PDA

Volledige versie bekijken : Preload Probleem

Basdeboer
%Europe/Berlin %831 %2006, 20:57
Ik ben geen totale noob op gebied van AS maar kom er echt even niet uit, snap niet waarom het niet werkt.

De Preloader is gewoon onzichtbaar, krijg helemaal niks in beeld.
Hij preload namelijk wel want als ik simulate download doe krijg ik die trace("test") netjes terug maar ik zie die preloader gewoon niet.

Situatie:

http://www.basdeboer.com/DPZ/flash.jpg

Code Frame1:
bytes_loaded = Math.round(_parent.getBytesLoaded());
bytes_total = Math.round(_parent.getBytesTotal());
getPercent = bytes_loaded/bytes_total;
loadbar._width = getPercent*100;
if (bytes_loaded == bytes_total) {
this.gotoAndPlay(3);
trace ("test")
}

stop();

Code Frame2:

gotoAndPlay(1);

Icemar
%Europe/Berlin %834 %2006, 21:01
het kan zijn dat je file zo klein is dat je eigenlijk momenteel geen preloader nodig heb
hoe groot is de file die hij moet laden??

Basdeboer
%Europe/Berlin %837 %2006, 21:06
Dat is het niet, de swf is 245kb.

Het kan wellicht aan mijn opbouw liggen maar dat lijkt me heel sterk.

matzo
%Europe/Berlin %844 %2006, 21:15
test de movie met crtl+enter, ga naar het menu'tje view>Download Settings>neem daar even het laagste, weer naar view, klik op bandwith profiler(zodat hij aan staat, niet uitzetten als hij al aanstaat), ctrl-enter weer. zie je dan een wit scherm, of de preloader, of toch direct de film?

Basdeboer
%Europe/Berlin %849 %2006, 21:23
test de movie met crtl+enter, ga naar het menu'tje view>Download Settings>neem daar even het laagste, weer naar view, klik op bandwith profiler(zodat hij aan staat, niet uitzetten als hij al aanstaat), ctrl-enter weer. zie je dan een wit scherm, of de preloader, of toch direct de film?

Denk dat je niet goed hebt gelezen ;)
Dat heb ik al gedaan, en hij preload gewoon eerst alleen ik zie helemaal niks in beeld....
Instancenames etc. staan 100% zeker goed.

Laiverd
%Europe/Berlin %869 %2006, 21:52
Op het eerste frame een stop() zetten lijkt me niet zo handig ;) En waar staat die loadbar eigenlijk? Die moet er zeker op frame 1 en 2 wel zijn; check gelijk ook even of de instancename wel klopt.

John

Basdeboer
%Europe/Berlin %876 %2006, 22:01
Op het eerste frame een stop() zetten lijkt me niet zo handig ;) En waar staat die loadbar eigenlijk? Die moet er zeker op frame 1 en 2 wel zijn; check gelijk ook even of de instancename wel klopt.

John

Met en zonder stop maakt niks uit, al geprobeerd...instance klopt ook gewoon.
Het hele zooitje staat in een movieclip op de root zoals je op het plaatje kan zien maar dat hoeft niks uit te maken.

Je zou zeggen, bouw die preloader op de root en preload die holder maar dat is niet de bedoeling met mijn ontwerp.

matzo
%Europe/Berlin %876 %2006, 22:02
Denk dat je niet goed hebt gelezen ;)
Dat heb ik al gedaan, en hij preload gewoon eerst alleen ik zie helemaal niks in beeld....
Instancenames etc. staan 100% zeker goed.
Je zegt dat je simulatedownload, echter niet dat je de downloadsnelheid aanpast, dat durven mensen wel eens te vergeten. ;)

Laiverd
%Europe/Berlin %894 %2006, 22:27
Zet de boel dan maar eens online.

Folkert
%Europe/Berlin %918 %2006, 23:02
wel als je code op frame 1 staat dan vraag ik me af welke _parent je hier verwijst ;)

bytes_loaded = Math.round(_parent.getBytesLoaded());
bytes_total = Math.round(_parent.getBytesTotal());

Basdeboer
%Europe/Berlin %933 %2006, 23:23
Daar wacht ik liever even mee, niet dat ik niet geholpen wil worden maar ik post het liever (nog) niet.

Het is ook zo dat er helemaal niks te zien is wat er op dat frame staat.
Als ik een blokje erbij teken zie je die ook niet, hij laat helemaal niks op dat frame zien op één of andere manier.

Dat is dus het probleem, ik denk eigenlijk dat die preloader misschien wel loopt maar hij gewoon niet te zien is.

VVP
%Europe/Berlin %935 %2006, 23:27
Daar wacht ik liever even mee, niet dat ik niet geholpen wil worden maar ik post het liever (nog) niet.

Het is ook zo dat er helemaal niks te zien is wat er op dat frame staat.
Als ik een blokje erbij teken zie je die ook niet, hij laat helemaal niks op dat frame zien op één of andere manier.

Dat is dus het probleem, ik denk eigenlijk dat die preloader misschien wel loopt maar hij gewoon niet te zien is.

copy dan je frames en zet het in een nieuwe document met bijv een groot nummer zet het online en post het..

Basdeboer
%Europe/Berlin %978 %2006, 00:29
Ok, beetje wazig dat ik dat zelf niet bedacht, hele nacht zitten ontwerpen dus val bijna om :)

Hier de leeggehaalde FLA. , heb er even een mp3 ingezet.

Basdeboer
%Europe/Berlin %886 %2006, 22:15
Heb er weer even mee lopen kloten maar blijf het houden, ook in een nieuw bestand.
Echt niemand een idee ?

Basdeboer
%Europe/Berlin %709 %2006, 18:02
Niemand ?

BernardV
%Europe/Berlin %722 %2006, 18:20
De Preloader die je hebt staat in de holder, dat gaat niet werken, omdat de holder pas geinitaliseerd wordt wanneer de SWF geladen is.
Dus zet je preloader op de main timeline..