()*550);
// de y moet nog onder het scherm blijven
mc._y = 700;
//dit is de y waar hij naartoe moet
mc.y = Math.ceil(Math.random()*400);
//en dan wordt de mc naar boven geschoten door deze prototype
mc.launch();
}
MovieClip.prototype.launch = function()
{
this.onEnterFrame = function(){
//easing
this._y += (this.y - this._y)/this.speed;
//als hij op 3 pixels van z'n doel zit...
if(Math.abs(this._y - this.y) < 3){
//ontploffen
this.explode();
//en de oEF verwijderen zodat de movie niet vertraagd
}
}
}
MovieClip.prototype.explode = function()
{
//this -> hoofdnode, en die moet verwijderen, dus maken we hem gewoon leeg
this.clear();
//dit is het aantal nodes (een node = bolletje) dat er zullen verschijnen
var nodes:Number = Math.floor(Math.random()*diffNodes)+minNodes;
//voor elk van die nodes moeten we een reeks acties ondernemen, dus staan ze in een for loop
for(var i=0; i<nodes; i++){
//nieuwe mc aanmaken
var mc:MovieClip = root.createEmptyMovieClip("node"+depth, depth++);
//kleur instellen
mc.kleur = this.kleur;
//node tekenen
mc.lineStyle(2, mc.kleur, 100);
mc.lineTo(0,1);
// de _x is dezelfde als die van this._x; ze beginnen immers allemaal van dezelfde plaats
mc._x = this._x;
//idem voor y
mc._y = this._y;

//hier begint de "echte wiskunde". Eerst moetten we een willekeurige hoek hebben
mc.angle = Math.random()*360;
//dan een afstand
mc.radius = (Math.random()*diffStraal)+minStraal;
//hier wordt aan de mc een x en een y gegeven die ze zullen gebruiken om elke
//frame van plaats te veranderen. Door middel van cos en sin kan je dit doen.
//cos en sin geven een getal tussen 0 en 1 terug, dus moet je ze ook nog vermeningvuldigen
//met de straal (radius)
mc.x = mc._x + Math.cos(mc.angle) * mc.radius;
mc.y = mc._y + Math.sin(mc.angle) * mc.radius;
//en dan de mc laten easen naar zijn doel positie
mc.ease();
}
}
MovieClip.prototype.ease = function()
{
this.onEnterFrame = function(){
//easing op x en y as
this._y += (this.y - this._y)/speed;
this._x += (this.x - this._x)/speed;
//alpha op elke frame naar beneden laten gaan
this._alpha -= alphaFade;
if(Math.abs(this._y - this.y) < 1 && Math.abs(this._x - this.x) < 1) {
//als hij op z'n positie is aangekomen -> onEnterFrame verwijderen; evenals MC
this.removeMovieClip();
}
}
}

ik heb dus de regel

this.onMouseDown = function(){
//als men klikt moet het vuurwerk afschieten
this.ignite();
}
proberen vervangen door

setInterval(ignite, 2000)

maar dit werkt dus niet é :(

mknol
%Europe/Berlin %415 %2005, 09:57
is dit ook ACTIONscript? http://www.show-my.info/SER/holidays/nl/
het ziet er heel echt uit namelijk..

Dauntless
%Europe/Berlin %472 %2005, 11:20
Is geen AS denk ik. Dat lijkt me een After Effects effectje of zo... Nu met Flash 8 is dat tamelijk 'eenvoudig' te integreren.

Tommyfied
%Europe/Berlin %549 %2005, 13:11
Volgens mij kun je dat ook nog wel met alleen flash doen ... zo'n particle is wel te maken met alle effecten van Flash 8 ... het probleem is om die explosie mooi te krijgen, maar ik heb wel vaker absurde dingen gezien met alleen Flash i.c.m. gekke wiskundige formules.

kH_
%Europe/Berlin %953 %2006, 22:52
Zoals beloofd, hier een vuurwerkje van mij. Ik heb er een behoorlijke rotzooi van gemaakt en het is ****** traag (zelfs op een snel systeem :P), maarja...ik wilde het wel eventjes laten zien.

Die website bestaat niet meer ;)

Nou ja, moet je em zelf maar in Flash bekijken.

Oh ja, doe er mee wat je wilt...pas het aan, verwijder het, doe ideeen op ofzo....haat het....het boeit mij allemaal dus niet wat je er mee doet :D.

Cowerd
%Europe/Berlin %957 %2006, 22:58
sexy!!!!!:D

Jordy
%Europe/Berlin %458 %2006, 11:00
woow f#cking nice!!!! damn.

Hier ga ik heel veel op klikken :D, vette geluidjes enz

kH_
%Europe/Berlin %763 %2006, 18:18
Een paar toch wel grappige zaken over het vuurwerkje:

- Het 'scherm' is in realiteit tweemaal zo klein. Door de _xscale en _yscale aan te passen van
de MC, waarin het BitmapData object is gekoppeld realiseer je dit.
- Iedere particle wordt ook uit de Array gegooid, wanneer hij 'dood' is. De manier die ik hiervoor
heb gebruikt is heel simpel en toch snel:
1. Bewaar attributen van laatste particle in array
2. Doe een pop
3. Stel attributen van 'dode' particle in op de bewaarde attributen

Op die manier heb je hem snel verwijderd :)

Kijk trouwens NIET op welke lelijke manier ik voor ieder soort particle (een gewone, 1 met een MC eraan en een Mortier (speciale MC particle)) een aparte array heb gemaakt. Dat was
even snel een noodgreepje ;)

Ik wilde trouwens ff een linkedlistje maken voor de particles, maar omdat ik dit ding gisteravond heb gebouwd had ik daar geen zin meer in.

Als je je afvraagt hoe ik aan al die waarden kom voor de kleuren e.d.

Gewoon een beetje pielen met die waarden totdat het wat lijkt :D

Ik moet zeggen dat ik totaal niet onder de indruk ben van de rendering-capaciteit binnen Flash 8. Als ik een particle-systeem maak in OpenGL (wat Flash ook gebruikt btw!!), dan ben ik in staat om met een redelijk traag systeem toch met 60 FPS een duizendtal particles te renderen. Nu heeft Flash al moeite met een slordige 150 particles....helaas :(

Optimalisatie-stappen:

- Weg met al die Math.random() instructies en sinus/cosinus verhaaltjes. Gewoon vooraf enorme arrays maken gevuld met die waarden en hier simpel naar verwijzen.
- Zoveel mogelijk functie-aanroepen wegknikkeren en ipv hiervan inline de code planten. Ziet er niet uit, niet onderhoudbaar maar het levert een snelheidswinst op waar je u tegen zegt.....en zeg nou zelf....daar moet je toch een vrij hoge prijs voor betalen ;)

Nordin
%Europe/Berlin %864 %2007, 20:45
Hallo iedereen,

Ik heb net het vuurwerkscriptje van kH_ bekeken en vind het wel wat.
Alleen mijn idee was om er een ander achtergrondje achter te zetten. Gewoon een plaatje invoegen en plaatsen dacht ik maar helaas werkt dat niet, hij blijft zijn zwarte achtergrond behouden. Ik ben niet zo goed met flash (en al helemaal niet met AS) dus misschien is het iets simpels, ik heb al wel gekeken of ik iets zag wat op de achtergrond leek maar kon het niet vinden.

Hopelijk kan iemand me even helpen als niet al teveel moeite is.

Mvg

sh15ter
%Europe/Berlin %675 %2008, 16:12
Knap gedaan, bedankt!

digitalecartoons
%Europe/Berlin %671 %2008, 17:07
Hier mijn vuurwerk-ontwerpje. De omhoog schietende pijl en 'explosie' is samen 1 movieclip. Daarvan heb ik er drie naast elkaar geplaatst. In de actionscript zit dan nog een stukje dat elke clip steeds een random kleur krijgt. De spetters krijgen ook steeds random richtingen zodat elke vuurpijl anders explodeert.

http://www.swfupload.com/view/118788.htm

xWouterx
%Europe/Berlin %030 %2008, 01:43
Heb ook vlug eens iets gemaakt:
http://users.pandora.be/Jinx-/firework/