Volledige versie bekijken : as in loadmovie
Fatty Owl
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
ik snap niet veel van loadmovie, alleen de basis. dus waarom, als ik loadmovie doe, werkt as in de geladen movie niet?
behived
%Europe/Berlin %488 %2005, 12:43
as in de geladen movie werkt wel, je moet alleen opletten met je paden...
_root. is de _root van de basis swf, niet meer die van de ingeladen swf. Je kan dan beter werken met _parent om naar de juiste locatie te verwijzen
Fatty Owl
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:52
ja, dat weet ik maar als ik een swf in een lege movieclip laad, werkt die swf zijn as niet.
want in het begin heb je drie buttons, waaruit je kan kiezen. ze hebben alledrie een onrelease function. als ik deze movie test in de oorspronkelijke swf werken deze, maar als ik hem test als hij in een andere swf geload is werkt hij niet (misschien te maken met een button die onder de geladen swf staat en actief is?en hoe kan ik deze button trouwens deactiveren). als mijn uitleg een beetje verwarrend is pas ik hem wel even aan(zeg het dan).
gbolssens
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
ja, dat weet ik maar als ik een swf in een lege movieclip laad, werkt die swf zijn as niet.
want in het begin heb je drie buttons, waaruit je kan kiezen. ze hebben alledrie een onrelease function. als ik deze movie test in de oorspronkelijke swf werken deze, maar als ik hem test als hij in een andere swf geload is werkt hij niet (misschien te maken met een button die onder de geladen swf staat en actief is?en hoe kan ik deze button trouwens deactiveren). als mijn uitleg een beetje verwarrend is pas ik hem wel even aan(zeg het dan).
deactiveren is met
mc._enabled = false;
greetz,
GB
Flasher
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
deactiveren is met
mc._enabled = false;
greetz,
GB
mc.enabled = false;
enabled heeft geen _
gbolssens
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:36
mc.enabled = false;
enabled heeft geen _
sorry, ik haalde 'm door elkaar met ._visible die ik ook op zijn beurt wel eens door elkaar durf te smijten met de .visible property (zonder _) van een UI-component.
wat verwarrend allemaal. :p
anyhow, het is wel zo dat als je mc._visible doet dat 'ie dan ook tegelijk disabled is. onRelease callbacks die je eraan toewees doen het dan niet meer. Da's mar goed ook, anders kun je op buttons klikken die je niet kan zien :confused:
greetz,
GB
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.