PDA

Volledige versie bekijken : Kleurinstellingen photoshop CS

theflush2
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:25
Ik heb photoshop CS geinstalleerd en het blijkt dat de kleuren in photoshop anders zijn dan in een webbrowser. Wanneer ik een afbeelding van een website naar photoshop kopieer dan wordt de afbeelding veel groener weergegeven.
Wanneer ik deze groene afbeelding op wil slaan voor web dan is hij ineens weer veel blauwer.

Weet iemand de juiste kleurinstellingen voor photoshop cs op windows xp?!
Ik heb namelijk van alles al geprobeerd maar ik krijg de kleuren in photoshop niet synchroon met de browser.

mech7
%Europe/Berlin %538 %2005, 13:56
Ja ik had dat probleem toevallig ook gister, ik heb de kleuren toen op die van mijn monitor gezet, en nu werkt het weer ok...

ALs je doc opent dan kan je bij advanced de Color profile kiezen, en dan ff kijken of ze goed staan :D bij mij staat dus ook apart true color progje voor me monitor en die slaat dat ergens op dat je die ook kan kiezen, maar is niet altijd zo. :D

Neon
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:12
Je internet explorer gebruik je kleurinstelling die je ingesteld hebt op je monitor.
Hij gebruikt dus eigenlijk geen kleurinstelling ;)
Maar in photoshop staat deze waarschijnlijk wel op een RGB of CMYK profiel.
Of je zet je kleurbeheer uit in photoshop of je zet de kleurprofiel op die van je beeldscherm.
Dan moet het wel redelijk opgelost zijn dacht ik ....

theflush2
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
nou niet dus, dat heb ik ook geprobeerd.
kleurmanagement in photoshop uitgezet, dan blijft het nog steeds bruin.
En wanneer ik hem op hetzelfde profiel zet als mijn monitor is het ook nog steeds veel te bruin.

theflush2
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
Ok dit is handig zeg...not.....je ze in photoshop je kleurbeheer uit. Dan zie je nog geen verschil ook al heb je preview aanstaan. Pas wanneer je je comp opnieuw opstart zie je het verschil. Waar is dat preview knopje dan voor?!

Ynske
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
om je te laten zien dat het niet werkt, zodat je toch gaat herstarten :D ;)

Ok dit is handig zeg...not.....je ze in photoshop je kleurbeheer uit. Dan zie je nog geen verschil ook al heb je preview aanstaan. Pas wanneer je je comp opnieuw opstart zie je het verschil. Waar is dat preview knopje dan voor?!