PDA

Volledige versie bekijken : Flash vernieuwt niet

vivendi
%Europe/Berlin %882 %2006, 22:10
Hey, als ik een .swf upload naar me server en ik speel die af dan is er nog niets aan de hand, maar als ik een wijzeging aanbreng en ik upload de nieuwe swf naar de server en ik vervang dus die oude, dan zie ik vaak niet de wijzeging als ik hem dan weer bekijk via je IE explorer.
Dit heb een vriend van mij ook terwijl we de browser setting op het checken van nieuwe paginas hebben gezet.
Weet iemand misschien waar dit door kan komen??

Nauzer
%Europe/Berlin %888 %2006, 22:19
ga naar Extra, Opties en dan onder Privacy bij Buffer je buffer leegmaken... dan worden alle opgeslagen oude sites eruit gekickt en wordt alles opnieuw gedownload ipv uit je locale temp geladen

vivendi
%Europe/Berlin %898 %2006, 22:33
Ben bij de privacy tab aangekomen, maar iets met buffer heb ik niet zien staan... Alleen maar opties om je cookie beveiliging te veranderen...

Nauzer
%Europe/Berlin %908 %2006, 22:48
normaal zijn er een aantal verschillende tabs met daarbij ook 1 tab voor buffer...

maar in eerdere versies kan ik me herinneren dat er ergens bij opties een knop moet zijn voor "bestanden verwijderen" of internetbestanden verwijderen of iets dergelijks... of iets met buffer... net zoals je ook je cookies en (download) geschiedenis kunt wissen...

BernardV
%Europe/Berlin %998 %2006, 00:57
Extra->Internet opties->Tabblad Algemeen->Onder "tijdelijke internet-bestanden"->instellingen
Daar selecteer je "Bij elk bezoek aan een pagina", dit zorgt ervoor dat er bij elk bezoek aan een pagina gekeken wordt of de content nieuw is.

Dan zijn je problemen waarschijnlijk wel opgelost.

Naast de instellingen knop staat de "Bestanden verwijderen" knop

vivendi
%Europe/Berlin %646 %2006, 16:30
...
Dit heb een vriend van mij ook terwijl we de browser setting op het checken van nieuwe paginas hebben gezet.
...

Dat hadden we al geprobeerd, ik weet niet wat het is. Niets lijkt echt te werken... Als ik de naam van de swf verander en de naam ook aanpas in het html bestand dat flash genereerd is het allemaal wel oke. Dan doe ik het maar zo.

Laiverd
%Europe/Berlin %650 %2006, 16:37
Sowieso doet IE soms wat onvoorspelbare dingen met cache; cache legen helpt soms niet om de nieuwste versie tevoorschijn te toveren. Daarnaast nog iets waar regelmatig tegenaan loop, is caching op de server. Daar kun je zelf dus niet zoveel aan doen, alleen je hostingprovider. Wat je zou kunnen proberen is d.m.v. javascript (of php) in een querystring een variabele mee te geven aan de url van je swf die een random waarde heeft, om zo de browser te forceren dat altijd de nieuwste versie wordt opgehaald. Dat wil je niet (denk ik) als de swf vrij groot is, omdat dan de bezoeker altijd weer tegen die evt. preloader aankijkt, maar het zou kunnen werken.

Een vergelijkbare constructie wordt BINNEN een flashmovie vaak gebruikt om te forceren dat bv. de XML file altijd opnieuw van de server wordt gehaald en nooit uit de cache.

John

mike4flashfocus
%Europe/Berlin %845 %2006, 21:17
Je hebt C-Cleaner nodig!
Ik gebruik hem al heel lang, hij werkt voor bijna alle browsers...
Als je het Cleant moet je IE wel ff afsluiten...

Link: http://www.ccleaner.com/download/

Laiverd
%Europe/Berlin %863 %2006, 21:42
Maar om nou al je bezoekers C-Cleaner te gaan verstrekken ... ;)