PDA

Volledige versie bekijken : rollover animatie niet laten herstarten bij 2e rollover

chris1234
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:33
Hey,
ik heb een button die een animatie aastuurt(about), en de about animatie stuurt de animatie leds aan.
Als ik over de knop heenga wordt de about animatie gestart en in de 2e frame daarvan staat dat de animatie leds moet spelen vanaf "start".
Het probleem is dat als ik met mn muis over de button heenga, terwijl de leds animatie al aan t spelen is, dat de animatie leds teruggaat naar frame 1.
Hoe kan ik t zo krijgen dat de animatie leds blijft doorspelen als je weer over de button heengaat met de muis, terwijl de animatie leds nog aan t spelen is.
AS:
AS op de button:
on (rollOver) {tellTarget ("about") {Play();}}

AS op 2e frame van animatie "about"
tellTarget (_root.leds) {gotoAndPlay("start")}

Dauntless
%Europe/Berlin %975 %2005, 00:24
Je kan het zo doen:

on (rollOver) {
if(this.about._currentframe == 1){
this.about.play();
}
}

Dan zal hij alleen spelen als about op frame 1 staat ...

chris1234
%Europe/Berlin %093 %2005, 03:14
Hey,

Het werkt prima als ik t op de button zet, maar animatie word niet rechtstreeks aangestuurd vanuit de button maar vanuit een andere animatie die wel rechstreeks aangestuurd wordt door de button. Omdat ik niet tegelijkertijd 2 dingen kon aansturen met on rollover.
eerste post was misschien btje lang en warrig uitgelegd :)
Ik moet dus op frame 2 van die animatie die rechstreeks door de button aangestuurd word dat AS stukje zetten.
tellTarget (_root.leds) {gotoAndPlay("start")
}

de target, mc leds moet moet dus alleen spelen ie op frame 1 staat. maar ik weet niet hoe ik dat currenframe ding hier in moet weven.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %302 %2005, 08:15
geef gewoon alles instancenames,maak er zoiets van en zet et op het framescript:

instancenameofbutton.onRollOver = function(){
if(instancenameofabout._currentframe == 2){
instancenameofleds.gotoAndPlay("start")
}
}

en voor als je er dan nog niet uitkomt of je de logica wil snappen:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index.shtml

chris1234
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Ik heb alles wel intancenames gegeven , "leds" en "about", dat is t punt niet en die logica snap ik gelukkig wel :)
Dat rollover is voor een button, en ik moet geen AS voor een button hebben, maar AS dat zodra flash op een bepaald frame van de movieclip about komt, dat dan de mc leds gaat starten, en alleen als de mc leds op frame 1 staat.
misschien dat dit het wat duidelijker maakt, een kort schematje van hoe het loopt
button (on rollOver) --> start mc about (als mc about op frame 2 is) -->start mc leds (maar alleen als leds op frame 1 staat)

Dus daarom vroeg ik om iets met tellTarget (_root.leds) {gotoAndPlay("start")
} maar dan met dat die mc leds alleen gaat spelen als mc leds op frame 1 staat. En die logica snap ik dan weer niet, hoe ik dat currentframe in dat AS moet zetten.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
zucht.. als je de logica snapt ga je niet met telltarget gooie.. je hebt alleen instancenames nodig..

about.stop()
instancenameofbutton.onRollOver = function(){
about.onEnterFrame = function(){
if(this._currentframe == 2 && leds._currentframe == 1){
leds.gotoAndPlay("start")
delete this.onEnterFrame
}
}
}

dus.. volgens mij wil je zoiets.. snap je ook deze logica?

chris1234
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
hey, nou ik snapte de logica van de instancenames wel, maar daar houd t tot nu toe ook wel zon beetje op.. Voor jou is dat stukje misschien "alleen wat instancenames"maar voor mij is t een heel stuk programmeersel.. al die tekentjes en vooral ook de plaatsen waar de commando's moeten staan. Ik snap het wel als ik er even voor ga zitten, maar ik zou t niet zelf kunnen bedenken.. t is de bedoeling dat dat over een tijdje wel zo is!
Die code was trouwens precies wat ik bedoelde, et werkte prima. weer een hoop erbij geleerd vandaag.