Volledige versie bekijken : [ LISTED ] Reputatiepunten punt 3
mknol
%Europe/Berlin %376 %2006, 10:01
Vergeet niet te stemmen!
Was ik wél een keertje bij het rechte eind?
Is je vraag opgelost? Dan misstaat deze knop niet!
Kon ik je helpen ? ( ook al kon ik dat niet maakt niet uit) Klik daar en voeg een POSITIEF puntje toe
Voorbeeld: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=17085
Veel mensen spammen het forum om veel 'reputatiepunten' te krijgen. Zeer storend moet ik zeggen. Ok, eerst deed ik het ook toen dit nieuwe forum er op stond, maargoed. Misschien dat de regels hier op aangepast kunnen worden? Hier een punt 3, zoals het volgens mij moet zijn.
Reputatiesysteem
1. Het is verplicht om duidelijk en helder commentaar te geven bij een beoordeling
2. Het is niet toegestaan om via email, pm of forum te bedelen om punten of om gezamenlijk mensen te bevoor- of te benadelen
3. Het is niet toegestaan om in uw signature dan wel in forumposts te vragen om punten te bedelen.
TheZwier
%Europe/Berlin %389 %2006, 10:20
Ten eerste, ik vind het niet zo heel storend. De mensen die er irritant om vragen krijgen ze toch niet omdat het daar staat. Maar als ze ze krijgen, krijgen ze ze omdat iemand vond dat ze echt hebben geholpen! (Wow, dat is veel 'ze')
(zie diezelfde mensen van jouw voorbeeld)
Ten tweede, ik zou de derde regel dan iets aanpassen...
3. Het is niet toegestaan om in uw signature dan wel in forumposts te vragen/bedelen om punten.
behived
%Europe/Berlin %389 %2006, 10:20
ik snap je redenering, maar langs de andere kant maakt het het systeem wel bekend bij de nieuwelingen op het forum...
Cowerd
%Europe/Berlin %393 %2006, 10:26
Dit noem ik persoonlijk niet bedelen om een reputatie punt, maar het een andere persoon er op attent maken dat deze knop er is en er is om van gebruik te maken.
mknol
%Europe/Berlin %395 %2006, 10:29
Dit noem ik persoonlijk niet bedelen om een reputatie punt, maar het een andere persoon er op attent maken dat deze knop er is en er is om van gebruik te maken.Tja, dat noem ik dus spammen :)
Roenes
%Europe/Berlin %453 %2006, 11:52
Dat soort regeltjes zijn in het begin door mensen neergezet om het systeem wat meer te promoten. Zelf stoor ik me er niet zo aan als het in een sig staat want die lees ik vaak toch niet. :D
FantasTies
%Europe/Berlin %651 %2006, 16:37
Ik vind het niet erg als mensen het in hun sig zetten als het maar niet echt bedelen is
Die vind ik zelfs erg goed! zou het niet leuk zijn om die zeg maar in het klein ergens bij de reageren venstertjes staat?
Veel mensen vergeten het namelijk volgens mij...
En dan is het juist algemeen herrinering ;)
Ea.Z
%Europe/Berlin %776 %2006, 19:38
ik denk dat het systeem zoals het nu is, heel goed is...
een aantal mensen zetten dit in hun sig, dus er wordt wel naar verwezen (door die mensen).
vooral die bekende 'dan misstaat deze knop niet' vind ik erg goed. Er wordt niet gebedeld ofzo.. Gewoon even op attent maken dat de reputatie knop er wel is, wat toch een goede zaak is.
Als er onder elke post een 'vergeet de RK niet te klikken' zou staan, zou iedereen iedereen punten beginnen geven, en dat zou de bedoeling van het systeem volgens mij zeker niet tengoede komen.
ikzelf geef heel weinig punten (nee ik ben geen egoïst :p) ik vind de posts die ik lees vaak niet 'Goed' genoeg om ze een punt te geven.
Als ik punten geef is het vaak voor heel goede, of erg uitgebreide helpende, of informatieve posts.
Bij minder goede posts geef ik vaak geen minpunten, maar PM ik of zeg de mensen wat ik verkeerd vind...
Minpunten geven vind ik persoonlijk zo 'Hard'... Komt net als harde straf aan.. :p
(denk dak al 1 keer negatief gepunt heb ~) )
maar dus die 'bedelaarij' en zovoort... Lachen :) (als ze je PM'en voor punten ga je toch gewoon antwoorden dat jij dat kiest en niet hij/zij :p)
justMy2Cents
Cowerd
%Europe/Berlin %856 %2006, 21:33
Als iemand mij PMt voor punten dan krijgt die ze ook:)
Maar dan staat er een rood blokje in plaats van een groen blokje.
Dauntless
%Europe/Berlin %893 %2006, 22:26
Denk er ook aan, je hebt dat helemaal niet nodig! Als je posts goed genoeg zijn, gaat je rep sowieso omhoog.
alexju
%Europe/Berlin %941 %2006, 23:35
ik denk dat mensen zonder die zin in hun sig meer rep hebben dan de mensen met die zin, denk maar aan de zonemanagers...
Cowerd
%Europe/Berlin %946 %2006, 23:43
Ligt aan de kwaliteit van de post he.
Ea.Z
%Europe/Berlin %974 %2006, 00:23
diegene met de hoogste reputatie is meteen ook diegene met de grootste flashfocus verslaving.. (kijkt naar dauntless' profiel... telt aantal posts... ziet een 200+ reputatie... Lacht luidop!!:D)
lijkt me duidelijk dat de mensen met de beste posts zowiezo meer punten toegekend krijgen dan iemand die een minder goede post neerzet, en daar ook (minder veelvoudig) punten voor krijgt...
dus niet druk maken ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %024 %2006, 01:35
Ik heb 1 van de meeste punten van de normale users en ben tegenwoordig best weinig op flashfocus;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.