PDA

Volledige versie bekijken : onRelease() van mc werkt niet....

gbolssens
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
Hi allemaal,

Ik heb een aantal thumbnails (16; 4 rijen , 4 kolommen) die elk een eigen onRelease eventhandler hebben, zodanig dat elke thumbnail een ander commando kan uitvoeren als erop geklikt wordt.

Nu wil ik dat, als je erop klikt, er dan in een andere grote mc (die boven de thumbnails moet worden weergegeven) een foto geladen wordt. Dit lukt, maar die grote mc heeft ook een onRelease() die vreemd genoeg niet aangeroepen wordt als ik erop klik. Die zou zichzelf moeten sluiten als je erop klikt, maar dat werkt niet; zelfs een trace() geeft hij niet weer. Ik krijg alleen een handjescursor als ik boven het gebied kom waar er een thumbnail onder de grote mc staat, maar dat was nou net niet de bedoeling.

Ik zou dus willen weten hoe het komt dat de onrelease() van een bepaalde mc niet werkt.
dit is de event handler van de thumbnails (zit in een dubbele geneste for-lus met i en j)

_root.overzicht_mc.slides["blok"+i]["tn"+j].onRelease = function()
{
var pointer_i = this.temp_i;
var pointer_j = this.temp_j;
var locatie = "./"+_global.clickedDir+"/"+String(this.temp_j+(16*(this.temp_i-1))) + ".jpg";
_root.navBigPic_mc.enabled = true;
_root.navBigPic_mc.visible = true;
var targetMovie = _root.navBigPic_mc;
JPGloaderMainPicNavMode(locatie,targetMovie); //zelf geschreven functie om JPG in te laden
_root.navBigPic_mc.swapDepths(_root.navBigPic_mc.g etNextHighestDepth());

}

de onRelease()-event handler van de grote mc is zo opgemaakt en werkt dus niet:

_root.navBigPic_mc.onRelease = function() // added
{

this.enabled = false;
this.visible = false;

}

kan iemand me hiermee helpen?
't is vast iets stoms, maar ik vind het niet.

thx,
GB

meester
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:04
_root.navBigPic_mc.swapDepths(_root.navBigPic_mc.g etNextHighestDepth());

daar zit ieder geval een foutje

gbolssens
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:09
daar zit ieder geval een foutje

Thx voor je reply, meester.

Die regel hoeft er eigenlijk niet bij. Ik dacht dat het iets met depths te maken had, maar ik heb die mc als lege mc al in de authoring-env. neergeplant op een layer die boven de rest verschijnt, dus daar ligt het niet aan denk ik.

vr.gr.
GB

Xanthos
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:12
hej

hetgeen ik momenteel als enige verkeerd zie is twee keer this.visible = true/false
terwijl dit this._visible = true/false moet zijn.

Xanthos
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
excuseer, kheb net zelf this.visible even getest en gaat blijkbaar ook.
Weeral iets bijgeleerd. :p

gbolssens
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:32
excuseer, kheb net zelf this.visible even getest en gaat blijkbaar ook.
Weeral iets bijgeleerd. :p

Euhhh, dito. :p

Flash hilight-te het in m'n code dus ik dacht dat het OK was, maar volgens de help moet het inderdaad ._visible zijn.

Ik heb het btw veranderd, maar het werkt dus nog steeds niet :(.

I.i.g. bedankt voor je reply, Xanthos

greetz,
GB

Dauntless
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
Heb je nu geen 2 onReleases over elkaar...? Want dat gaat/kan/mag natuurlijk niet...

gbolssens
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
Heb je nu geen 2 onReleases over elkaar...? Want dat gaat/kan/mag natuurlijk niet...

Hi Dauntless,

Wat bedoel je precies met "2 onReleases over elkaar"?

grtz,
GB

Dauntless
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
Je hebt bv een mc: mc1. Daar staat een onRelease op. In mc1 zit een mc2. Op die mc2 zit ook een release. Nu zal alleen mc1's release triggeren...

Larsvu
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Dat je twee keer een onrelease over het zelfde clipje gooit. Dus
clip.onRelease = function(){
gedoe
}
clip.onRelease = function(){
ander gedoe
}

je bent wel snel Daunt ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
Die overschrijven elkaar... Bij mijn geval wordt er gewoon maar 1 aangeroepen, maar bestaan ze in principe nog alletwee...

gbolssens
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:56
Je hebt bv een mc: mc1. Daar staat een onRelease op. In mc1 zit een mc2. Op die mc2 zit ook een release. Nu zal alleen mc1's release triggeren...

de mc1 en mc2 zitten bij mijn app. compleet ergens anders, dus niet genest in elkaar. Zou er dan toch een prioriteitsprobleem kunnen zijn?

greetz,
GB

Dauntless
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
JPGloaderMainPicNavMode(locatie,targetMovie); //zelf geschreven functie om JPG in te laden
Dan ga ik er toch van uit dat die ingelade mc in de _root.navBigPic_mc geladen wordt? En daar heb je dan al een onRelease op...

gbolssens
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
Dan ga ik er toch van uit dat die ingelade mc in de _root.navBigPic_mc geladen wordt? En daar heb je dan al een onRelease op...

er wordt geen mc ingeladen maar een JPG. De onRelease zit op _root.navBigPic_mc (zie ook code in 1e post)

greetz,
GB

Dauntless
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
Ja, ok, er wordt een jpg in geladen... Maar waar? :p

gbolssens
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:15
Ja, ok, er wordt een jpg in geladen... Maar waar? :p

in die movieclip met een MovieClipLoader object. Ik zal ff de functie JPGloaderMainPicNavMode() posten:

function JPGloaderMainPicNavMode(path,mc)
{
var theListener:Object = new Object();
theListener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip)
{
target_mc._x = (777 - target_mc._width)/2;
target_mc._y = 20;
//trace("j: "+j+" ; x:"+target_mc._x+" ; y:"+target_mc._x);
}

var myLoader_mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
myLoader_mcl.addListener(theListener);
myLoader_mcl.loadClip(path,mc);

}

Dauntless
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
Dan laad je toch nog altijd de JPG in in de _root.navBigPic_mc ?

gbolssens
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:36
Dan laad je toch nog altijd de JPG in in de _root.navBigPic_mc ?

Correct, dus heeft _root.navBigPic_mc toch maar één onRelease() callback, en geen 2 zoals jij zei?

Dauntless
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
Ah crap! Sorry! :D 1 zinnetje verkeerd gelezen en dan krijg je dit :I .

Andere mogelijkheid: staan die mc's over elkaar? (Zou een hitTest true geven ?). Want dan lukt het ook weer niet...

gbolssens
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:52
Ah crap! Sorry! :D 1 zinnetje verkeerd gelezen en dan krijg je dit :I .

Andere mogelijkheid: staan die mc's over elkaar? (Zou een hitTest true geven ?). Want dan lukt het ook weer niet...

Ze staan idd over elkaar, en een hitTest zou dus idd "true" returnen. Is dat een probleem??

greetz,
GB

P.S. Ik probeer je ff te pakken te krijgen op MSN, dat is sneller.

gbolssens
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:40
ok, de finale uitslag van het MSN gesprek met Dauntless is als volgt:

Ik heb de onRelease() callback van de full-size foto binnen een _root.onEnterFrame moeten zetten, anders moest ik eerst op een andere knop klikken voordat'ie gedefiniëerd werd (nee, ook niet aan het begin van m'n eerste frame). Da's niet echt efficiënt, maar het werkt wel.

Toen heb ik ook van de mc met de thumbnails de ._visible op false gezet, zodat die niet meer in de weg konden zitten.

problem solved.

Bedankt aan iedereen.

greetz,
GB