PDA

Volledige versie bekijken : Resizen van movie voor elke resolutie?

JLD.
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:05
Aloha Flashers,

ik ben nogal een newb in het webdesign wereldje,
maar ik wou even weten of het mogelijk is om een .swfje
te resizen (door middel van procenten ofzo?) zodat hij
voor elke resolutie het zelfde word ervaren.
(800 x 600; 1024 x 768; 1280 x 1024?...)

Want ik heb namelijk een site ontworpen die er op mijn resolutie
(1280 x 1024) goed uit ziet (geen overbodige scrollbalken etc.)
Maar ik wil dat deze het zelfde word ervaren op andere resoluties.

Is dit mogelijk en treed er daardoor geen kwaliteits verlies op
of iets dergelijks?

Please help me. :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:33
Bij het publishen van een flash movie (file -> publish settings) kan je aangeven wat de hoogte en de breedte moet worden van de movie, hierbij kan je ook aangeven of dit percentages moeten zijn, als je deze op 100% 100% zet krijg je dus in feite wat jij wilt. Er zijn meestal dan nog wel wat aanpassingen nodig in je HTML code, eventueel met CSS, om dit op alle browsers werkend te krijgen.

MAARRR

Helaas gaat het niet op dat bij elke resolutie de movie er dan hetzelfde uitziet, hij gaat namelijk verkleinen of vergroten, en daardoor komt de tekst of plaatjes in de flashmovie er niet meer uit te zien, vaak is dit erg lelijk en/of erg onwerkbaar.

ENNN

Ga nooit meer designen voordat je weet voor welke resolutie je dit gaat doen :)
Het gebruik van de resolutie 1280*1024 wil ik je voorlopig helemaal afraden omdat simpelweg vaak in je doelgroep de meeste pc's 1024*768 zullen hebben. Natuurlijk is 1280 erg aan het opkomen op de meeste geavanceerde pc's maar zelfs 800*600 wordt nog steeds veel gebruikt. Daarnaast is het ook misschien wel interessant om te kijken naar de steeds meer standaard breedbeeldschermen op de laptops maar ook steeds meer bij desktop pc's.

Het belangrijkste hierbij is dus dat je weet voor welke resolutie je dit gaat doen en die kan je komen te weten door te kijken voor welke doelgroep je het gaat maken. Als je weet welke doelgroep je hebt probeer je te redeneren wat voor resoluties deze mensen hebben, en dan werk je vanuit de laagste resolutie in je doelgroep. (blijkt een bepaalde resolutie maar door heel weinig mensen gebruikt te worden dan hoef je daar geen rekening mee te houden).

JLD.
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:14
Ok, hardstikke bedankt voor je reactie.
Ik ga denk ik mijn design maar overnieuw maken :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:57
Geen probleem, mocht je meer vragen hebben dan kan je deze natuurlijk altijd stellen en succes met je ontwerp! :)

JLD.
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, is het niet mogelijk om met een script op te vragen
welke resolutie je bezoeker op dat moment heeft, zodat hij voor die resolutie je site laat zien?
Zo ja, is daar ergens misschien een tutorial van ofzo? :D

Pointer
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
resolutie _ gebruik (http://www.telegraaf.nl/i-mail/11660341/Populairste_resolutie_1024_bij_768.html)
Tip icm html:
why tables do suck (http://www.hotdesign.com/seybold/)
Voorbeeld: css/html: 100% ?
check hier (http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %030 %2005, 01:43
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, is het niet mogelijk om met een script op te vragen
welke resolutie je bezoeker op dat moment heeft, zodat hij voor die resolutie je site laat zien?
Zo ja, is daar ergens misschien een tutorial van ofzo? :D
heel lang geleden had ik dit eens gemaakt, misschien kan je hier wat mee

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
var width = screen.width;
if (screen.width == 1024) {
self.location.href = 'indexg.html'; //g stond hier voor groot
} else if (screen.width == 800) {
self.location.href = 'indexk.html'; //k stond hier voor klein
} else if (screen.width == 640) {
self.location.href = 'indexk.html';
} else {
self.location.href = 'indexg.html';
}
-->
</script>

EDIT: even de code wat verbeterd, deze code was toen wel IE only, dus ik weet niet zeker of het in Firefox of andere browsers ook werkt

woesj
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:07
Hoi

Ik heb een site gemaakt en als ik hem op volledig scherm bekijk in internet explorer zie je bepaalde delen links en rechts niet, als ik dan internet explorer verklein en uitrek zie ik de site wel volledig...
Hoe kan ik zorgen dat mijn site automatisch over heel internetexplorer verschijnt zonder dat bepaalde delen niet zichtbaar zijn of er witte randen zijn?

mvg

WOESJ!

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %977 %2005, 00:26
Misschien was het wel handig om hier toch voor dit specifieke probleem een apart topic te openen.
Daarnaast begrijp ik niet goed wat je bedoelt, zou je misschien een screenshot van de verschillende statussen kunnen laten zien, en eventueel wat voor code je gebruikt, ook is het mij niet duidelijk of dit over een volledige HTML(?/CSS/JS?) gaat ofwel over een Flash website.

The_One
%Europe/Berlin %991 %2005, 00:47
hoi,

mss heb je hier ook wat aan :) :http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=512

Zie in je help ook meer info bij scaleMode :)

sayangku
%Europe/Berlin %706 %2005, 17:56
Hoi, ik heb eigenlijk ook een vraag, ik wil alleen met tabellen werken, vanwege dat resizen.
Hoe zit het dan met het linken naar een tabel? Of kan dit niet?
Zodra ik weer met frames werk, kom ik weer in de knoei met de weergave.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
het is niet mogelijk om te linken naar een tabel, het is wel mogelijk om naar pagina's te linken,
ook is het mogelijk om naar verschillende pagina's in verschillende frames met framenames te linken, check hiervoor andere topics hierover